Kan nooit goed zijn voor je rug. Maar dat gaf je zelf al aan.Hakken nog iets meer uitdrukken en vooruit kijken

Succes met lessen straks!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kan nooit goed zijn voor je rug. Maar dat gaf je zelf al aan.

. Ik vind idd ook dat het lijkt dat het zadel voor jou iets krap oogt.
(niet dat je dik bent, hoor, maar zadel is wel te klein voor jou)
zonder zadel, dan voel je weer dat je bekken gekanteld moet worden en laat die benen bungelen als gewichten van een oude klok. Teugels ruimer en je houdt je maar aan de manen vast als hij een rondje rentelgang met je doet en ondertussen niet gaan knijpen maar ontspannen en blijven zitten.Loesje79 schreef:Je hebt een leuke ijslander en het is voor jou misschien goed om te weten dat IJslanders gefokt zijn om lange stukken in rentelgang of tolt weg te sprinten. Ze worden in IJsland namelijk gebruikt zoals wij hier de fiets gebruiken en Ja, hier is dat een beetje lastig, want wij wonen dicht op elkaar met veel verkeer, maar in IJsland worden hard wegsjesende IJslanders als een pluspunt gezien! Dus Faf doet en of deed waarvoor hij gefokt is.
Wat ik jou absoluut kan aanraden is om vanaf nu eindeloos zonder zadel te gaan rijden, tot je zit zoals je moet zitten.
Op de manier waarop hij dat doet is dat echt niet goed, en IJslanders sjezen echt niet zomaar kleiterhard rond. 
Loesje79 schreef:Laat ik voorop stellen dat ik prima weet hoe ijslanders horen te lopen, dat ik ook weet hoe ze in IJsland gebruikt worden en dat ik daar gewoond heb.
In mijn vorige antwoord heb ik heel duidelijk mijn visie gegeven, dat die als "dom" wordt bestempeld vindt ik beledigend, daar ik heel goed weet waar ik het over heb.
Tries ik ben blij te lezen dat je iets aan het zadel wil gaan doen, dat is zeker een stap in de goede richting. Verder blijf ik erbij dat je zonder zadel het beste kan leren te "zitten" en dat dit niet belastender is dan met zadel, zeker niet als je zit zoals op een aantal van je trainings foto's.
Verder wil ik je meegeven dat mijn antwoorden niet zijn om je neer te halen, maar juist om je te helpen, dat is ten slotte ook het doel van dit topic.
sinds tijden, heb al gezegd dat ik zwaar aan mijn houding moet werken, dus ik moet aan de gang morgen...
jonur schreef:Zonder zadel geeft een heel ander effect op je zit dan met. Je kan beter zit les nemen zadel aan de longe dan zonder, heb ik van meerdere instructeurs gehoord.
jonur schreef:. De echte WK paarden en sportpaarden kunnen inderdaad sprinten, die trekken in 1x hun achterhand eronder en vliegen weg, maar uhh we hebben het hier toch niet over een WK paard.
.
Citaat:maar uhh we hebben het hier toch niet over een WK paard.
. Ik kijk hier wel uit met al die kinderen en honden die uit bosjes springen en zo het ruiterpad voor je het weet heb je er 1 voor je hoeven. In de wintercross ik als een gek door het bos want dan is er toch bijna niemand, de mijne heeft na 1,5 jaar oefenen nu een redelijk fantsoenlijke rem. Ze is overigens niet van mij maar de eigenaar doet er niks mee en ik ben de enige die haar rijd.