Heel veel mensen plaatsen hier berichten met foto's, maar daarin kan je heel veel dingen juist niet zien!!! Daarom plaats ik zelf altijd filmpjes.
Ik ben in elk geval erg benieuwd naar een filmpje, veel succes
! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
!
Om dat fijne gevoel te creeëren heb ik voorlopig echt hulp nodig! Iemand die aan de kant zegt wat ie doet. Het is hard werken op Sam om hem echt over het hele lijf te laten lopen! Dat verschil is qua gevoel nu nog minimaal. Sinds ik een beter passend zadel heb, gaat dat wel beter.
) dat ie in stap zijn voorhoeven aantikt. Bijv uit de wei halen, lopen in de paddock. Hij heeft bescherming om zoals je ziet maar dat aantikken is echt tegen de hoeven aan. Zodra we aan het werk gaan is dat geluid weg, maar ik kan me indenken dat hij dus wat voorzichtig met zijn eigen benen is. Kan dat? Zilfstar schreef:Klomp: Gogue heb ik ook weer allerlei verhalen over gehoord. Blijft een beetje zoeken. Kun je uitlegen wat de voordelen op de slof zijn van de gogue? Is mij nog neit geheel duidelijk namelijk (En ik wil altijd bijleren)
beantsje schreef:Ziet er goed uit, alleen sommige foto's mag hij wat actiever!
Ik sluit me helemaal aan bij klomp; probeer eens een gogue. die nodigt bijzonder goed uit om vwnw te lopen. Hoe lager je paard komt, hoe langer de gogue wordt. Alleen vindt niet ieder paard de druk achter de oren prettig. Maar ik heb er hele goede ervaringen mee.

.
.

idefix4 schreef:En hoe zit dat dan? Dus hij heeft altijd bescherming om als ie vrij rondloopt? En wat als je geen bescherming omdoet? Sam heeft het ook een poosje gehad, maar ik heb daar toen niks mee gedaan en hij heeft het snel afgeleerd. Nu tikt ie alleen nog aan als ie zo gek als een deur is...

Zelf heb ik wel het idee dat hij niet heel 'actief' bezig is. De slof staat hier en daar ook los en het is denk ik de bedoeling dat hij een vaste aanleuning gaat zoeken.
x_mnq schreef:je kunt ook kijken naar de afdruk van zn hoeven, als hij een afdruk met zijn voorhoef zet (bijv linker)
dan kijken of t linkerachterbeen de afdruk over de afdruk van t voorbeen zet.
hoe groter die afstand tussen die 2 afdrukken hoe beter.
Zilfstar schreef:Ik heb vandaag goed opgelet met dat ondertreden. Jippe heeft de neiging als ie gewoon loopt te sloffen (dus als ie vrij rondstapt en niet aan het werk is voor de duidelijkheid) dat ie in stap zijn voorhoeven aantikt. Bijv uit de wei halen, lopen in de paddock. Hij heeft bescherming om zoals je ziet maar dat aantikken is echt tegen de hoeven aan. Zodra we aan het werk gaan is dat geluid weg, maar ik kan me indenken dat hij dus wat voorzichtig met zijn eigen benen is. Kan dat?
Zijn voorbeen blijft nogal lang op de grond heb ik het idee. Hij zet in stap zijn hoef echt precies erachter neer en in draf heb ik het idee dat hij net de ruimte te kort komt om zijn hoef goed neer te zetten. Of in elk geval dat hij denkt dat hij anders zichzelf aantikt en zich dus inhoudt om die hoef goed naar voren te zetten. Dat zag ik goed met balkjes draven vandaag dat ie echt stokte en haperde om zijn achterbeen neer te zetten. En ik had het idee dat het daaraan lag. Is dit logisch?
Zilfstar schreef:kirstenzilpa schreef:kan wel wwat voorwaatser
Eerst hele topic doorlezen is misshcien handig??? Hier is al uitgebreid over gesproken...