Gewoon heel veel oefenen verder, maar dat gaat wel lukken zo te zien. Belangrijkste is dat je zelf al voelt en ziet waar het beter kan.
Ik had ook de neiging om mijn handen teveel naar achteren te doen, of niet helemaal recht naast elkaar naar voren. Je zou een keer kunnen oefenen met:
- twee lange dressuurzwepen, en deze dan meteen onder het handvat vastpakken. Misschien rare tip, maar ik kon aan die stand van die zwepen (de knoppen) heel goed zien hoe ik mijn handen had. De knoppen van de zwepen moeten naar elkaar toe wijzen op de zelfde hoogte en ze moeten elkaar bijna raken) Heeft me enorm geholpen om netter mijn handen neer te zetten en ze ook voorin te houden. (heb een foto in mijn topic, waar ik tijdens de rijles twee zwepen vast heb)
- Neem drie post-elastieken en bevestig die aan elkaar vast. Stop je beiden polsen door 1 elastiek (heb je dus drie elastieken op een rijtje waarvan je polsen in de buitenste zitten). Door het elastiek voel je je bewegingen met je handen heel goed terug. Ga je bv teveel naar achteren met je handen, dan trek je het elastiek breder, en dat voel je meteen. Is wel effe wennen, maar ook een goede oefening om te voelen wat je doet met je handen.
Ik zeg niet dat dit voor iedereen helpt hoor. Iedereen gebruikt zijn eigen middelen om te oefenen en te trainen, maar bij mij werkt dit wel.
Succes
)! Jah het enige wat ik ook zou zeggen aan de hand van de foto's meer lang en laag rijden en je teugels zijn soms wat te lang maar daar werk je geloof ik al aan dus lekker blijven rijden