draver, 9 jaar oud, heel moeilijke galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: draver, 9 jaar oud, heel moeilijke galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:10

daar ben ik het mee eens. Wisselen is juist een teken van onbalans, en dat is nu net niet wat je wil hebben. Eerst sterker maken in drvaen en dan veel overgangen en vooral kleine stukje galopperen, niet te lang achter elkaar.

KarminaP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 12:16

het was ook mijn bedoeling niet om van hand te veranderen maar omdat hij in het wilde weg door de bak aan het racen was kon ik op een gegeven moment niet anders dan heb bijsturen, en het was veranderen van hand of tegen de muur.
dan koos ik maar om van hand te veranderen.
Als ik het goed begrijp zou ik hem moeten doen aanspringen, een aantal galopsprongen, en onmiddelijk terug nemen en dit herhalen?

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:19

Ja hem alleen de lange zijdes van de bak laten galopperen en dan terug nemen, en heel veel overgangen rijden zo kan je hem het best trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:20

Persoonlijk had ik voor de muur gekozen :D

Inderdaad, rustig op het goede been zetten, aanspringen, paar sprongen en terug en zo snel mogelijk ook weer in balans verder draven. Daaruit beetje schakelen met je draftempo, pasje opzij voor je binnenbeen, opvangen met buitenbeen, en van daaruit weer een keertje aanspringen. Zo leer je 'm spelenderwijs en heel rustig zijn balans te vinden in die aansprong. Daar worden ze handig en beresterk van.

KarminaP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 12:24

dank je voor de tips. Heb nog een lange weg te gaan.. maar we zullen er wel komen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:25

Geduld, verstandig trainen en begeleiding zijn je toverwoordjes. Gaat helemaal goedkomen met jullie. Binnenkort fototopicje??? :P
Succes!

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:30

Ik heb ook een poos een draver bijgereden die qua galop alleen maar kon stormen zonder echt z'n lijf te gebruiken.

Ik ben eerst gaan werken aan verschillende tempo's in draf. Van heel rustig tot flink strekkend. En dat allemaal op zithulpen. Daarna ben ik voltes gaan rijden en die langzaamaan gaan openen en sluiten, met verschillende stellingen.
Toen ben ik pas weer aan de galop gaan werken. Steeds op een volte even aanspringen en daarna 'leeg laten lopen', dus met zithulpen helemaal terugnemen. Om het stormen te voorkomen als eerste impuls.
Daarna ben ik hem max. 1 rondje in galop gaan houden op het punt waar hij bijna terugviel in draf.
Daarna ben ik gaan werken aan dat ene rondje galop. Dat werden net wat meer rondjes, tot hioj een beetje wilde reageren zoals in draf, en ook wat stelling wilde aannemen.
Van daaruit ben ik pas langer gaan galopperen en heb ik hem ook recht gemaakt en rechtdoor laten gaan. Dat ging toen perfect. En als laatste moest ik nog flink werken aan het teruggaan naar draf. Om hem meteen weer rustig te laten draven, viel niet mee. Hij wilde graag rendraven als hij terug kwam. Maar ik had hem al geleerd om gewoon in draf heel goed verschillende tempo's te kunnen draven, dus dat was snel opgelost.

KarminaP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 12:34

dit lijkt me een goede trainingsmethode :-).
Als mijn paard vanuit galop terug in draf valt wil hij ook niets anders dan rendraven. Dus zal ik eerst zoals je zegt in verschillende tempo's draf gaan werken want dit is nog niet zo gemakkelijk voor ons. dank je