KiWiKo schreef:ik zou een sperriempje doenligt het bit wat stabieler in de mond en dat is prettiger voor het paard.
dat klopt helemaal!
ik heb eigenlijk geen idee waarom ik hem er toen af had?

normaal:
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Minjon schreef:Ik zou ook écht je sporen af doen. Voor sporen heb je een rustige stabiele beenhouding nodig, dat zie ik hiet nog niet..
Verder óf hangt ze heel erg in je handen óf ben je gewoon heel streng op sommige foto's.
Veel oefenen, werk aan je beenhouding. Zorg dat je haar constanter nageeflijk en ontspannen hebt, en ook nog iets meer de achterhand erbij, zou ik zeggen!
Succes, je gaat goed vooruit!

Marieke1495 schreef:Ariebombarie schreef:je hebt geen binnenbak nodig om een paard netjes te rijden, of wel?
hiihi, nee, maar wel een bak waar ik in kan rijden, die was hard, sneeuw enzo.
vandaag maar weer even proberen.Bizzybijtje schreef:Sporen uit.
Je trekt je hakken op waardoor je de hele tijd met je sporen in de buik zit te prikken, dan zou ik als pony ook gespannen worden ja.
Geen sporen aan totdat je een fatsoenlijke beenhouding hebt. Anders stomp je je pony echt af en dat is hartstikke zonde!
dat zijn precies 2 foto's? ik vind niet dat je over deze fotos kunt zeggen dat ik haar de hele tijd stomp..
want dat doe ik niet.
zodra het beter weer is zal ik mijn vader eens vragen voor nieuwe fotos!
We vallen je niet aan, we willen je alleen helpen
.

mirjam_kl schreef:Ik denk dat met de zin: Anders stomp je je pony af. Niet letterlijk stompen wordt bedoeld maar dat je pony na een tijdje helemaal niet meer op hulpen gaat reageren. (ala de doorleefde manegepony's)
:) Sucses 
Volgens mij is Bella wel wat sterk bij haar hoofd dat ze je een beetje 'trekt' naar voren toe. Je benen , ik denk dat het wel wat meevalt. Natuurlijk proberen zoveel mogelijk je benen stil te houden. Sporen moet je zelf weten als je daar mee wilt rijden en anders om haar actief te houden , soms wel mee rijden en soms niet.

om haar actief te houden. & veel overgangen helpen ook heel goed.
heb zelf ook piano handjes , ghehe 

Astaloca schreef:Ik vind de beugels ook wel goed eigenlijk, maar misschien moet je eens veeeel trotser erop zitten, ik vind je helemaal niet netjes zitten.. Anyway, het is wel verbeterd, oefen zo door
. En een sperriem heeft toch geen nut !? Knelt alleen de mond af en voor de sier.
Wou ik nog even zeggen
.
!!