Angel (Argentina M) @work (eerste keer op bokt)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 21:51

Beli schreef:
Jee Kim je heb haar lekker aan het lopen hoor!
Ziet er super vriendelijk uit voor zo'n korte tijd!!
Je kan proberen door wat meer tempo wisselingen te rijden d'r wat voorwaarster en actiever te maken (werkt bij d'r half broer ook erg goed;)) je neusriem mag idd wel een gat of 2 hoger.

Ik vind d'r op de 2 de foto van de 2de serie een heel fijn actief beeld geven van uit daar hoeft ze maar een heel klein stukje te zakken maar dat is moeilijk in het begin...
Komt van zelf. als je je er van bewust ben dat ze te ziep loopt is dat idd beter als sterre kijken!

Ja idd. Ze loopt ook redelijk gemakkelijk, maar het is nog erg moeilijk om haar constant zo te houden. 1 ophouding te veel en ze zakt weer veel te diep of komt juist omhoog.
Actiever moet ze idd nog leren, maar absoluut niet voorwaartser. Ze vliegt al zo erg hahhahha. Maar idd ze moet meer van achteren gereden worden.
Komt vanzelf. Ik heb er zelf alle vertrouwen in.
En heb heel veel zin om samen met halfbroer te gaan rijden met mooier weer

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 21:53

Revanches schreef:
Jammer dat iedereen meteen weer over de cap begint! Nu heeft ze een cap op en dan is het weer niet goed.
Leuk, dat dit juist een cap is wat zo lekker zit! :D En het kan prima met training thuis. ;)

Ik vind het beestje nog helemaal niet zo verkeerd lopen. Wat is de reden dat je pas in oktober 2010 wil gaan starten? Als je goede begeleiding hebt, en je paard zo blijft lopen zou ik niet te lang je wedstrijddebuut uitstellen. Vind het, ondanks wat weinig foto's, best netjes uitzien.
Lekker voorwaarts. Al kun je zelf evt. nog wel ietsje rechterop gaan zitten. :) Succes.

Dank je.... Ik dacht ook dat dit een topic was over hoe je je paard rijd en hoe die loop en niet wat je zelf draagt. Al ging ik in me string rijden met een muts op ipv eeen cap. Daar moet je juist overheenm kijken. Toch?

Ik wil niet te snel gaan mbt tot wedstrijden. Ga binnenkort wel onderlinge wedstrijden rijden, maar ga pas officieel starten in het indoor seizoen. Vind ik zelf prettiger

joyce_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:03

hallo
ik vraag mij af of je zadel wel lekker zit voor jou. hij zou misschien wel op je paard passen maar ik vind de inch maat (jouw zitvlak) nogal klein.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 23:07

joyce_haf schreef:
hallo
ik vraag mij af of je zadel wel lekker zit voor jou. hij zou misschien wel op je paard passen maar ik vind de inch maat (jouw zitvlak) nogal klein.

Zadel zit voor mij ook heerlijk hoor, maar bedankt voor je bezorgdheid ;)

shirly____

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 00:11

Mooi paardje!
Loopt ook erg mooi ga zo door

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 01:27

shirly____ schreef:
Mooi paardje!
Loopt ook erg mooi ga zo door

Dank je wel

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:29

In oktober gaat het zeker lukken! Wel moet je eropgaan letten je hand te dragen ipv het bit op de lagen te duwen. ook mogen je handen bij elkaar. Je hoofdstel past totaal niet, het bit hangt te hoog en de neusriem te laag. het bit hoort tegen de mondhoeken te liggen zonder deze op te trekken en de neusriem 2 vingers onder het jukbeen, dus +- 4 gaatjes hoger.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 13:22

amillia schreef:
In oktober gaat het zeker lukken! Wel moet je eropgaan letten je hand te dragen ipv het bit op de lagen te duwen. ook mogen je handen bij elkaar. Je hoofdstel past totaal niet, het bit hangt te hoog en de neusriem te laag. het bit hoort tegen de mondhoeken te liggen zonder deze op te trekken en de neusriem 2 vingers onder het jukbeen, dus +- 4 gaatjes hoger.

Me neusriem hebben we het al over gehad... En de resst van het hoofdstel past goed hoor. Zit niet te strak, te los, bit goede maat.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:12

kimmie88 schreef:
amillia schreef:

Me neusriem hebben we het al over gehad... En de resst van het hoofdstel past goed hoor. Zit niet te strak, te los, bit goede maat.

ik zie het, maar geeft foto 1 dan zo een verkeerd beeld? je andere foto's zijn te ver weg om dat te zien maar de mondhoeken lijken bij 1 toch echt opgetrokken en de bakstukken hangen niet los

xMarianne

Re: Angel (Argentina M) @work (eerste keer op bokt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:50

alles wat hiervoor al is gezegd ga ik niet nog een keer zeggen, maar van je cap moet je zelf weten hoor ;) ik bedoel het is toch je eigen keus?

maar je paardje loopt lekker voor zo'n korte tijd!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 18:40

xMarianne schreef:
alles wat hiervoor al is gezegd ga ik niet nog een keer zeggen, maar van je cap moet je zelf weten hoor ;) ik bedoel het is toch je eigen keus?
Dank je ;)

maar je paardje loopt lekker voor zo'n korte tijd!

Antalyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:08

Ziet er leuk uit. Ik heb verder eigenlijk niets te zeggen, de commentaar die ik wel wil geven is al door anderen gegeven. Lijkt me zo onnodig om het nog een keer in een berichtje te zetten ;)

apple01

Re: Angel (Argentina M) @work (eerste keer op bokt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:13

Ziet er leuk uit maar wel je handen dragen. Ik heb een beetje het idee dat je hem voor de zekerheid maar vasthoud zodat hij aan de teugel blijft lopen. Ontspan met je stillehand zodra hij nageeft! En als hij een keer omhoog komt, is dat heus niet zo erg. Hij leert het heus wel! En jij rijdt voor de rest netjes! ik weet niet waarom je dan pas wil gaan starten maar op wedstrijd kan je zeker.

KarminaP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:44

MLoeser schreef:
linnie28 schreef:
ja net zoals CM_ al zei deze cap voldoet niet meer aan de veiligheids voorschriften, als je nu de weg opgaat of naar een manege gaat ben je niet verzekerd!
En ja je moet je hakken uitduwen!

succes

Dat is niet waar, met of zonder cap, je bent gewoon verzekerd. ;)

Het zijn inderdaad wel wat weinig foto's om echt tips te geven... Je vraagt haar wel wat diep, en je mag je handen wat meer bij elkaar houden en dragen.

Even Off-topic, Ik dacht ook dat wanneer je een ongeval hebt en geen cap draagt, de verzekering niet tussen komt.