rocksyboy schreef:Brok is altijd belangrijk. Daar kun je idd al heel veel kracht uit krijgen.
Ik zeg altijd, als je zelf meer moe bent dan je paard, dan klopt er iets niet. Je paard moet werken en jij mag meedoen. Moe wordt je van been geven. Dus ik zou dan echt weer even bij de basis beginnen, en veel overgangen rijden. En activiteit vragen uit haar zelf. Ze móet gewoon voorwaartse drang tonen. Dus 1 keer been is vooruit. En niet eerder terug komen dan wanneer jij daar een hulp voor geeft. Even licht bij tikken is veel beter dan constant been geven. En tsja, soms heel hard, maar als ze dat niet gelooft dan maar eens een echte tik. Ze moet gewoon vanuit haar zelf gaan lopen, dat scheelt jou de helft. Doe dit eens 1 week, puur op activiteit en reactie werken (consequent!) en dan zul je zien hoe snel je daar profijt van hebt!
oke top.. ik was zelf idd ook bezig met zo iets.. als ze 1 keer niet reageerd.. en de 2e keer weer terug komt.. dan krijgt ze een tik en ga ik heel voorwaarts weg draven en neem dr drna weer terug... maar of dit de goeie methode was twijfelde ik een beetje over... maar goed als jij het ook zegd.. zal het vast wel helpen ik ga er vol op mee oefenen inderdaad..
en die brok geef ik haar nu om ff meer power te creeren.. ze vin dhet allemaal ma prima.. en wat niet persee moet dfoet ze ook echt niet.. soms ben ik gewoon wat te lief voor haar... en een zweeepje is ze niet bepaald van onder de indruk.. als ik dr een tikje geef.. hehe maar ik zal er uyiteraard mee aan de slag gaan.. vind het wel fijn als ik zulke handige tips krijg...