Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Babel schreef:Dan denk ik dat we ook gelijk tegen het echte probleem aan lopen nu!
Hij moet dus echt actiever blijven tijdens het draven. Je kunt hem met longe eraan en af en toe een lichte ophouding ook uitnodigen om meer te gaan zakken.
Oh ja, en wat ik eerder zei over een ander ringetje, als je een ringetje lager pakt kan hij minder makkelijk zo gaan "hangen" wat misschien ook wel iets scheelt in te diep gaan!
Iris82 schreef:Het ziet er wel fijner uit dan de andere foto's maar je ziet ook hier dat de slof in zn totaliteit gewoon te strak staat. Je paard kan zijn neus niet op de de loodlijn krijgen hierdoor. Hij moet eigenlijk zo ingesteld staan dat zijn neus op boeghoogte is en nog een stukje verder naar voren kan.
Maar friezen zijn echt lastig daarin. Ik weet er alles van, want ik heb zelf ook jonge friezen gereden voor een handelsstal.
Zilfstar schreef:
Deze vond ik nog.
Is zijn achterbeen hier beter onder het middelpunt?
En zijn neusje?
En idd opkroppen doet ie graaaaaag. Ook als ik erop zit. Dan heb ik even de juiste manier en dan hoppa: weg hoofd. Loopt ie met zijn neus tussen zijn benen![]()
Nog best lastig zo'n Fries goed te laten lopen
Snowy2004 schreef:Ik ben niet zo van een slof. Maar ik zou hem ook zeker niet omdoen met warmstappen of uitstappen. Ik kreeg bij de eerste foto het idee dat hij er dan wel om zit, maar kan dit natuurlijk fout hebben. De laatste foto die later is bij gevoegd vind ik er persoonlijk beter uit zien. Liever nog iets verder naar voren met die neus. Succes.
Heino schreef:Ik wil je even complimenten geven over de manier waarop je met de feedback hier om gaat, top!
idefix4 schreef:Wanda: Ik ben nogal anti-slof. Tot nu toe ken ik niemand die daarmee overweg kan. Ik vind de eerste foto de beste.Lekker ontspannen en de achterhand er goed onder! De slof oogt voor mij ook idd aan de korte kant. Je ziet dat de slof niet loslaat als hij omlaag gaat. In principe wordt je paard dan niet beloond voor iets wat jij wil. Dat kan niet de bedoeling zijn?
Zilfstar schreef:Wat ik mij altijd afvraag is hoe je nu op een foto kan zien of een paard actief is of niet? Maar goed, ik weet natuurlijk hoe hij liepEn dat was wel actief. Tuurlijk zakt ie wat in met foto's maken (hij wil eigenlijk de camera besnuffelen namelijk). Maar mag een paard niet gaan verzamelen aan de slof dan? Ik vond zelf juist dat hij zijn achterbenen zo goed eronder gingz etten (terwijl hij vaak met los longeren een heel lang achterlijf loopt, zoals op de eerste foto)