Royal & Goldwin, privé- en dressuurles!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 11:57

GJ9 schreef:
Oei, haha, die foto's uit je linkje. Dan heb je hem netjes lopen hierboven hoor!

Goede manege, dat ze zulke leuke paarden hebben!

Ja idd lastig als er steeds weer een ander op zit, je kan niet echt iets opbouwen met ze. Maar aangezien je ze redelijk in dezelfde houding hebt lopen, heb je er zelf wel heel veel van geleerd, omdat je het een en ander op verschillende paarden weet toe te passen!

Op de voorhand lopen is ook lastig ja. Het belangrijkste is dat je ze goed aan het been hebt. Door tempowisselingen te oefenen, leren ze 'van achter' te vertrekken, en dan zullen ze meer in balans gaan lopen.

Maar het belangrijkste is toch wel een extra paar ogen denk ik! Ik heb daar zelf altijd heel veel aan in ieder geval. Dan roept mijn instructrice ineens heel enthousiast, jaaaa, netjes! Dan probeer ik heel goed te onthouden hoe dat nou voelt, en kan ik daaruit verder werken!

Succes!

Oké, heel erg bedankt! :D
Ik zal bij mijn volgende privéles (heb ik ongeveer 1x per maand) even aan mijn instructrice vragen, of zij wilt aangeven waarneer het paard op de voorhand loopt of niet :D

Ze hebben inderdaad echt super leuke paarden op de manege! Ook vaak hele jonge paarden, die nog veel moeten leren! Dat is ook ontzettend leuk! :D Het enige wat ik jammer vind aan de manege, is dat het een handelstal is.. dus de echt leuke/goede paarden, worden meestal binnen 3 maanden alweer verkocht aan een baasje (wel beter voor de paarden natuurlijk!!)