Springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:31

Flooreke schreef:
Ja kan ook eens proberen met een martingaal te rijden.

Gr

Ik zou niet beginnen met hulpteugels hoor, daarmee los je het probleem absoluut niet op! Zoals hierboven al gezegd: consequent zijn, eventueel een tijdje alleen maar balkjes lopen. Of een laag sprongetje neerzetten met een hele rij balkjes ervoor. Als je pony dan gaat racen, komt ze nooit uit, dus dan houdt ze zich vast wel in :)

_MG

Re: Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:22

Belangrijk is dat je consequent blijft!

Een oefening die misschien handig is als je alleen in de bak rijdt:

bouw één sprong op niet te hoog, maar iets dat jullie makkelijk springen. Ga dan lekker met haar rijden, dressuurmatig. Op het moment dat ze helemaal ontspannen is, probeer je de hinder te springen. Bij mijn pony werkt het, maar het is vooral een kwestie van blijven oefenen en streng zijn.

DragonHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:28

IlovePrinses schreef:
Op de manege had ik een pony die dat ook had, die was niet te houden. Wat bij mij heel goed hielp was elke keer als ze te hard op de hindernis afrent, voor de hindernis in een volte sturen. En op een gegeven moment werd die pony bij mij rustig. Dus misschien ook iets voor jou om te proberen":)

Heeft ze helemaal gelijk in. dan wordt die drang van "HINDERNIS! MOET.. SPRINGEN!..." ook gelijk een stuk minder. dan springt hij/zij alleen nog maar als jij het van hem/haar verlangt.