verkeersmak maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:53

met een mak paard kun je buiten gaan lopen als je denkt dat je er aan toe bent.
in de bak oefenen is idd ook een oplossing. met zijlen, fietsers (vraag desnood je familie of ze in de bak komen fietsen Tong uitsteken) geluiden etc.
in de wei kan je het ook doen.
en wandelen, langs de weg kant. gewoon veel oefenen en vooral gedult hebben. en je paard niet straffen wanneer hij bang is

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:09

Ik ben gewoon met een halster en touw langs de weg gaan wandelen(niet erg druk) en binnen no-time was hij verkeersmak.
En het was echt niet de makkelijkste hoor(hij was niks gewend, 2 jaar alleen op de wei gestaan), maar je moet gewoon het goede voorbeeld geven aan je paard.
Als jij laat zien dat het niet eng is zal je paard op jou gaan vertrouwen.
Zorg er wel voor dat het paard aan de buitenkant loopt zodat het als het schrikt(wat heus wel vaker zal gebeuren) niet tegen de aanspringt.
En als hij iets eng vind gewoon rustig doorlopen, niet stoppen of maken dat je wegkomt gewoon doen alsof er niks aan de hand is.

Zo heb ik het iig gedaan, ik kan nu vlak langs een drukke weg lopen zonder dat hij maar eens naar de auto's kijkt.

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:10

erst aan de hand aan het bit naar buiten stukjes lopen eventueel met een al verkeersmak paard.daarna erop en steeds verder.
wanneer dit goed gaat ook alleen proberen

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:21

Ineens erop, rustig zitten, en met een rustig paard meegaan.
Ik voel mezelf altijd veiliger als ik erop zit dan dat ik ernaast sta,
dus ga ik er liever ineens op.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:13

Idd is het met een mak paard naar buiten gaan de beste manier denk ik.

Mijn paard was ook nog niet zadelmak toen ik hem had gekocht. Ik ben toen met newforestlover naar buitengegaan. Zij had hem aan een halstertouwtje vast en ik zat erop, want als je ernaast gaat lopen en hij gaat ervandoor kan je hem niet houden. (kijk in mijn profiel voor een foto Haha! )

Een vriendin van mij heeft het helemaal verkeerd aangepakt, die ging iedere keer als er een vrachtwagen aankwam heel gespannen zitten en de teugels iets strakker, dat paard dacht natuurlijk dat dat eng was, omdat zijn baasje zo alert was ineens. Zo heeft ze haar paard banggemaakt voor vrachtwagens, terwijl hij eerst helemaal niet bang was voor die dingen.

Als ik jou was zou ik het dus gewoon met een heel mak paardje proberen, dan zal het wel lukken. Haha!

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 22:19

ik heb mijn eigen pony ook zelf verkeersmak gemaakt. ik woon in een dorp aan de hoofd weg en daar komen best veel trekkers en bussen enzo langs. dan ga ik gewoon met hem langs de weg staan en dan laat ik hem gewoon naar alle auto's en zo kijken. in het begin vond hij het heel eng maar later niet meer. nu als ik met hem over de weg rij dan keer ik om als er een trekker of een bus of in iedergeval iets groots komt zodat hij er na kan kijken. nu vind hij het niet meer zo eng en nu kan ik afentoe iets van achteren laten komen en dan kijk ik wel wat ik doe als hij het echt heel eng vind. maar ik doe het natuurlijk alleen op de plaatsen waar er genoeg ruimte voor is. vergeet niet dat het heel lang duurt voordat je paard of pony goed verkeers mak is. en vergeet ook niet dat je vaak over de weg moet gaan want dan went je pony er juis aan. bij mijn pony heeft het ook best lang geduurt voor dat ik gewoon over de weg kon zonder dat hij van auto's schrok die veel geluid maakten. hij is nu 3 jaar ouder maar ik ben nog steeds bezig om hem goed verkeers mak te krijgen.

nou veel plezier er mee!!!!!!!
=xx= ies