Norman @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seasons

Re: Norman @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 20:15

Dankjewel iedereen!
Norman hangt heel erg op mijn handen en hier let ik soms ook op, maar ik moet er meer op letten.
Hij is typisch Fjord, dus al ik hem naar voren rijd, krijg ik hem niet meer terug. Hij is de wat oudere type met een stevige bouw, en ik ben maar klein. Dan kan ik hem wel op de volte rijden, maar hij blijft doorgaan totdat ik geen kracht meer heb en waardoor hij uiteindelijk wint.

@Suus
Zadel was een beetje los, had nog niet aangesingeld. Maar vertel meer over oefeningen om je pony recht te krijgen!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:30

Pip_Norman schreef:
Hij is typisch Fjord, dus al ik hem naar voren rijd, krijg ik hem niet meer terug.

Dit heeft niks met fjord zijn te maken hoor, mijn fjord kan ik ook gewoon naar voren rijden en dan krijg ik haar weer netjes terug.
Hoe doe je dat dan met middendraf en middengalop? Dan moet je hem toch ook terug rijden?

Het ziet er idd een beetje hangerig uit op de foto's, probeer veel met hem te schakelen zodat hij meer op de achterhand gaat lopen en licht wordt van voren. Als hij op de achterhand loopt gaat hij ook niet meer hangen.
Ik heb jullie laatst nog gezien op de keuring in Dordrecht tijdens bestgaand, het gaf toen wel een mooi constant beeld en je reed hem netjes. :j

Samaritan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:08

Sorry, wat klaagt iedereen over je handen? Dit zitten precies op de juiste plaats, juiste hoogte, helemaal netjes zou ik zeggen. Het oogt ontspannen, hij leunt niet op het bit. Veel meer lengte lijkt me onmogelijk, gezien zijn bouw. Ik vind het er echt prima uitzien. Je houding is kaarsrecht, supernetjes. Op de foto in travers leun je wat naar achteren, maar zoals je zelf aan aangaf: geen geslaagde oefening. En dat is prima, niet alles hoeft 100% te zijn. Je moet ook nog wat werk overhouden natuurlijk ;-)

Samaritan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:11

_Suus17_ schreef:
Wat een gave combinatie zeg! :D
Meeste commentaar is hiervoor al gezegd. Maar let er wel op dat je niet te scheef gaat zitten, je valt soms helemaal naar 1 kant. Doe je wel af en toe oefeningen waardoor je pony recht wordt? Want op een scheef paard kan je ook niet recht zitten..

Paarden zijn van nature scheef, ieder paard. Correctie is moeilijk, praktisch onmogelijk. Met oefeningen kun je wel ver komen, een paard soepel maken op beide handen, maar helemaal corrigeren bestaat gewoon niet. That's nature. Ook iedere ruiter zit scheef, meestal nauwelijks te zien. Maar ook dit is zooooo moeilijk om eruit te krijgen! Supergoede begeleiding heb je nodig en dan nog ga je van nature weer scheef zitten.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 18:16

Evy schreef:
Pip_Norman schreef:
Hij is typisch Fjord, dus al ik hem naar voren rijd, krijg ik hem niet meer terug.

Dit heeft niks met fjord zijn te maken hoor, mijn fjord kan ik ook gewoon naar voren rijden en dan krijg ik haar weer netjes terug.
Hoe doe je dat dan met middendraf en middengalop? Dan moet je hem toch ook terug rijden?

Het ziet er idd een beetje hangerig uit op de foto's, probeer veel met hem te schakelen zodat hij meer op de achterhand gaat lopen en licht wordt van voren. Als hij op de achterhand loopt gaat hij ook niet meer hangen.
Ik heb jullie laatst nog gezien op de keuring in Dordrecht tijdens bestgaand, het gaf toen wel een mooi constant beeld en je reed hem netjes. :j

Hij doet het alleen met draf. Dan gebruikt hij heel zijn gewicht tegen de mijne, wed eens wie er wint? :+
In middengalop gaat hij soms moeilijk terug, maar makkelijker dan draf.

Dankje! 's Zomers loopt hij altijd beter dan 's winters. Hij haat het kou en wind.

marvanill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:56

Leuk paardje,
hij is alleen wel een beetje kort in de hals misschien zou je hem wat meer ruimte moeten geven..

groetjes

pipenik

Re: Norman @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:52

Superleuke fjord en mooie gangen !!!
Hij toont zowel met lichaam als gangen erg groot.
Let een beetje op je benen dat je ze niet afsteekt.
Verder erg mooie combinatie.