strandrit op bollie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:59

Die dekjes zijn (mits van wol en niet een syntetische stof) erg fijn als zadeldekjes. Volgens mij voor manegepaarden zelfs fijner dan schabrakjes (wegens niet altijd goed passende zadels e.d.)

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:06

batje schreef:
Die dekjes zijn (mits van wol en niet een syntetische stof) erg fijn als zadeldekjes. Volgens mij voor manegepaarden zelfs fijner dan schabrakjes (wegens niet altijd goed passende zadels e.d.)

ja oke dat hadden wij op ameland ook wel bij de rijstal, maar dan een enkel lapje voor onder het sjabrak.
maar zo'n deken die een paar keer op is gevouwen lijkt me toch niet zo heel goed

Dusi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:25

Vroeger op de manege in Schaijk, waar ik toen reed, hadden ze alleen maar wollen dekens. Die moest je dan twee kee dubbel vouwen en dan onder het zadel leggen. Dit waren vaak de dekens die niet meer voor de bedden van de pony-kampen gebruikt konden worden.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:19

Wij hebben op de manege op alle paarden dekens liggen hoor en ik deel daarin de mening met Batje. Dat bit is inderdaad wel heel scherp. Fjorden kunnen sterk zijn maar daar zijn ook andere oplossingen voor lijkt me. Ik vind zo'n bit niks voor een manege paard. Als een paard een vaste ruiter met een stille hand heeft kan ik me er iets bij voorstellen (ligt aan de situatie) maar dit gaat erg ver.

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:28

Ik denk zelf dat die denkens finer zijn voor de parden dat schabraken. Dit omdat er meestal weinig gewassen wordt en dat de schabrakken vaak hard worden, dan kan je de deken anders opvouwen. Verder met die bitten weet ik het niet, kan er egenlijk niet over oordelen omdat ik ook niet weet hoe de paardjes zijn in het bos.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:40

hoi

ik heb ook jaren op manege groot gereden en wist toen niet beter, maar goed vindt het er altijd wel gezellig, maar de paarden staan er niet super nee. Maar die dekjes zijn inderdaad dikke denkens, maar ik denk aan de kwaliteit van de zadels, en het vele lopen wat dezepaard doen (5uur per dag) dat het zeker goed is voor de rug om met zn belasting deze dikke dekens te gebruiken

maar goed dat is mijn mening

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:44

Dat bit lijkt me idd vrij sterk, maar ja als het nodig is :F
luke fotos verder

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:33

haha grappig daar sta ik vlakbij met mn paard

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:41

oohhh leuk joh.. jah je kan er niets aan doen he HET BIT.