Haflinger Bella aan het werk in de sneeuw!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 08:43

KiWiKo schreef:
ik zou een sperriempje doen :) ligt het bit wat stabieler in de mond en dat is prettiger voor het paard.

dat klopt helemaal! :)
ik heb eigenlijk geen idee waarom ik hem er toen af had? :=
normaal:
Afbeelding

Vithou

Re: Haflinger Bella aan het werk in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:31

Ik zou ook écht je sporen af doen. Voor sporen heb je een rustige stabiele beenhouding nodig, dat zie ik hiet nog niet..
Verder óf hangt ze heel erg in je handen óf ben je gewoon heel streng op sommige foto's.

Veel oefenen, werk aan je beenhouding. Zorg dat je haar constanter nageeflijk en ontspannen hebt, en ook nog iets meer de achterhand erbij, zou ik zeggen! :)
Succes, je gaat goed vooruit! :D

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 15:21

Minjon schreef:
Ik zou ook écht je sporen af doen. Voor sporen heb je een rustige stabiele beenhouding nodig, dat zie ik hiet nog niet..
Verder óf hangt ze heel erg in je handen óf ben je gewoon heel streng op sommige foto's.

Veel oefenen, werk aan je beenhouding. Zorg dat je haar constanter nageeflijk en ontspannen hebt, en ook nog iets meer de achterhand erbij, zou ik zeggen! :)
Succes, je gaat goed vooruit! :D

dankje! :D
& zal er aan werken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:48

Marieke1495 schreef:
Ariebombarie schreef:
je hebt geen binnenbak nodig om een paard netjes te rijden, of wel?

hiihi, nee, maar wel een bak waar ik in kan rijden, die was hard, sneeuw enzo. :(
vandaag maar weer even proberen.

Bizzybijtje schreef:
Sporen uit.
Je trekt je hakken op waardoor je de hele tijd met je sporen in de buik zit te prikken, dan zou ik als pony ook gespannen worden ja.

Geen sporen aan totdat je een fatsoenlijke beenhouding hebt. Anders stomp je je pony echt af en dat is hartstikke zonde! :)

dat zijn precies 2 foto's? ik vind niet dat je over deze fotos kunt zeggen dat ik haar de hele tijd stomp.. :(:)
want dat doe ik niet. _O-

zodra het beter weer is zal ik mijn vader eens vragen voor nieuwe fotos! :)

Ja sorry hoor, maar als je die reacties niet wilt moet je die foto's ook niet plaatsen. Momentopname of niet, het moment is er wél geweest. En daarbij lijk je bij iedere reactie een excuus lijkt te zoeken? :) We vallen je niet aan, we willen je alleen helpen ;) .

Daarbij vind ik de foto's niet echt duidelijk genoeg om een goed beeld te geven van je rijden, als je reacties kloppen.
Heb je misschien een rijfilmpje?

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 16:49

ik heb geen filmpje nee. ik heb geen binnenbak. :\

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:35

Je paard gaat heel erg hangen op je handen, slim want dat is voor jou meer werk en minder voor je paard. Een korte, strenge, ophouding wil nog wel eens lukken.
Bij mijn paard werkt het heel goed. Lekker voorwaarts, en dan gaat hij hangen, en als ik dan een keer een strenge, hele korte ophouding maakt gaat hij weer op zijn eigen lopen.

Misschien wel een tip om te proberen??

Je ziet wel vooruitgang sins vorig jaar hoor:)

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:37

Ik denk dat met de zin: Anders stomp je je pony af. Niet letterlijk stompen wordt bedoeld maar dat je pony na een tijdje helemaal niet meer op hulpen gaat reageren. (ala de doorleefde manegepony's)

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:42

mirjam_kl schreef:
Ik denk dat met de zin: Anders stomp je je pony af. Niet letterlijk stompen wordt bedoeld maar dat je pony na een tijdje helemaal niet meer op hulpen gaat reageren. (ala de doorleefde manegepony's)

Ja ik ben het daar mee eens, als je te veel gaat been geven dan is je pony er steeds minder gevoelig voor. En word het steeds moeilijker om oefeningen te rijden aangezien je daar veel beenwerk voor nodig hebt.. ;):) Sucses

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:54

Ziet er mooi uit Marieke ! :D
Wel moet je inderdaad een beetje op je handen letten, dat je geen pianohanden hebt. :) Volgens mij is Bella wel wat sterk bij haar hoofd dat ze je een beetje 'trekt' naar voren toe. Je benen , ik denk dat het wel wat meevalt. Natuurlijk proberen zoveel mogelijk je benen stil te houden. Sporen moet je zelf weten als je daar mee wilt rijden en anders om haar actief te houden , soms wel mee rijden en soms niet. ;)
Het is al een hele verandering ga zo door !! :D

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:15

vind een hele vooruitgang sinds vorig jaar! :)

op je benen letten!, hakken naar beneden. & niet prikken.
ik zou de sporen ook afdoen. & met een zweepje rijden. :)
als ze niet op je benen reageert kan je ook;
been geven. geen reactie? nog een keer alleen strenger, nog geen reactie? tikje. :) om haar actief te houden. & veel overgangen helpen ook heel goed.
als ze gaat hangen, lekker voorwaarts laten lopen! & of een korte ophouding geven, maar daarna ook weer loslaten.
& een beetje om je handjes letten, maar dat valt ook wel mee. :) heb zelf ook piano handjes , ghehe :D
verder vind ik het er al wel super leuk uitzien!
en wat is bella toch een knapperd!! :~

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:51

wat een gaaf hoofdstel :~
en de allermooiste bella :D

qua rijden:
wat een vooruitgang vergeleken vorig jaar!
over je hakken, inderdaad meer naar beneden, tip:
druk je hakken niet uit, maar je knieen, dan gaan uitomatisch je hakken ook mee
en is gemakkelijker te doen :j
en dan gaat het verder vanzelf, misschien es een keertje je spoortjes niet en kijken
wat ze doet met de lichtste hulp. wil ze niet, tik! dan word ze vanzelf lichter op het been!

succes :+:

edit: een speriem geeft geen waarde aan het hoofdstel, het word echter alleen gebruikt voor
het dicht houden van de mond en de sier :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:46

Ik vind de beugels ook wel goed eigenlijk, maar misschien moet je eens veeeel trotser erop zitten, ik vind je helemaal niet netjes zitten :\ .. Anyway, het is wel verbeterd, oefen zo door :)

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:55

Astaloca schreef:
Ik vind de beugels ook wel goed eigenlijk, maar misschien moet je eens veeeel trotser erop zitten, ik vind je helemaal niet netjes zitten :\ .. Anyway, het is wel verbeterd, oefen zo door :)

hmm, dit is de eerste keer dat ik dit hoor, misschien lijkt het zo door mijn jas & alles wat ik eronder had? :=

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:47

Ik zou je beugels ook geen gaatje langer doen, zitten wel goed zo maar je hak lekker uit drukken en soms zit je inderdaad wat gespannen naar voren! Voorderest ziet het er netjes uit, ga zo door! :)

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 14:56

xmiloux1 schreef:
Ik zou je beugels ook geen gaatje langer doen, zitten wel goed zo maar je hak lekker uit drukken en soms zit je inderdaad wat gespannen naar voren! Voorderest ziet het er netjes uit, ga zo door! :)

oke, dankje. :D

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:00

ik vind het een beetje jammer dat je sporen om hebt, aangezien je je hakken ook nogal optrekt en dat, volgens mij zelf ook weet. Soms mag je ook iets vriendelijker zijn met je hand, maar het lijkt al wel aardig goed! en een beetje trotser zitten mag ook wel! ;)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:16

Volgens mij zit je wel netjes ;). En een sperriem heeft toch geen nut !? Knelt alleen de mond af en voor de sier.
:= Wou ik nog even zeggen :).
Nog veel succes Marieke en ook met wedstrijden :+: :):) !!

foreveryou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:04

erg leuk paard,

Probeer alleen niet te ver te hangen waar je heen wilt.

Top: Je kijkt wel waar je heen wilt

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 14:14

foreveryou schreef:
erg leuk paard,

Probeer alleen niet te ver te hangen waar je heen wilt.

Top: Je kijkt wel waar je heen wilt

oke, bedankt voor je tip. :)

Nikita66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:34

Al veel gezegd en zelf gezien, maar denk aan je hakken, en op sommige foto's laat je je handen op het zadel rusten probeer ze wat hoger te houden
Gezien vorig jaar een hele vooruitgang hoor.

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:12

Ik vind het er ook niet zo netjes uitzien.
Je hakken, maar voornamelijk je sporen in de buik.
En dan ook dat bit dat door de mond wordt getrokken.

Probeer je eerst te focussen op wat diervriendelijker te rijden.
Zonder spoortjes en zonder het bit door de mond te trekken.
Als je goed je benen kan gebruiken en spoortjes zijn echt nodig kan je altijd nog sporen gaan gebruiken.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:16

Sperriem heeft wel zin. Je paard loopt niet de hele tijd te kauwen en kan zijn tong niet over het bit gooien waardoor je op een onbestuurbaar paard zit.
Tenzij hij goed reageert op je benen hea.

Je mag je handen iets hoger en iets naar voren doen.
Je beugels veeel langer.
En achterhand er meer onder?
Ga eerst is voltes en overgangen rijden, gooi die sporen af en rijd is lang laag en rond.
En waarom rijd je met sporen???
Dat is om de hulpen beter aan te geven.
Niet om hem naar voren te rijden nl;)
;) :Y)
En je hakken...oeii

Leuk hafje vedder!

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:51

Dat ze hangt in je hand en te voorwaarts is, is een herkenbaar probleem.
Ik zou veel tempowisselingen doen, en als ze dus gaat hangen been geven.
En het is wel een goede tip om een keer zonder sporen te rijden, ook al vind je het fijner met. Als je een keer zonder rijd weet je ook meteen hoe scherp je pony op je been is, want als het goed is zal ze dan net zo reageren als bij de spoor, want de spoor is alleen als bijhulp, niet de hoofdhulp.
Als je op de achterhand wil trainen is je houding ook belangrijk, dus meer achterover gaan zitten, en misschien heel raar, maar als ze zo gaat hangen in je hand, gewoon ineens loslaten. Wekt bij haar een schrik reactie op, maar dan kun jij weer verder met het ontspannen naar de hand rijden.

brendastral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:17

egt super leuke foto`s
heb alleen het idee dat je een beetje kort zit. misschien is proberen een paar gaatjes lange
maar het ziet er super uit x

SpeedyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 18:35

Je hak, maar dat zeg je zelf ook al,
je beugels mogen dan ook wel een gaatje langer,
Voor de rest een leuk dier!