Stoere dames op hun pony!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 22:16

[quote="Koortje"]Tja Jos dat is jouw mening.... niet mijne!
Als een pony te sterk is voor een kind (wat er niet op lijkt hier) moet je er geen kind opzetten!
quote]
Dan moet ik Bente vertellen dat ze niet meer op haar pony kan rijden terwijl Sjimmy verder de allerliefste en geduldigste kinderpony is die er bestaat Verward Neeuuhhh lijkt me een beetje zielig Lovers
Overigens zijn we nu alweer een stapje terug met het bit en rijdt ze op een Myler snaffle. Kindje wordt ouder en de pony gaat steeds meer luisteren. Dus soms moet je even een middenweg zoeken op een oplossing te vinden. Pling

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 22:18

Jos schreef:
dat is dus een keuze die je maakt.
er geen kind op zetten, pony lekker in de wei zetten, wachten tot hij hoefbevangen wordt, en uiteindelijk eindigd als UNOX
of ... er een kind op laten rijden die met al haar kinderkracht soms ff aan de teugels van het bit in een haflingermond trekt.

Hahaha, zo kun je het ook zeggen!!! *LOL* Maar dat is idd het geval Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:27

Geweldige foto's vera!
Prachtig gezicht toch?

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:56

Auw ik zou wel heel goed op die handen letten Scheve mond volgens mij worden ze in alle pret volop in hun mod getrokken en dan ook nog zo'n scherp bit Verward

Maar verder stoere foto's heel gaaf zo'n western zadel Cool

jacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 23:02

Leuke foto's is heel leuk om 2 van die kleine meisjes op van die kleine ondeugende pony's te zien

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 23:09

Ik vind de foto s errug leuk! Die hadden zekerz lol!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 09:07

Op die gewraakte foto met dat "scherpe" bit waar zo hard aan getrokken wordt, heeft de pony niet eens zijn mond open, dus zo erg zal het niet zijn. Het ziet er in ieder geval super uit. Compliment aan de meisjes

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 20:38

Avanti schreef:
Auw ik zou wel heel goed op die handen letten Scheve mond volgens mij worden ze in alle pret volop in hun mod getrokken en dan ook nog zo'n scherp bit Verward

Lees de teksten hierboven en je weet beter Knipoog

Sprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 20:48

Een bit is idd zo scherp als de hand van de ruiter. En mensen die met bitten op de verkeerde manier lopen te klooien, maakt niemand van ons vrolijk.
Maar ik zou precies hetzelfde doen als vera... ik hou vreselijk veel van mijn dieren, maar de veiligheid van mijn zoontje staat absoluut bovenaan... als je eenmaal kinderen hebt zul je het hier vast mee eens zijn Knipoog
Natuurlijk kun je ook steeds een nieuwe pony kopen als het huidige exemplaar te 'wild' is, maar dan ben je ook niet lekker bezig denk ik.

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 20:50

Ach vera zal heus wel weten wat ze doet Lachen .Maar vbind het echt superfoto's vooral de eerste 2 met die cowboyhoeden Lachen !Waar ik rijd rijd er altijd een jongetje van 6 jaar op de shetlander en vorige keer had de lesgeefster ook cavaletti gelegt , jongetje zijn handen zijn ook zo ver naar achter maar plezier dat dat kind heeft.Jongetje staat ook een beetje achter en als je dan ligt te kijken hoe hij rijd sta je heel de tijd Haha! !

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 06:59

O wat leuk om Fanny zo te zien, ik heb de foto's meteen aan Pim laten zien. Het plezier van die meiden straalt er van af.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 07:09

Wat een schitterende foto's, die hebben wel degelijk lol gehad...

En wat betreft het bitje: als het een snaffle is met scharen, en de ketting niet echt strak zit, is de werking hetzelfde als bij een gewone trens....

En als het de keus zou zijn tussen niet rijden en verantwoord met een snaffle met shanks, dan zou ik het ook wel weten.

De veiligheid van het kind gaat gewoon boven alles.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 08:21

[quote="Cassidy"]En wat betreft het bitje: als het een snaffle is met scharen, en de ketting niet echt strak zit, is de werking hetzelfde als bij een gewone trens....
[quote]
Het is een Myler comfortsnaffle met independent side movement. Niet helemaal scharend dus anders dan kan ik ik er idd net zo goed een snaffle in doen. *LOL* Maar nu rijdt ze met een zelfde mondstuk alleen in snafflevorm om te testen of dat ook gaat. }> Sjimmy wil met dit bitje alleen een beetje luisteren als je er een lage neusriem bij aandoet.(zegt dus ook weer genoeg over de lage neusriem Cool )

Maar nogmaals, als Bente een ruwe amazone zou zijn dan deed ik het niet. Bente rijdt juist heel keurig met nauwelijks teugeldruk (mama hamert daar erg op Haha! ) dus ik zie geen enkel probleem.
Het gekke is dat zodra een pony voor de kar loopt, niemand meer valt over de stang (terwijl er ook kinderen aan het mennen zijn) maar in deze vorm is het allemaal "ohs" en "ahs".

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 10:00

vera schreef:
Het gekke is dat zodra een pony voor de kar loopt, niemand meer valt over de stang (terwijl er ook kinderen aan het mennen zijn) maar in deze vorm is het allemaal "ohs" en "ahs".

Tja, leg er een westernzadel op, zet een hoed op, en mensen kijken er heel anders naar...

....We still have a long way to go....

Zo te zien wel een super duo, die twee...

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 11:52

die westernzadeltjes Lovers wat schattig leuke fotos

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 11:58

Mooie pony's hoor! En ik vind dat dat meisje op Sjimmy er netjes op zit hoor! (5de foto). Dus ik zie verder het probleem niet! Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:24

Koortje schreef:
Maargoed, we gaan offtopic. Mijn mening is dat dergelijke bitten alleen in handen van (zeer) ervaren ruiters thuis horen, en zeker niet bij kinderen...

Ik ben een (zeer) ervaren ruiter, rij met een vergelijkbaar bit en als je bij mij op een ongelukkig moment tijdens de training een foto maakt, kan dat hetzelfde plaatje geven als hier bij Bente.

Schattig stel zo hoor! DAT is dus echt Lol met je Knol!!!! Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:28

Avanti schreef:

Dat meiske weegt bijna niks, en zal ook geen Supervrouw zijn qua kracht. 'k Zou me d'r niet te druk om maken.... (Zeker omdat Vera echt wel weet waar ze mee bezig is en een (streng) oogje in het zeil houdt volgens mij)

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 12:59

OK, omdat we nu toch over dit onderwerp aan het praten zijn;
Net met Sjimmy gereden en er een snaffle (gewoon bitje) in gedaan + een lage losse neusriem.
Maar goed dat ik geen foto's heb gemaakt want die waren een stuk minder fraai geworden.
Halthouden betekent dan; aan je teugels hangen, pony mond volledig open en een lange zijde draven voordat ze stil staat. Vervolgens wil ze niet blijven staan. Echt geen fraai gezicht, zo'n pony met zijn mond wagenwijd open en een kind wat daat aan hangt. Helaas kent Sjim maar twee versnellingen, stap en hard. En dat laatste doet ze het liefst.

Met de shank is ze ten eerste rustiger, ontspannener en geen gepluk, plus een kind wat veilig kan rijden. Geen mond open en keurig rustig d'r oefeningen zonder gesjees en gestress.
Kind blij, mama blij en een pony zonder gescheurde mondhoeken en een afgebonden neus.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 13:23

vera schreef:
Helaas kent Sjim maar twee versnellingen, stap en hard. En dat laatste doet ze het liefst.

Hahahaha, lol! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:13

Wanneer hebben Sjim en Mileen in vredesnaam met elkaar gebabbeld? Haha! Kan me helemaalgeen meeting herinneren... Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 14:29

Sonja schreef:
Wanneer hebben Sjim en Mileen in vredesnaam met elkaar gebabbeld? Haha! Kan me helemaalgeen meeting herinneren... Haha!

Hahahaha, dat is dan vast een telepatisch gesprekje geweest Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 15:43

't Zou me niks verbazen.... De etterbakkies! Lovers

Heb je het trouwens wel eens met een breed hackemore'tje met korte schaartjes geprobeerd Vera? Dat gekke gele scheurmonster van mij lijkt daar veel vergevingsgezinder mee te zijn jegens wiebelhandjes, en blijft er ook goed bestuurbaar op. Ik grijp er nogal eens naar als ik iemand anders op Mileen laat rijden. Ook kinderen kunnen haar dan beter aan als op een bitje, terwijl ze er zelf veel minder last van lijkt te hebben als de handjes niet helemaal stil zijn

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 16:19

vera"]
[quote="Sonja schreef:

Hahahaha, dat is dan vast een telepatisch gesprekje geweest Tong uitsteken
[/quote]
Ik ken een zwart monster wat ook bij dat clubje hoort Haha!

Ferretangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 12:31

O wow das pas pret hebben met je paardje!
En liefe meisjes hoor, Sjim is trouwens prachtig...ik zie er veel in van een IJslander: echt helemaal jalloers,wouw prachtbeestje gewoon!