Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
RobbyK schreef:leuk paardje,
alleen hoe komt het dat het paardje op veel momenten te diep loopt?
Lieszje schreef:Leuke pony.
Vind alleen wel dat je, je beugels een stukje langer moet doen.
Vind je wel een beetje aan de grote kant als ik eerlijk moet zijn
Voor de rest ga ik mee met de meeste bovenstaande reacties..
.
Leuke pony hoor! Lies21 schreef:@ Bizzybijtje
het heeft er niets mee te maken dat paarden niet van SUIKER zijn.
Echter KAN je gewoon op de foto's zien dat als TS d'r tenen mooi naar binnen zou draaien de voorbenen van de pony er tegen aan komen.
DUS is TS te lang, al helemaal omdat de beugels nog wel wat langer mogen.
Qua gewicht zou het nog makkelijk kunnen.... maarja het is alleen maar een mening.
Vind het een beetje jammer dat TS totaal niet reageerd op mijn posts, terwijl ze dat wel bij andere doet....
Je beugels zitten nu veel te kort, waardoor je last kan krijgen van je knieën.. Doorgaan met rijden op deze pony kan ervoor zorgen dat je problemen krijgt met het zitten op paarden/grote pony's, omdat je daar met veel langere beugels mee moet rijden..
Door het kort zitten "verleer" je je beenhouding en ben je sneller geneigd voorover te vallen, waardoor de pony dat ook doet. Het is erg moeilijk rechtop te blijven zitten met zulke korte beugels! Langer doen geeft echter het gevaar dat je benen tegen de benen van de pony aan tikken en je bent je kuit "kwijt". Dit zijn tekenen dat je te groot wordt, niet leuk maar bijna iedereen krijgt ermee te maken... 
.
Werk vanuit ontspanning, spanning zorgt alleen voor meer spanning, zowel bij jezelf als het paard.
! 
Enamorado schreef:Mooie pony en leuke combinatie.
Wat ik zie is een pony in erge onbelans en die zeker niet rechtgericht is. Ik zou persoonlijk veel minder gaan rijden en meer longeren, werken aan de hand (vooral veel werken aan de hand) en als het kan longeren met dubbele lijnen.
Veel overgangen maken en bij werken aan de hand veel naar het ondertreden gaan werken, lengtebuiging en vanuit daar schouder binnenwaarts etc.
Als dat goed is dan doorgaan onder het zadel.
Als ze in die zaken je hand volgend en buigzamer wordt en meer na geeft dan pas meer gaan rijden.
Je krijgt nu alleen maar situaties als: wegspringen, rug weg drukken, in contrastelling lopen en op de voorhand duiken.
Dit kan je allemaal goed krijgen door de pony recht te richten.
Er staat heel veel over dit verhaal op de site van marijke de jong.
ook kan je veel op bokt hier vinden over rechtrichten en werken aan de hand.
Ik vind je overigens niet te groot voor je pony hoor!