De beste manier om rijtechnische (foute) dingen af te leren.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:53

ik rijd zelf op een pony die ook n0g alles moet leren en ik ook en we groeien samen gigantisch. Ik rijd nu 2 maand op haar, en ze kon eerst nix (ze wisselde de hele tijd in galop, ze sjeesde de bak door, liep niet aand de teugel gebruikte haar achterhand niet tot weinig. en had al heelemaal nog nooit van ontspanning gehoord, van figuren als weiken, achterwaarts, travers had ze ook nog nooit gehoord) ik zelf had ook nog nooit van al deze dingen gehoord, en mijn houding was overigens verschrikkelijk :O

Al die fouten verbeteren was voor mij dus ook een grote klus. Ik heb sinds ik de eerste x op haar ben gestapt keihard gewerkt, elke dag 2 uur rijden, en 3 x in de week prive les en dat was geen penny les. (Denk nou niet dat ik alles van mijn ouders krijg, wand de pony leen ik van mijn instructeur, en de lessen zijn maar een 10 per les en daar werk ik zelf voor) Ik wordt echt voor alles uitgescholden, en als ik iets fout doe wordt er ne zolang op mij gescholden tot ik het goed doe! maar het werkt zeker wel! en ik wil en zal een goede ruiter worden ;)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 09:02

Hallo,
Wat voor mij de beste manier is om fouten af te leren?
Er op gewezen worden tijdens instructie, de fout proberen te begrijpen en dan heel hard aan het werk. OEFENEN OEFENEN EN NOG EENS OEFENEN. En goed voelen hoe mijn paard erop reageert, want dat is dan dus mijn beste raadgever.

Beau_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:48

Hier ben ik ook naar benieuwd!