Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Waratje schreef:Je zegt dat hij een te laag tempo loopt, maar te laag voor wie? Voor jou? Of heeft hij die langzame beweging nodig om los te komen? Een paard te vroeg naar tempo jagen is meestal niet bevorderlijk voor correcte balans.

maXcomX schreef:Wij hebben ook een ruin die je eerst zeker 10 minuten z'n overtollige energie kwijt moest laten raken. Hij was dan zo opgewonden omdat hij wist dat we gingen rijden, dat hij even de spanning kwijt moest.
Sinds hij in de wei staat met een ander is het beduidend minder geworden. Ik denk dat er misschien ook een "vervelingsaspect" een rol speelt bij sommige paarden.
Hoewel ik wel vindt, dat het paard jou hoort te gehoorzamen, ook al is hij de baas van de kudde!
Toegeven aan een paard lijkt mij geen goed idee, dan beland je vaak van kwaad tot erger.
Als ik de enquête lees, dan is de stand 91% die vindt dat je dat gevecht niet aan moet gaan. Helaas kan ik er niet uit opmaken of het een kwestie is van niet durven, er geen tijd voor hebben of niet weten hoe je dat probleem moet aanpakken.
rocksyboy schreef:Eigenlijk geef ik hem het idee, dat hij de touwtjes in handen heeft, waarna ik ze langzamerhand overneem. Anders is hij een beetje gekrenkt in z'n trots.
)
zolang ie daarna fijner wordt. Het moet voor beide partijen leuk blijven natuurlijk.
.