Joscaa schreef:Ik vind eerlijk gezegd het plaatje niet heel erg fijn. Je hebt een onwijs leuke Haflinger onder je kont, waar je blij mee moet zijn.
Die hulpteugel zou ik er zeker af halen (lees dat hij er af is nu), en er nooit meer om terug hangen. En als hij er zo nodig om moet, zou ik hem nooit, maar dan ook nooit zo strak zetten. Dan heb je een grote kans dat je straks geen leuke Haflinger meer onder je kont hebt, omdat ze staat met een rugprobleem.
Probeer lekker te variëren in hoofd-/hals houding, beetje hoger, beetje lager. Beetje stelling links, stelling rechts, slangevoltes rijden, lekker gymnastieken, zonder getrek. Ik vind haar trouwens erg op de voorhand lopen, nu is dit logisch als je haar nog niet zo lang rijdt, maar probeer haar dan niet 'in de krul te trekken', daar word namelijk niemand beter van.Eerst lang en laag rijden, dan kan ze buikspieren kweken, waar ze uiteindelijk de oprichting mee moet 'opvangen'.
Succes!
Nee ik hang hem dr nooit meer om (moest het van mijn instructrice 2 dagen proberen en heb hem daarna nooit meer gebruikt!).
Bedankt voor je verdere tips!
Eerst lang en laag rijden, dan kan ze buikspieren kweken, waar ze uiteindelijk de oprichting mee moet 'opvangen'.