Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kinuh schreef:Ik kan mijn handen altijd pas écht stil en op de juiste plek houden wanneer ik een paard volledig van achter naar voor rijd.
Pas als ik echt vanuit mijn zit en benen rijd lukt het, als ik jou was zou ik dus eerst dát aanpakken, dan kan je je handen vanzelf op de juiste plaats en stil houden.
Naborah schreef:Ikzelf heb hier ook last van gehad. Maar wat bij mij helpt (werkt misschien niet bij jou!) is dat ik de teugels in een boogje laat hangen (ja...dat vind mijn pony een goed idee!) en dan vanuit mijn schouder-elleboog proberen mee te vieren i.p.v. met m'n handen.
lon30 schreef:Heb je dat idee van het zweepje geprobeerd? Okay, het is even een vreemd gevoel, maar het werkt wel. Ik heb zo drie lessen gereden en geloof me, het helpt echt.
Ladygiroc schreef:Als jij je handen niet stil kan houden heb je niet genoeg balans en geen onafhankelijke zit, neem eens wat zitlesjes..
Wat kinuh zegt kan ik ook inkomen, als mijn paard lekker loopt ben ik stiller in mijn handen dan wanneer peerd met andere dingen bezig is..