Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
toot schreef:en anderen instructeur nemen?
iedereen kan je nu wel tips gefen maar of het echt zal helpen weet ik niet.
je kan denk ikook eerst beter basis dingen leren zoals overgangen. (omdat je ook nog niet wist wat het waren)
zo gat het paard vanzelf hals strekken of wat ronder lopen.
ALS je dat met alleen je zit voor elkaar kan krijgen dan kan je verder met rond rijden.
sucses
Dus mijn excuses als ik jullie paarden taal niet allemaal begrijp
als ik een woord niet snap dan vraag ik 't gewoon. is beter dan doen alsof je weet wat ze bedoelen
Nrkee schreef:En een ander probleempje, hij snijd de hoeken heel erg af. In stap en draf kan ik hem voor zijn maar in galop vaak niet. het is ook een erg groot paard (1.70 misschien nog groter) maar als ik de binnenteugel strak houd en mijn binnenbeen eraan houd gaat hij zo schuin galopperen (maar wel door de hoeken) Maar dan loopt hij met zijn achterbenen van de hoefslag af en zijn hoofd bijna tegen de wand aan. En zodra ik de binnenteugel ietsjes losser laat snijd hij meteen in 1x af waardoor ik heel mijn evenwicht kwijt bent. Mijn instructrice en ik zijn wel wat dingen aan het proberen om dit op te lossen maar het is dus nog steeds óf schuin galopperen, óf afsnijden
Iemand tips? En helpt het als ik mijn sporen vaker aandoe vooral met het door de hoeken krijgen.
lucifertje schreef:Waarom wil je zo graag dat hij 'mooi' loopt. Dat komt vanzelf wel als de rest goed gaat. Staar je ook niet blind op de vorige eigenaar. Die heeft zoveel meer ervaring in het rijden.
Voor het geval naar binnen vallen in de hoeken. Binnenbeen en buitenteugel. Laat je binnenteugel ontspannen en vooral niet aan gaan trekken. Rijd ook veel voltes met hem, en voel aan wat hij doet en corrigeer het op dat moment!
Nrkee schreef:Ik denk niet zozeer dat mijn paard echt scheef is, maar dat ik zelf toch iets verkeerd doe. Op rechte stukken, als ik de binnenteugel losser laat gaat ie gewoon recht vooruit (dus gewoon helemaal op de hoefslag), maar voor de hoeken moet ik hem weer strak pakken omdat ie anders afsnijd.
Groetjes
spoekie schreef:want de vorige eigenaar heeft hem ook niet voor niks weggedaan. Als de artrose niet erg genoeg was geweest, zal ze hem vast wel zelf hebben gehouden..
ja klopt vanaf de 2e bladzijde kwamen er pas tips nadat ze perse wilden weten of het een manegepaard was of niet.. who cares want dat had toch niks met de vraag te maken. Ik vind inderdaad ook niet dat een paard met artrose meteen 'kapot' is en nooit meer een wedstrijdje onderling mag lopen.
Nrkee schreef:het was eerst een pensionpaard, en is sinds 2jaar ong. overgekocht door de manege. maar alleen ik en een ander meisje rijden op hem, omdat ze het ook zonde vinden om hem zo'n 'manegepaard' te laten worden, omdat hij nog veel te jong is om achter andere paarden aan te draven en nog best veel in zijn mars heeft, tenminste als hij geen last meer krijgt van zijn artrose.& zijn vorige eigenaar stond het ook niet toe als er allemaal onervaren mensen op rijden. Vind ik wel goed van haar, want ik vind het altijd zonde om te zien als paarden die nog veel in hun mars hebben de rest van hun leven in een binnenbak rondjes moeten lopen.
Ik heb de vorige eigenaar wel ooit gesproken, maar niet over het afsnijden . Bij haar liep hij wel altijd heel erg mooi, maar zij rijd ook al vanaf haar 6e paard, en ze is nu 45 dusja. Nu komt de eigenaar eigenlijk bijna nooit meer bij ons op de manege, omdat ze nu een ander paard heeft bij een pensionstalling in net buiten de stad. Wel jammmer, had het haar nog wel willen vragen over het afsnijden.
Nrkee schreef:Nee, toen had hij nog geen artrose, dit is pas sinds kort bekend, de manege heeft hem al 6 jaar geleden overgekocht van de eigenaar kwam ik laatst achter en 6jaar geleden was er nog geen sprake van artrose.
zal het proberen met die benen, maar hij reageert niet zo goed op beenhulpen.. als ik de teugels lang laat heb ik helemaal geen controle meer vrees ik... hij is echt ontzettend sterk.
Bonita_Bon schreef:Hoe beweegt ie, draagt ie z'n staart recht
Nrkee schreef:spoekie schreef:want de vorige eigenaar heeft hem ook niet voor niks weggedaan. Als de artrose niet erg genoeg was geweest, zal ze hem vast wel zelf hebben gehouden..
Nee, toen had hij nog geen artrose, dit is pas sinds kort bekend, de manege heeft hem al 6 jaar geleden overgekocht van de eigenaar kwam ik laatst achter en 6jaar geleden was er nog geen sprake van artrose.
zal het proberen met die benen, maar hij reageert niet zo goed op beenhulpen.. als ik de teugels lang laat heb ik helemaal geen controle meer vrees ik... hij is echt ontzettend sterk.