Zo leren rijden??????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

westerwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:38

Janine1990 schreef:
westerwind schreef:
Het is misschien best leuk om de filmpjes te zien, maar of je er echt wat van leert :? ???
En ik moet zeggen voor die 1,30 wil ik nog wel een filmpje gaan kijken (vooral uit nieuwschierigheid }> ), maar bij Anky moet je je eerst registreren en dan nog € 12,50 betalen.... :roll:
Nou dat dacht ik dus niet.... :n

Zoveel? Of kan je dan ten alle tijde filmpjes uploaden e.d.??
Ik vond de opzet van Anky een stuk beter, moet ik zeggen...

Op de site staat vermeld dat je het betaalde filmpje dan onbeperkt kan bekijken, tot 72 uur na de betaling!! En verder is de € 12,50 nog een introductieprijs, dus het lijkt erop dat het nog duurder gaat worden..
Ik ben echt benieuwd hoeveel mensen nou zoveel gaan betalen voor een 10 tot 15 minuten durend filmpje, wat je 72 uur later dus niet meer kan bekijken.

Janine1990

Re: Zo leren rijden??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 14:42

Sjongejonge, dat is nogal een prijs...
Mag dan fan zijn van Anky en haar manier van uitleggen... Maar dit heb ik er niet voor over :+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:37

Zo kan je ook makkelijk geld verdienen zeg. :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:42

Sofy schreef:
Ik moet zeggen dat ik me bij aslo aansluit. Betalen voor een boek, dvd of clinic lijkt me gelijk aan betalen voor een filmpje. En om eerlijk te zijn: zien is over het algemeen geloven en veel beter doen. Een boek heeft wat dat betreft volgens mij zelfs minder waarde dan zo'n filmpje waarin je ook kunt zien hoe het zou moeten. Ze zeggen wel eens: een plaatje zegt meer dan duizend woorden... Hoe veel woorden is een filmpje dan wel niet waard?
En inderdaad: je vorm van training blijft je eigen verantwoordelijkheid. Dit is gewoon een extra informatiebron, net als bijvoorbeeld dit forum. ;)

Zo'n filmpje is zeker niet vergelijkbaar met een boek oid. Voor het filmpje betaal je en dan mag je hem maar 1 keer zien, in een boek of dvd kan je het zo vaak lezen/herhalen als je zelf wil zonder dan extra te betalen. Een clinic kan je toch ook niet vergelijken met een filmpje? Daar mag je toch verwachten dat je persoonlijke aandacht krijgt en dat er snel gekeken wordt welke tips voor jou paard werken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:51

We zullen dit steeds meer gaan zien, dus maak je borst maar nat!
Net als in elke andere sector proberen ze levensechte mensen overbodig te maken, want dat kost nou eenmaal veel geld. Veel nieuwkomers zullen denk ik zelf gaan prutsen aan de hand van dit soort filmpjes. Helaas voor hen kun je lang niet alles zien als je op je peerd zit en is een mens op de grond echt noodzakelijk. Ver zullen ze dan ook niet komen :)

Ik ga me rot lachen als je over 50 jaar rijles kunt krijgen van een computer in de bak _O-

paardenfan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:19

hihi, ik zou lekker ergens anders naar rijlesse gaan zoeke ;) !!

hanskel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:54

Onzin :n

Alsof hij je echt zélf helpt :+ Zullen wel meerdere mannetjes achter een pctje zitten om te antwoorden voor hem.

Nee.. Neem een goede échte instructrice. Daar kom je veel verder mee ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 11:23

Ik ben wel nieuwsgierig, wie heeft zich geregistreerd bij het education center van Anky???

westerwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:59

ik had me geregistreed omdat ik dacht dan wel een klein stukje van de vidoe te kunnen zien, maar helaas...
En die € 12,50 ga ik echt niet betalen, dus ik zal er niets meer mee doen.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:58

filmpjes van Edward zijn wel leuk, alleen vind ik niet dat hij totilas moet gebruiken hiervoor.

Typisch Nederlands om te zeggen dat je er niet voor wilt betalen, ik vind het een heel goed initiatief van beiden om wat online op te zetten. Zo maak je je mening en lessen wel toegankelijk voor een heleboel mensen.
Ik tennis dan zelf maar zou het geweldig vinden als ik mijn kunsten door Federer zou kunnen laten beoordelen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 12:00

Michael1104 schreef:
filmpjes van Edward zijn wel leuk, alleen vind ik niet dat hij totilas moet gebruiken hiervoor.

Typisch Nederlands om te zeggen dat je er niet voor wilt betalen, ik vind het een heel goed initiatief van beiden om wat online op te zetten. Zo maak je je mening en lessen wel toegankelijk voor een heleboel mensen.
Ik tennis dan zelf maar zou het geweldig vinden als ik mijn kunsten door Federer zou kunnen laten beoordelen.

Het is inderdaad wel goed voor de sport dat de manier van trainen toegankelijker gaat worden, en daarmee minder bekritiseerd, omdat mensen het beter gaan begrijpen...
Ik zal eens even weer op de site van Edward kijken, al heeft deze arme student geen geld om de filmpjes te betalen...

Edit: Ik zie dat er weinig basisfilmpjes op staan, enkel oefeningen voor een hoger niveau. Is het niet veel belangrijker om aan te blijven geven dat je ten alle tijde terug moet kunnen naar de basis? Of wordt dat ook aangegeven? Ik kan me voorstellen dat er veel jonge meiden als fan van Edward gaan kijken hoe het moet en zelf aan knutselen met hun pony, zonder dat deze pony een echte basis kent.

Het initiatief van Anky vind ik dan iets beter, van wat ik kan zien op de site...

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:00

volgens mij moet je bij de basis beginnen en proberen dat naar een hoger plan te brengen. Dat is denk ik iets wat Anky voornamelijk wil.
Bij Edward begin je direct met oefeningen, dan sla je een paar stappen over.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:03

Betalen voor het zien van een filmpje? :roll:
Erg leuk natuurlijk, maar ervoor betalen? Ho maar!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:29

Ik heb er ook even een bekeken, en zo verkeerd vind ik het niet hoor. Het doet me een beetje denken aan een clinic. Je ziet hoe hij het doet, krijgt er uitleg bij en er wordt ook getoond hoe het niet moet.
Dit is natuurlijk vooral aanvulling op je lessen en je paardenboeken. Hiervan leer je net zoveel of weinig als het zien van een clinic op een evenement.
Best kans dat ik nog een keer meer wat van deze filmpjes bekijk.

Vind de 1,30 prima te doen, de drempel naar de filmpjes van Anky een stuk hoger. Ik begrijp van de site dat je voor die 12,50 maar 1 filmpje kan zien? Dat zou dan eigenlijk omgekeerd moeten zijn als ik jullie zo hoor over basis (Anky) en oefeningen (Edward)...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 11:26

Kelly_ann schreef:
Ik heb er ook even een bekeken, en zo verkeerd vind ik het niet hoor. Het doet me een beetje denken aan een clinic. Je ziet hoe hij het doet, krijgt er uitleg bij en er wordt ook getoond hoe het niet moet.
Dit is natuurlijk vooral aanvulling op je lessen en je paardenboeken. Hiervan leer je net zoveel of weinig als het zien van een clinic op een evenement.
Best kans dat ik nog een keer meer wat van deze filmpjes bekijk.

Vind de 1,30 prima te doen, de drempel naar de filmpjes van Anky een stuk hoger. Ik begrijp van de site dat je voor die 12,50 maar 1 filmpje kan zien? Dat zou dan eigenlijk omgekeerd moeten zijn als ik jullie zo hoor over basis (Anky) en oefeningen (Edward)...

Volgens mij is de 12.50 een abonnement? Weet ik niet zeker. Bij Anky kan je je filmpjes ook laten beoordelen door Anky en Sjef.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:34

Janine1990 schreef:
Bij Anky kan je je filmpjes ook laten beoordelen door Anky en Sjef.

Dan is het geen geld, als dat zo is voor die 12,50 ga ik het doen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 11:39

Kelly_ann schreef:
Janine1990 schreef:
Bij Anky kan je je filmpjes ook laten beoordelen door Anky en Sjef.

Dan is het geen geld, als dat zo is voor die 12,50 ga ik het doen :D

Kort Algemeen Advies €9,50
Advies Specifiek Probleem €22,50
Uitgebreide Analyse €27,50

En een video kopen is €12,50 en kan je onbeperkt bekijken voor 72 uur... :+

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:45

bij Anky kan je of e-learning films bekijken, deze duren ca 20 minuten en leggen uit hoe zij bepaalde zaken met hun paarden doen, eerste film is warming up en cooling down, later zullen er ook andere onderdelen beschikbaar komen. Verder kan je ook een eigen trainingsfilm insturen en deze wordt dan door Sjef of Anky bekeken en beoordeeld.
Voor een heleboel ruiters kan het systeem van Edward en Anky een mooie aanvulling zijn vind ik.

RunnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:02

ik denk dat het meer iets is voor mensen die al even rijden, om wat puntjes op de i te zetten
maar ik geloof niet dat je als beginner zo kunt rijden, je moet echt het gevoel erbij krijgen

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:22

Het is meer voor de mensen die al rijden om zo nog wat kleine dingen te verbeteren.
Als je een beginner bent en je kijkt naar dit filmpje, lijkt dit allemaal veel makkelijker dan dat het in de eerste instantie is.
Zo kan het je eigenlijk alleen maar tegenvallen hoe lastig paardrijden in het begin kan zijn :D

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:28

Ik vind het echt bizar... leren paardrijden vanaf een kort filmpje.
Hoe je officieel een oefening wel of niet moet uitvoeren met je paard is ook wel gratis achter te komen. Daarnaast heb je veel meer aan iemand die jou lesgeeft en jou en je paard kent dan aan zoiets als dit.

Al vond ik de link naar de site van 'Horsedate' die rechts op de pagina staat misschien nog wel erger. ;)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:32

Salka schreef:

Ik heb de site nog eens bestudeerd, en er wordt nergens beweerd dat je hier leert paardrijden. Wel hebben ze het over trainingstips, dat lijkt me iets heel anders....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 17:34

Salka schreef:
Hoe je officieel een oefening wel of niet moet uitvoeren met je paard is ook wel gratis achter te komen. Daarnaast heb je veel meer aan iemand die jou lesgeeft en jou en je paard kent dan aan zoiets als dit.

Al vond ik de link naar de site van 'Horsedate' die rechts op de pagina staat misschien nog wel erger. ;)

Link???

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:44

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 17:51

Salka schreef:

_O-

Ja, nee, dat is ook wat... :')
Moet zeggen dat ik het daten voor hoger opgeleiden via e-matching ook afkeur... Of nouja, het feit dat er geen lager opgeleiden op de site mogen komen...

Maar dat is een beetje offtopic :o