Pepper im Schnee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Re: Pepper im Schnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:35

Ik vind het persoonlijk het er netjes uitzien, alleen totaal niet ontspannen. Ik ken het paard uiteraard niet, maar vind je teugels ook wel kort.

Narrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:36

ben benieuwd naar je volgende filmpje. :)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:53

vind het pard veeeeeeel te hoog in tempo , het p[aar loopt opgekropt achter de teugel en maakt de stappen niet netjes af.

miscchien zou je eens kunnen proberen veel overgangen te rijden en dan vooral terug terug terug net voor de stap en dan weer een stukje naar voren , vooral lekker veel schakelen.
dan uitbreiden naar de galop, probeer er minimaal 3 snelheden uit te rijden ( en dan bedoel ik uiteraard geen rengalop)
maar een flink langzame net voor de draf ,en goede galop en een lekker voorwaartse galop , en weer terug. ik denk dat je dan een hele andere pony onder je krijgt!
succes!

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:02

Hee,
in mei vind ik dat die al goed loopt hoor!
ik vind nu wel dat het er nu beter uitziet!
Je bent volgens mij gewoon lekker rustig aant trainen en dat ziet iedereen dnek ik graag!
Vind het echt leuk, leuk duo!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:32

Zoals veel andere mensen ook zeggen, ik vind mei een fijner beeld. Natuurlijk is het maar 1 foto. Hij treedt zijn been mooi onder, en ziet er erg ontspannen uit.
De foto's van nu vind ik ook mooi, ik doe het je niet na op mijn verzorgtink, maar ik vind het er vrij gespannen uitzien. Het lijkt alsof je je paardje teveel vasthoudt van voren waardoor hij niet de grote passen kan zetten die hij wil zetten. Vanaf het moment van strekken begint er al wat beter uit te zien.
Gaat hij er snel vandoor (omdat je hem zo vasthoudt)?
Probeer vertrouwen in je paardje te krijgen en vooral niet teveel in zijn mond zitten. Je geeft zelf al aan dat je niet trekt, maar ik denk dat je dan gewoon echt nóg minder strak moet zitten. Je hoeft alleen zijn mond te kunnen voelen, dat is al genoeg.

Ik vind dat je goed netjes op je paardje zit.. en ik vind Pepper ook echt superknap! Watvoor kruising is het?

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 22:33

Anne. schreef:
Zoals veel andere mensen ook zeggen, ik vind mei een fijner beeld. Natuurlijk is het maar 1 foto. Hij treedt zijn been mooi onder, en ziet er erg ontspannen uit.
De foto's van nu vind ik ook mooi, ik doe het je niet na op mijn verzorgtink, maar ik vind het er vrij gespannen uitzien. Het lijkt alsof je je paardje teveel vasthoudt van voren waardoor hij niet de grote passen kan zetten die hij wil zetten. Vanaf het moment van strekken begint er al wat beter uit te zien.
Gaat hij er snel vandoor (omdat je hem zo vasthoudt)?
Probeer vertrouwen in je paardje te krijgen en vooral niet teveel in zijn mond zitten. Je geeft zelf al aan dat je niet trekt, maar ik denk dat je dan gewoon echt nóg minder strak moet zitten. Je hoeft alleen zijn mond te kunnen voelen, dat is al genoeg.

Ik vind dat je goed netjes op je paardje zit.. en ik vind Pepper ook echt superknap! Watvoor kruising is het?

ik heb hem niet strak, wat ik hier al vaak heb gezegd... als ik minder strak moet, dan kan ik net zo goed met losse teugels gaan rijden :Y)

en ik weet niet wat voor kruising het is, ik zeg al het is een vuilnisbakkie :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:40

Ik zeg toch ook aan dat je zelf aangeeft dat je niet trekt of hem niet strak hebt. Toch zie ik geen ontspannen handen, misschien dat dat het is.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:13

filmpje:
Ik vind het er goed uit zien,
Alleen rijd je soms wat slordig met lichtrijden, bijv:
Als je op het verkeerde been rijd wil je 1 pas doorzitten maar dan worden het er gelijk 3, en dat ziet er een beetje slordig uit.
Verder heb je een hele nette houding, je teugels zaten inderdaad niet te strak.
Je zag wel dat zijn tempo te hoog was. Ookal is ie heet, ga dan tempowisselingen proberen te rijden, eerst in stap, dan in draf.
En vaak de gangen afwisselen, dus van draf even paar passen stap, dan weer draf etc.
De foto's kan ik helaas niet zien..

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:43

ik vind filmpje er ook goed uitzien alleen zijn tempo ligt te hoog die moet jij tegenhouden hij gaat veelste snel.
Verder netjes

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:29

Je gaat echt als een speer door die bak heen :P Jij moet echt lichtrijden alsof je op een shetje zit! Beetje gas terugnemen :)

Bij het uitstrekken komt hij in de knel met zijn benen omdat hij al een te snel tempo heeft en tegen de galop aanzit.
Ietsje terug rijden, schakelen, paar keer een schijnovergang naar de stap als hij echt te heet is.

Ik kan de foto's niet zien, dus ook niet hoe je pony precies loopt en hoe jullie houding verder is. Wel lijkt hij redelijk constant te zijn.

Iets gas terug, iets minder diep laten lopen en probeer of je de achterhand er goed genoeg bij kan krijgen voor voltes van 15 of zelfs 10 meter. Je hebt een erg grote bak geloof ik (leek in elk geval zo) dus misschien dat dat wat lastig is?

Ziet er niet verkeerd uit, ben benieuwd hoe hij loopt als hij iets minder heet is en je wat met de genoemde tips hebt gedaan :)

Loesje79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:08

Laura, je hebt een superpony, wat een goede bouw en mooie gangen...
MAAR, daar komt het ;) Jij houdt je pony tegen, zoals je zegt hij is heet. Goedzo, maak er gebruik van! Dus laten lopen en juist veel tempo wisselingen rijden. Wat er nu gebeurd is dat hij te korte passen maakt, pas als hij mag hals strekken gaat hij ruimer en mooier lopen. En meteen zit jij ook ontspannen, dat is dressuur, hij moet zelf zijn hals dragen en dat doet hij op het moment dat hij mag strekken. Prachtig! Dat gevoel moet je volhouden, als hij teveel zakt, spoor je aan, komt hij meteen omhoog met zijn hoofd. Als hij te hoog zit houdt je in zou hij weer moeten zakken. Deze pony heeft van zichzelf al een mooie verzameling, dat toont hij juist met het hals strekken. Wees niet bang dat hij te hard loopt, maar wel dat jij hem te kort houdt. Je merkt zelf dat je bijna niet kan doorzitten, dan stuiter je, dus zijn passen zijn te kort. Hoe los je dat op, teugels ruimer en aansporen, dus uitgestrekte draf en dan abrupt inhouden tot halt. Daarna rustig stappen, aan draven uitgestrekte draf en dan middendraf...Dat zijn tempo wisselingen waar ik het over heb en daarmee ga jij met deze pony de sterren van de hemel rijden. :D
In het basis grondwerk moet hij nog meer leren wijken voor druk en gewoon te wachten tot jij zit.

Laura, je bent er bijna.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:14

hee dat is Pepper :P

Ik vind het er goed uitzien hoor, verder heb je denk ik wel iets aan de tips die ze hebben gegeven :)

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 10:02

bedankt allemaal :)

en hoi merel :Y)

Heukelom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:23

leuk paardje zeg,

je moet hem niet inhouden, maak gebruik van z'n vele energie! Maak er je voordeel van :)

shakiraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:54

Ik zie helaas maar 1 foto.
Vind het wel een mooie pony verder kan ik er helaas niet veel overzeggen omdat ik ze niet kan zien.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 22:10

je kan het filmpje kijken ;)

de foto's doen het pas weer 4 maart

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 22:43

ik heb een 'nieuw' filmpje (van 3 weken geleden)

ik heb hem expres hier wat hoger gereden en wat meer met z'n neusje eruit, en hier is ie wat rustiger want ik reed binnen en hij wa snie meer zo heet

maar bij 1.27 ofzo dan flipt ie ineens, want er kwam buitenheel hard een vrachtwagen langs rijden

http://www.youtube.com/watch?v=OspNU1VVhH8

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:51

Ik heb niet het hele filmpje gezien maar toch vielen mij een paar puntjes op.

Het valt mij op dat je tijdens het draven nogal gehaast aan het lichtrijden bent, vind wel dat je hem in een beter tempo rijd dan op het andere filmpje! Probeer echt met zijn beweging mee te gaan.

Vind het er verder niet slecht uit zien. Lekker verder oefenen :)

Loesje79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:39

niet negatief, maar even kort omdat ik druk ben ;)

meer tempowisselingen rijden, dan moet hij alerter zijn op jou aanwijzingen en minder op het verkeer buiten. Plus dan gaat hij meer van zichzelf uit verzamelen ipv dat jij hem rond rijdt. En ik zie je aan de lopende band drijven... hou je voeten stil en geef Pepper iets meer ruimte om te lopen dat in combinatie met tempowisselingen en veel wendingen dan komt de nageeflijkheid er wel. Dus verzameling ipv rond rijden...hoge of lage instelling is niet direct interessant, wel de verzameling die vanuit Pepper komt.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:49

Het is zeker al beter, over het algemeen is het minder strak.

Maar toch nog een opmerking; ik denk dat je nog teveel gefocust bent op aan de teugel lopen en te weinig op de ontspanning. Ik zou zo graag deze zeer aansprekende pony eens zien lopen als je hem eens de hals laat strekken, zodat hij volledig kan ontspannen.

Je bent te hard in de hand of liever: te onrustig. Daardoor duikt Pepper achter de teugel. Ook is zijn beweging daardoor nog wat gespannen, of hij nog een beetje op eieren loopt.

Wat ik bedoel met je hand, zie je op je nieuwe filmpje diverse keren. Heel duidelijk is bijv. bij 1.05 te zien, dat je een aantal eenzijdige ophoudingen geeft; links-rechts-links. Zagen dus. Je ziet het aan het hoofd dat het heen en weer gaat. Het is heel goed mogelijk, dat je het jezelf helemaal niet bewust bent. Maar dat is dus iets, wat je niet meer zou moeten doen.
Eigenlijk lijkt het er nog het meeste op, dat jouw pony op zich braaf aan de teugel wil lopen, maar dat jij graag een hoofdhouding van hem wilt, die niet past bij zijn graad van africhting/zijn mate van verzameling. Ook met een langere teugel kan een paard heel goed aan de teugel zijn!

Ik vind het wel heel positief dat je de kritiek in dit topic ter harte neemt!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:48

Op het nieuwe filmpje loopt hij al veel relaxter voor zover ik kan zien. Je hebt de teugels ook langer, het ziet er meteen een stuk beter uit.
Probeer meer aan de ontspanning te denken en minder aan het aan de teugel denken.