@ Ateo: Bij mij ging de knop afgelopen dinsdag om, toen het dus echt gevaarlijk werd voor mijn mede bakgebruikers! Ik ben nu op een punt dat er gewoon wat aan gedaan moet worden. Ik kan nu een week lekker rijden en dan blokkeerd het weer! Ik ga gewoon met een slecht gevoel mijn paard op en dat wil ik absoluut niet! Ik vind dat ik er nu nog op tijd bij ben voordat de problemen zich op gaan stapelen! Ik wil ook gewoon normaal kunnen opstappen en zonder problemen de bak rond sturen (naast een bok/een sprong etc)!
Het verhuizen ben ik niet bang voor want daar worden ze alleen maar makkelijker van! Ik vind dat ze ergens anders ook moeten kunnen eten etc...En hij is nu nog jong dus hoe makkelijker hij het oppakt. Hoe vaker ze meegaan (hetzij les/stalling/vakantie/wedstrijd) hoe normaler ze het gaan vinden.
Je hebt de juiste beslissing genomen, hoor. Dit wordt gevaarlijk.
Misschien mag ik dan even nog wat tips? De mijne is 7 jaar, sinds oktober bij mij, was zadelmak.
Ik ben nu bezig met doorrijden. Maar wanneer is een paard doorgereden?
Op dit moment is hij aan het uitproberen. Niet dat hij bokt of springt. Hij is eigenlijk gewoon braaf, maar hij smeert hem wel eens en probeert meerdere malen naar huis te vertrekken. Ik kan dan met moeite hem in de baan houden (we rijden op open terrein). Dat is vaak een gevecht. Mijn instructeur zegt dat hij nog moet aanvaarden. Is dat dan doorrijden? Hij ziet mij ook nog niet als baas. Daar ben ik eigenlijk nog een beetje te onzeker voor. Ik denk te vaak: wat gaat hij doen? En die afwachtende houding, tja, dan gebeurt er dus wat. Ik breng nog te veel onzekerheid over. Durf niet altijd aan te pakken. Tot nu toe is hij daar niet gemeen van geworden. Hij probeert niet mij eraf te gooien, maar ik vraag me af wanneer dat geklooi dan afgelopen is? Moet ik nog langer doorgaan met een klein hartje? Dan is mijn twijfel ook nog, van wat gebeurt er dan als hij terugkomt? Dan begin ik weer opnieuw met zijn vertrouwen winnen? Ben ik dan weer bij af?
En hoe zit het dan met rijstijl? Een andere ruiter rijdt misschien weer anders. Geeft hulpen anders aan dan ik? Dan ben ik als hij terugkomt weer bezig met hem naar mijn hand te zetten? En hebben we weer miscommunicatie?
Je ziet het: ik heb vele vragen.
Sorry dat ik je topic een beetje overneem, dat is niet de bedoeling. Ik hoop helderheid te krijgen.
Ik zit in de fase waar jij ook ingezeten heb en wil graag weten wanneer het punt bereikt is.
Wat zouden jullie doen?
.