Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mir_horses schreef:Openstaan voor (opbouwende) kritiek doe ik zeker! Wil voor hem en mij het beste, we moeten samen een team worden. Ik zal zeker de punten opschrijven!
@ Ninx, naar buiten doe ik nog niet. Ik heb wel een aantal keer aan de hand gewandeld, hier wordt hij heet van (hij vind gewoon alles reuze interessant, is overigens niet bang voor verkeer). Dus het lijkt me handig dat er een ervaren paard me mee naar buiten gaat. Moet alleen dat ervaren paard en iemand die bereid is dat voor mij te doen.
Ninx schreef:Je houdt hem op die manier 'fris' tussen zijn oren, en hij gaat jou met 'leuke dingen doen' associëren. Niet teveel dan maar in de bak rijden, of eventueel andere dingen gaan doen in de bak of buitenbak. Lekker vrij laten lopen, over balkjes laten lopen, leren longeren van iemand (niet te vaak met zo'n jong paard).
Heet zit misschien een beetje tussen je oren, je kent hem nog niet zo goed en houdt hem in wanneer hij juist voorwaarts wordt... hetgeen je wilde door te drijven. Feitelijk luistert hij dan dus heel goed.
Maar je moet even wennen aan een paard dat monter en fris tussen zijn oortjes is en graag loopt.
Je zou zeker iemand zoeken om mee buiten te rijden, en zoek daar een rustige plek voor uit zonder verkeer... dan kun je rustig oefenen.
Parkeer jouw pony achter het andere paard en durf je paard een beetje ruimte te geven.
Succes!
ps: loopt je paard overdag buiten?
LadyWE schreef:probeer je paard recht te laten lopen op rechte lijnen en meer stelling te vragen in de figuren
verder mag hij wat actiever want soms sjokt hij een beetje
misschien helpt zonder zadel rijden een beetje om je benen stiller te leren houden, dan moet je wel klemmen
verder vind ik het echt een leuk beestje! ziet er prima uit voor een jonkiega zo door
Mir_horses schreef:Ik heb ook al 2 keer geprobeerd met hem over balkjes te draven. Vind hij leuk! Maar ook wel wat lastig, maar dat is niet gek als hij nog weinig balans heeft.
.
]Citaat:Ik merk ook de laatste week dat hij sterker wordt in het bit, dat is mijn schuld natuurlijk. Maar ik heb niet het idee dat ik heel veel mijn handen beweeg. Is het handig om de teugels voor de komende keren ietsje langer te houden?[/quote