Sherry (nieuw @ bokt) eerste wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 20:51

Jeroennn schreef:
Netjes hoor :D
Sorry, ik moest wel lachen eerlijk gezegd om het accent + 'cirkel'
(wij noemen het een volte)

Haha, wij zeggen een grote cirkel ipv volte 20 meter
en voor een volte 10 meter zeggen we kleine voltes :p

diesel83

Re: Sherry (nieuw @ bokt) eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:04

ziet er netjes uit hoor voor een eerste wedstrijd. jullie proeven lijken veel moeilijker dan onze. wij mogen gewoon lichtrijden soms stukje doorzitten, en jullie moeten al midden korte zijde overgang maken wij hebben meer letters de tijd er voor. En idd is cirkel bij ons volte. succes met je paardje jullie komen er wel! lekker trainen!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:08

Ik moet zeggen dat ik niet kan zien dat ze "beschadigt" is aan haar achterhand. Ik denk dat als jij haar zo soepel houdt dat je haar echt wel iets verder kunt krijgen. Met het oog op wijken endergelijke! Ze zit volgens mij best wel lekker in haar vel op dit moment. Ze zoekt namelijk vaak zelf jou hand op en ontspant redelijk goed! Ga daar lekker mee aan het werk. Ik denk dat als je haar goed recht blijft rijden je uiteindelijk goed met haar kunt wijken.

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 08:12

diesel83 schreef:
ziet er netjes uit hoor voor een eerste wedstrijd. jullie proeven lijken veel moeilijker dan onze. wij mogen gewoon lichtrijden soms stukje doorzitten, en jullie moeten al midden korte zijde overgang maken wij hebben meer letters de tijd er voor. En idd is cirkel bij ons volte. succes met je paardje jullie komen er wel! lekker trainen!

Wij moeten altijd op de letter onze overgangen doen (dus als je er al een half metertje voorbij zit krijg je al een 5 :(:) ) Wij hebben jammer genoeg ook geen startkaarten ofzo, jullie hebben ook echt de niveaus B, L1, L2, M1, ... Wij dus niet, wij hebben denk ik 5 proeven, Dit was de E7. Als je onze proeven eens wilt zien kan ik ze wel doorsturen :p
x

coby88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:17

Ziet er al erg netjes uit.
Zou de draf nog wat actiever willen hebben en probeer wat meer sprong in de galop te krijgen.
Ik weet hoe moelijk het is maar oefenen baart kunst.
niks aan trekken van mensen die zeggen dat je met een draver niks kunt want dat valt reuze mee :)

__Melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:39

heb ook een draver, geen problemen met galop want heb hard getraind daaraan... vandaar dus een tip... galopbalken... daardoor gaat je paard meer opwaardsgaloperen, beginnen met 2, uitbreiden naar 3, 4, 5... zo wordt je paard sterker van achteren en zal hij beter gaan dragen...
vind dat je paard ook wel actiever mag draven...
halthouden is een kwestie van trainen en goede instructie...
kijk ook eens op www.dravers.nl en www.draverspraat.nl/forum alles over dravers!