Wat is de afstamming van Ushi? Was ik eigenlijk een beetje nieuwsgierig naar.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) koetje10 schreef:leuk paardje! zou eerst lekker aan stap en draf blijven werken, zodat ze daar iid lekker loopt. Geen rare bijzetteugels eraan hangen, maar met geduld naar de galop toe werken. leuk dat je zo'n goede klik hebt, dat scheelt denk ik ook al! succes ermee!
(heb trouwens niet alle reacties gelezen, dus als dit de zoveelste keer is, sorry!)
Ze ziet er goed uit!
)
Het is echt een leuke merrie!feliciaa schreef:Hee wat leuk! Ushi heb ik een tijdje gereden voor haar vorige eigenaarZe ziet er goed uit!
Ik vind dat je het goed oppakt, de galop vind ze inderdaad heel moeilijk daar hadden wij ook heel veel problemen mee.
Een tip die ik je nog kan geven is haar vooral heel goed los te werken (veel voltes draaien lekker in laten buigen en goed voorwaarts neerwaarts rijden) anders word ze namelijk zo gigantisch sterk als je in galop wil aan springen (maar dat zul je vast al wel gevoeld hebben)
Wat wij altijd deden is haar in een heel rustig drafje op de volte zetten niet doorzitten (want daar werd ze weer gespannen van) en van daar uit in galop aanspringen. Wanneer ze dan in galop zat handen laag houden zodat ze haar hoofd niet steeds omhoog trok en goed je buitenhand en binnen been erbij houden. En vooral op je zit rijden (daar reageerd ze heel makkelijk op). Wat ook heel goed hielp is tegen haar praten om haar rustig te houden. Ik had namelijk altijd het idee dat ze erg in de stress schoot wanneer ze moest galopperen.
Ik wens je heel erg veel plezier met haarHet is echt een leuke merrie!
edit: Ik zou trouwens als ik jou was niet met bijzet haar laten galopperen aan de longe als je geen longeer ring hebt of die af kan zetten, ze trekt je namelijk de hele bak door.

misschien heb ik ook ngo wel 2 foto's voor je 

Robsi_Vigaro schreef:ja dat van de overgangen was bij ons ook. als je in dat kleine doordrukt dan sta je te piafferen
schenkewiele is eigenlijk heen en weer zijwaarts laten lopen. Dus van schouder binnenwaarts naar traver en weer terug en dan een stukje appuyeren en weer schouder voor en weer traver.
Beetje simpel uitgelegd maar je bent dus continu bezig om ze bewust te maken van het achter been en ze worden er heel los en sterk van. Maar dat is iets wat je misschien beter in een les kan leren dan via mij op een forum
maar je zit zeer zeker op de goeie weg.!
Mavelle schreef:Oeff, dit paard lijkt qua lopen zo erg op die van mij! Ik kan je uit ervaring vertellen dat je dit inderdaad meer in maanden dan in weken moet rekenen. Vooral de galop is heel moeilijk goed te krijgen vind ik zelf. Als je paard krom is op rechts, kun je hem ook rechter krijgen door het linkerteugeltje losser te laten (lijkt tegenstrijdig, maar kan echt werken) Het is in elk geval wel een mooi dier om te zien!
Bonny4life schreef:Mavelle schreef:Oeff, dit paard lijkt qua lopen zo erg op die van mij! Ik kan je uit ervaring vertellen dat je dit inderdaad meer in maanden dan in weken moet rekenen. Vooral de galop is heel moeilijk goed te krijgen vind ik zelf. Als je paard krom is op rechts, kun je hem ook rechter krijgen door het linkerteugeltje losser te laten (lijkt tegenstrijdig, maar kan echt werken) Het is in elk geval wel een mooi dier om te zien!
bedoel je op de rechter hand rijdn op je binnenhand? dat lijkt me niet heel slim? of begrijp ik je verkeerd?
bedankt voor de tips.

wiebel schreef:Leuk paard, ik heb het idee dat door je lange benen in dit zadel je erg naar voren gekieperd wordt?!
Dit kan je natuurlijk zelf het beste beoordelen?!