W0PPY schreef:Leuke haf!
Het naar binnen vallen doen veel jonge paarden, ik heb daar met mijn haf ook veel last van gehad in het begin. Kwestie van balans bij je paard. Laat hem lekker op z'n eigen benen lopen en blijf hem ondersteunen in die galop, dan komt het vanzelf wel goed!
Mag ik vragen waarom je die thiedeman erom hebt hangen? Deze kan hem belemmeren in het op eigen benen lopen, wat ik eigenlijk wel het liefst zou zien bij zo'n jonge/onervaren pony. Verder ziet het er leuk uit. Hij heeft een mooi actief beengebruik, probeer dat vol te houden.
Waar zie jij die thiedeman? 
Op deze foto's heb ik hem met martingaal gereden. Dat was in totaal 2x. Ik rijd hem nu ook al niet meer met martingaal.
Hij schudt niet meer zo met zijn hoofd.
Ik wil hem ook nog niks aan zijn hoofd hangen. Dat hij eerst maar lekker op zijn eigen benen loopt.
Wel als we hem longeren (schiet er nu bij in, maar de bedoeling is om hem 1x in de week te longeren) longeren we hem met pessoa.
Zo gebruikt hij ook lekker zijn hele lichaam tijdens het longeren, want anders loopt hij natuurlijk voor een jong paard maar wat rond te kijken en gebruikt hij zijn rug helemaal niet. 
@Marlou91: Wij zitten helemaal op 1 lijn
Ik neem inderdaad ook al in stap, volte openen en sluiten mee. Ik laat hem vaker 2e hoefslag lopen en dan laat ik hem het pasje tot de hoefslag wijken enz.
Ik ben steeds meer aan het proberen om overgangen te rijden en ook tempowisselingen. Inderdaad een goed idee om ineens de galop er tussendoor te doen.
Ik neem het mee!
Morgenvroeg ga ik hem weer in de binnenbak rijden.