liesje1986 schreef:Als hij zo slecht uit zichzelf vooruit denkt (en zelfs protesteert als je met een zweepje naar voren wil) zou ik dit probleem eerst oplossen voordat ik ook maar aan iets anders zou werken. Als je merkt dat hij terug denkt ga je proberen om heel hard vooruit te gallopperen. Dit hou je vol totdat je je been eraf kan halen en hij uit zichzelf blijft lopen in een hoog tempo. Hierbij niet van voren tegenhouden en goed belonen als hij harder wil. Daarna terug naar basistempo, zonder te drijven. Als hij langzamer wil, hup weer gas en wel zo snel mogelijk. Pas tevreden zijn als hij steeds sneller wil en jij eigenlijk telkens op moet vangen. Zorg dat hij het leuk gaat vinden om eens gas te geven. Als je dit stukje voor elkaar hebt, wordt het hele rijden makkelijker.
Dit is erg makkelijk gezegd, maar heel moeilijk gedaan. Ik heb namelijk net zo'n pony als de TS en het is echt supermoeilijk om een paard dat zelf niet wil vooruit te houden. Dan kun je je benen echt bijna niet stil houden. Maar het is een tip en ik denk dat de TS het ook wel gaat opvolgen, zelf heb ik er ook wat aan