armanike schreef:Dat is het probleem als ik terug een overgang ga rijden of haar tegen ga houden, dan raakt zij in paniek , en krijg je van die tafferelen dat we allebij vallen en ik haar op mij krijg.
Dan denk ik toch echt dat je beter aan de basis moet gaan werken. Het klinkt alsof de merrie jouw niet vertrouwd of jij haar niet. De oplossing die ik gaf zou nl echtwel moeten werken.
Klinkt alsof de bak daar zo klein is dat je paard geen ruimte ziet/ heeft om sneller te gaan. En vraag dan ook je instructeur met je om lijntjes en combinatiesprongen te gaan oefenen. Over één hoge hindernis komen de meeste paarden en ruiters wel. Juist de combinaties van hindernissen en (vooral langere) lijnen tussen de hindernissen maken het juist moeilijker.
Je zult je paard dit dus echt nog moeten leren, vandaar dat ik je aanraad dit probleem op andere locatie met je instructeur aan te pakken.
Sindsdien heb ik maar besloten om nooit meer te springen. Hoe leuk hij het ook vindt, bij mij is de lol er flink vanaf gegaan na een aantal keer zelf zandgehapt te hebben en nu hij ook nog een ongeluk.