An easter boy (v. Koss) L1, hoop op veel leuke tips

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:06

Ashley__ schreef:
Oké, ik vind gewoon dat je het er niet genoeg uitrijdt. Misschien is het voor het L1 wel voldoende, maar voor het L2 zeker niet. Hij gaat wel iets harder enzo, maar ik vind dat hij niet verruimt en dat is volgens mij wel de bedoeling bij middengalop :P

Dat vind ik wel een beetje bot :o Ze heeft toch zelf al gezegd dat ze niet overgaat, dus waarom dat nog zo zeggen?

Ik vind het een hele nette proef voor L1. Hij loopt heel stabiel voor zo'n jong paard en hij heeft best een constante aanleuning, alleen bij het halthouden en halsstrekken even niet.

Ik rij zelf geen L dus ik kan je geen goede tips geven :D alleen het wijken is inderdaad nog niet perfect. En ik vind hem wel voorwaarts genoeg, maar hij zou zijn achterbenen wat meer mee moeten nemen mss. Maar dat is vast erg lastig met zo'n groot paard.

__PSM__

Re: An easter boy (v. Koss) L1, hoop op veel leuke tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 20:14

Boy galoppeerd een beetje tja uh hoe noem je dat vierkant, dus hij galoppeerd eerder wat hoger van de grond af dan dat hij meer bodem pakt, misschien dat ashley dat bedoelt :P Ik ken ashley gelukkig persoonlijk, en misschien staat het er wat crue maar zo bedoeld ze het niet :D

Grappig de ene vind het een nette L1 proef de ander niet, de ene vind de aanleuning mooi, de ander niet :P wat is paardrijwereld toch altijd verschillend :D

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:38

Heb niet alle reacties gelezen maar ik vind dat je paard vooral veel scheef loopt. Hierdoor kan hij volgens mij ook niet goed verruimen en volgt hij je hand ook niet naar beneden met halsstrekken. Probeer hem op het rechte stuk ook echt recht te maken. Ik vind het algehele beeld best wel netjes hoor, ik denk dat als je hem wat rechter kan houden, dat de rest dan ook wat makkelijker gaat (zoals wijken etc). Oh ja ik ben het met je eens dat hij iets boven zijn tempo loopt. Beetje kalmer aan, geef hem de tijd om zijn passen af te maken.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 17:35

Zoveel scheef loopt hij toch echt neit, aangezien het eigenlijk nergens op mijn coupons staat ofzo, maar het kan natuurlijk zijn dat jury's het nooit echt is opgevallen ofzo...

Vandaag met boy rustig aan gedaan, bak was wel iets hard, maar nog goed te doen :) dus lekker thuis gereden :) Lekker laag en rond vriendin heeft nog foto's gemaakt :) Nog heel ff opgepakt :) Daarin geschakeld, t blijft moeilijk, heb flink op het rechtrichten gelet :) ging naar mijn idee best goed :) Halsstrekken ging ook weer stukken beter :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 18:25

We oefenen gewoon nog hard door :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 18:37

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:21

Hinke schreef:
Ashley__ schreef:
Oké, ik vind gewoon dat je het er niet genoeg uitrijdt. Misschien is het voor het L1 wel voldoende, maar voor het L2 zeker niet. Hij gaat wel iets harder enzo, maar ik vind dat hij niet verruimt en dat is volgens mij wel de bedoeling bij middengalop :P

Dat vind ik wel een beetje bot :o Ze heeft toch zelf al gezegd dat ze niet overgaat, dus waarom dat nog zo zeggen?

Zij weet wat ik bedoel en daar gaat het om ;)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:35

Het meeste is hier al gezegd denk ik :j Leuk dat je zo'n topic maakt en zo netjes reageerd!

Ik ook zou een stapje teruggaan naar de basis. Meer lengte in de hals, actiever van achter ;)
Niet harder gaan, maar met meer ritme, passen afmaken,
voorbeen loopt kort, hij heeft meer in zijn mars, dus blijven schakelen, zet hem op het achterbeen,
en houdt lengte in de hals,

leuk paard! Ga nu naar je volgende topic :+

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 11:38

Whaha wat leuk :) In dat topic heb ik dus inderdaad even een stapje terug gedaan :)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:12

Hej,
je hebt op het eerste gezicht een heel mooi paard maar wat ik vind is dat je iets meer oprichting mag vragen (waarmee ik bedoel, de schouder vrijmaken en ruimte geven vooraan. Dus zeker niet lager! Het punt van de manentop moet het hoogste punt zijn van de hals in die oprichting), ik weet het, dat is niet nodig in L1 maar om zo'n proef te rijden, zitten er toch al iets moeilijkere oefeningen in en jureren ze al meer op het geheel van het paard zelf tijdens die oefeningen. Vandaar zou ik zeggen dat de achterhand meer onder mag komen en de passen iets ruimer. Dan heb ik het dus niet alleen op de middendraf maar ook op de arbeidsdraf. Je hebt anders een heel mooi paardje, je houding is netjes. Enkel bij het wijken zou ik iets minder stelling vragen en hoofdje iets rechter houden, daarbij meer je zit en been gebruiken en dan gaat ie beter opzij. Hij maakt ook af en toe een rare beweging met zijn hoofd (zo even omhoog omlaag) dat wijst ook op een onstabiele hand, waarbij ik bedoel dat je teveel vasthoudt nen dan weer lost, probeer een losjes en gelijk contact te houden met de mond en van daaruit meer laten aantreden van achteraan naar voor. Dus niet teveel op het hoofd piekeren maar het gat erbij krijgen! :)

Veel succes, je hebt een paard met veel uitstraling, mooie combi vind ik :)