Jos en ik 5e keer bitloos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Searcher

Re: Jos en ik 5e keer bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 22:35

Het probleem ligt ook niet in de boom. Dat kan Kinke zo ook niet zien. Er zat teveel vulling in op een gedeelte in het midden waardoor t zadel te rond werd aan de onderkant en omdat ik vaak mijn gewicht naar de voorkant verplaats komt t dan los van de rug. Het zadel heeft boommaat 34 en dit is goed geweest tot t met opvullen mis ging. Nu is de vulling weer beter verdeelt en zou t goed moeten zijn maar dat moet ik dus nog proberen. Zadelmakers maken ook fouten. De reden waarom ik er eerst mee door heb gereden is dat me verteld is dat vulling vanzelf wat verzadigd raakt waardoor t zich meer aanpast aan de rug. Zal wel maar ik vond t zo niet kunnen en het verbeterde ook niet na een paar keer. Lang leve de garantie.
Hopelijk nu eind van discussie zadel?

nutteloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:49

maar waarom heb je hem, laten opvullen dan, als het zadel al goed lag?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 09:11

Yoshino, ik zeg ook niet dat het zo is, waarom doe je zo agressief als de zadelproblemen hier worden besproken? Wat ik wel weet is dat er heeeeeel veel slechte zadelmakers/passers zijn. Wel een punt van discussie.....waarom rijden met een zadel wat absoluut niet goed ligt??

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 22:15

:? Ik kan nergens in mijn teksten iets agressiefs terug vinden, ik word er alleen wel heel moe van. Ik geef t in mn topic aan, zeg erbij dat t opgelost wordt/is en dan doorgaan erover. Ik heb hierboven uitgelegd waarom ik er toch een paar keer mee gereden heb (niet om mn pony te pesten). En deze zadelmaker is zeker niet slecht, heeft alleen n foutje gemaakt bij het onderhoud (daarom moest ie wat opgevuld, gewoon onderhoudsbeurtje) en heeft dit gratis voor me opgelost en is een tweede keer komen kijken. Ik heb t zadel nu terug en t is nu klaar. Is deze discussie nu ook klaar?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:38

Ga je dan ook als vergelijk foto's maken met hoe het zadel nu ligt? Ben benieuw of je paard ook beter/anders loopt :)

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 19:11

Jos liep ook zo toen haar zadel goed paste. Maar er komen binnenkort vast nieuwe rijfoto's als de boel weer berijdbaar is. Dan zal het rijden er vast ook beter uit zien.

Mascha1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:33

Ziet er leuk uit, t meeste commentaar geef je idd zelf al.
Alleen op de een na laatste foto zie ik je heel veel been geven terwijl je zelf zegt terug te rijden.
Dus wat wilde je nu eigenlijk, je geeft dan namelijk wel erg dubbele signalen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:38

Mooie foto's zo in de sneeuw ;) Was de grond niet hard?
Vind de discussie hier wel een beetje flauw worden btw. Hoe kun je nu zo op foto's zien dat het zadel helemaal verkeerd ligt? Ik zie het niet hoor... Geloof het wel omdat ts dat zegt, maar om nu te gaan lopen bleren dat het dierenmishandeling is om met zo'n ontzettend slecht passend zadel te gaan rijden }:0 Typisch bokt..

Commentaar: je handen hou je idd te laag lijkt het. En met bit loopt ze naar mijn idee toch wat nageeflijker dan zonder, of lijkt dat maar zo? Blijf je nu zonder bit rijden? Vind het er verder goed uit zien hoor.
En hoe kan het zadel nu niet passen: je had het toch op maat laten maken? Is ze zoveel veranderd?
Laatst bijgewerkt door lindake op 19-02-10 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderde quote verwijderd

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 15:52

@ Mascha1234: ik wilde proberen om haar er niet uit te laten vallen maar echt een overgang te rijden. Dan moet ik mn been er aan houden en dat is wat je ziet, al doe ik het wat overdreven.

Laat die dooi maar komen, mn bolle lijkt inmiddels wel een bijzettafel hihi.

MM88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:07

Wat leuk zeg dat je bitloos rijdt! Leuk dier ook!
Jezelf niet zo naar beneden praten hoor! Zonde.. Tips voor wanneer je weer kunt rijden. Rijd (schijn)overgangen en dan mn op je zit om hem meer op het achterbeen te krijgen. Ook stukjes schoudervoor/binnen op rechte lijn ofwel op de volte zijn fijne oefeningen.
Veel succes en plaats je wanneer de vorst weg is nog een wat met de vorderingen? :)
Off topic: Is er al meer duidelijk over het invoeren van BL in de officiele wedstrijden?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:31

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Letten jullie er op dat het de bedoeling is om rijtechnsiche commentaar te geven zonder hierbij in herhaling te vallen?

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 02:19

Ziet er lekker ontspannen uit.
De houding komt wel, je bent al bewust van jezelf dus dat komt goed.

Lizzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:26

Super dat je 'm bitloos rijdt!
Het ziet er echt niet slecht uit, lekker ontspannen.
Alleen nog de puntjes die hier al worden aangegeven, maar ach dat komt vanzelf wel!
En probeer de achterhand wat meer mee te nemen! :)