Beauty nu 9 maand bij mij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 22:46

rocksyboy schreef:
rocksyboy schreef:
Probeer je handen dichter bij elkaar te houden. Ik vind dat je éém van de weinigen bent die een mooie beenligging hebt qua tenen! Denk wel om de bekende stoel zit. Beugels een gaatje langer helpt daar al tegen en waarschijnlijk kun je dan ook beter doorzitten. Je moet dan je been meer laten hangen en druk je jezelf niet steeds omhoog met doorzitten. Paard mag niet iets meer er in zakken. Verhoud de nek/hals nu nog wat.

Succes, ziet er heel mooi uit al, ga zo door!

Ik bedoel natuurlijk, mag er WEL meer in zakken.. Er staat niet :+ ...

ik had het begrepen... maar ben nu laatste tijd bezig haar wat omhoog te werken omdat ze steeds te diep ging lopen.. zakken en lang worden is geen prbleem:P haha.. maar toch leuk die reactie:P

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:49

Ja maar dat is wat anders. Zakken vanuit de schoft moeten ze eerst beheersen. Daarna kun je omhoog gaan werken. Diep lopen heeft daar inprincipe niks mee te maken. Ze moet je hand willen volgen. En daar kun je pas mee beginnen wanneer ze ontspannnen en nageeflijk loopt, vanuit de schoft.

Bon_charmeur

Re: Beauty nu 9 maand bij mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 22:52

klopt maar dat was de begin fase..w e zijn nu al een stapje verder..ze loopt heel ontspannen normaliter... soms heb je stress momentjes.. maar ja het is en blijft ene jong paard.. en we leren maar door samen.. en als ze mijn hand niet zou volgens was het vast ook geen ontspannen plaatje denk ik..

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:55

Nee, dat is ook zo. Maar omdat ze hier nog te diep loopt kan ik alleen maar hier op af gaan. Aangezien ik je niet dagelijks zie trainen. Maar als je het nageeflijke vanuit de schoft goed hebt gevonden dan kun je idd beginnen met het omhoog rijden. Wel constant in gedachten houden dat dit vanachter weg moet gebeuren! Succes.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 22:58

rocksyboy schreef:
Nee, dat is ook zo. Maar omdat ze hier nog te diep loopt kan ik alleen maar hier op af gaan. Aangezien ik je niet dagelijks zie trainen. Maar als je het nageeflijke vanuit de schoft goed hebt gevonden dan kun je idd beginnen met het omhoog rijden. Wel constant in gedachten houden dat dit vanachter weg moet gebeuren! Succes.

zit net ff al je reacties te lezen.. vidn het best interesant...
het enigste probleem wara ik echt tegen aan loop is het actief blijven.. als ik van me paard af stap ben ik bek af heb ik geen energie meer.. omdat ik haar contant moet drijven om voorwaarts te blijven.. heb je hier misschien een handig trucje voor??
( heb haar tijdelijk op andere brok staan Explosive van pavo) omdat we toch dagelijks veel trainen ..

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:11

Brok is altijd belangrijk. Daar kun je idd al heel veel kracht uit krijgen.

Ik zeg altijd, als je zelf meer moe bent dan je paard, dan klopt er iets niet. Je paard moet werken en jij mag meedoen. Moe wordt je van been geven. Dus ik zou dan echt weer even bij de basis beginnen, en veel overgangen rijden. En activiteit vragen uit haar zelf. Ze móet gewoon voorwaartse drang tonen. Dus 1 keer been is vooruit. En niet eerder terug komen dan wanneer jij daar een hulp voor geeft. Even licht bij tikken is veel beter dan constant been geven. En tsja, soms heel hard, maar als ze dat niet gelooft dan maar eens een echte tik. Ze moet gewoon vanuit haar zelf gaan lopen, dat scheelt jou de helft. Doe dit eens 1 week, puur op activiteit en reactie werken (consequent!) en dan zul je zien hoe snel je daar profijt van hebt!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 23:15

rocksyboy schreef:
Brok is altijd belangrijk. Daar kun je idd al heel veel kracht uit krijgen.

Ik zeg altijd, als je zelf meer moe bent dan je paard, dan klopt er iets niet. Je paard moet werken en jij mag meedoen. Moe wordt je van been geven. Dus ik zou dan echt weer even bij de basis beginnen, en veel overgangen rijden. En activiteit vragen uit haar zelf. Ze móet gewoon voorwaartse drang tonen. Dus 1 keer been is vooruit. En niet eerder terug komen dan wanneer jij daar een hulp voor geeft. Even licht bij tikken is veel beter dan constant been geven. En tsja, soms heel hard, maar als ze dat niet gelooft dan maar eens een echte tik. Ze moet gewoon vanuit haar zelf gaan lopen, dat scheelt jou de helft. Doe dit eens 1 week, puur op activiteit en reactie werken (consequent!) en dan zul je zien hoe snel je daar profijt van hebt!

oke top.. ik was zelf idd ook bezig met zo iets.. als ze 1 keer niet reageerd.. en de 2e keer weer terug komt.. dan krijgt ze een tik en ga ik heel voorwaarts weg draven en neem dr drna weer terug... maar of dit de goeie methode was twijfelde ik een beetje over... maar goed als jij het ook zegd.. zal het vast wel helpen ik ga er vol op mee oefenen inderdaad..
en die brok geef ik haar nu om ff meer power te creeren.. ze vin dhet allemaal ma prima.. en wat niet persee moet dfoet ze ook echt niet.. soms ben ik gewoon wat te lief voor haar... en een zweeepje is ze niet bepaald van onder de indruk.. als ik dr een tikje geef.. hehe maar ik zal er uyiteraard mee aan de slag gaan.. vind het wel fijn als ik zulke handige tips krijg...

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:18

Nog klein tipje, probeer met je zweepje net even achter je kuit bij te tikken en niet op dr kont. Zodoende krijgt ze het idee dat ze écht moet reageren op je kuit, en niet op je zweep. Pure consequentie eigenlijk. Succes en vertel je eens hoe het gaat?

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 23:25

heej toppie...

nou ik ga zeker vertellen hoe het gaat.. ben nu erg ziek..
maar ik geef niet op ik rijd gewoon door.. maar meer om het bij te houden maar ga zeker morgen weer verder met je tips... zal dan ook ff kortere zweep pakke hahaha.. anders moet ik wel heel raar me handen buigen en breken:P
Afbeelding
lol

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:26

Hahaha ja dat wordt niks ;) Succes en beterschap!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 23:29

thnx.. de 27e maak ik nieuwe foto's van de onderlinge.. en zal ze meteen plaatsen;) en misschien een filmpje als ik dat kan fixen;)

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:44

Ok, ik ben benieuwd! Doe je best! Komt helemaal goed volgens mij hoor!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 07:54

och jee beterschap.
Het berichtje is inmiddels verwijdert door een mod, het was het 1e berichtje die je 20 min later had geplaatst als het topic met iets in de trant van nog geen reacties.

Wat betreft het bokken uitzitten in stoelzit, het moet ook mogelijk zijn als je wel netjes recht zit, maar vroeger zat ik alles uit (stoelzit) en nu val ik bij de minste bok eraf :P dus kan me daar wel weer wat bij voorstellen. Maar ik kan nu wel doorzitten en een paard op mijn zit rijden en dat is ook wel weer wat waard.

Loesje79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:01

Let op dat je met een jong paard niet teveel korte wendingen maakt, daar kan je beter langer mee wachten tot het paard meer zijn eigen evenwicht gevonden heeft.
Probeer dus minder het perfecte plaatje te creëren en meer ontspannen te zitten en te rijden.
Zoals het mij niet lijkt draag jij de voorhand via de teugels in plaats dat je paard zichzelf draagt en z'n hals laat zakken om de voorhand te ontlasten en zich meer op de achterhand te dragen.

Met grondwerk en veel tempo wisselingen kan je nu een eind komen, probeer vooral niet je paard in de krul te trekken, dit moet als het ware vanzelf gaan.
Succes

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:16

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.