Rijden op Zaartje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daisy_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:05

Let op je tenen die houd je steeds naar buiten!
Mijn pony liep eerst ook steeds te diep en dat heb ik op gelost om voor uit te rijden en ik rij altijd lang en laag in dan rekt hij/zei zijn nek spieren op
maar voor de rest zijn jullie een leuk stelletje

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 14:45

RobbyK schreef:
leuk paardje,
alleen hoe komt het dat het paardje op veel momenten te diep loopt?

Ik weet het niet, ze doet het uit haarzelf, ik vraag er ook niet naar, ben helemaal niet met de voorkant bezig.

Lieszje schreef:
Leuke pony.
Vind alleen wel dat je, je beugels een stukje langer moet doen.
Vind je wel een beetje aan de grote kant als ik eerlijk moet zijn :o
Voor de rest ga ik mee met de meeste bovenstaande reacties..

Echt te groot? Of kan het nog wel?

Lieszje

Re: Rijden op Zaartje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:47

Het kan opzich nog wel..
Maar ik denk niet dat je nog lang op haar kan rijden.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:49

Ik vind het niet meer kunnen, om de reden die ik je eerder op pagina 1 hebt gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:27

Paarden zijn niet van suiker....

Maar goed.
Er mag wel wat meer aan gewerkt worden :) .
Je pony loopt níet correct nageefijk, dit is te zien aan het feit dat ze haar rug overduidelijk wegdrukt. Kan een gevolg van spanning zijn, misschien ben je te hard met je hulpen, kan van alles zijn. Probeer er iniedergeval veel meer ontspanning in te krijgen, dat is nu heel belangrijk. Iniedergeval veel plezier nog :) Leuke pony hoor!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:31

Flaver schreef:
De beugels zou ik ook korter doen. Verder leuke setje.

Ik bedoel natuurlijk langer :o

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 18:03

Lieszje schreef:
Het kan opzich nog wel..
Maar ik denk niet dat je nog lang op haar kan rijden.

Nee dat weet ik zelf ook, het is jammer dat ze wat kleiner is maar er is op dit moment niet echt iets anders :-)

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 08:31

@ Bizzybijtje

het heeft er niets mee te maken dat paarden niet van SUIKER zijn.
Echter KAN je gewoon op de foto's zien dat als TS d'r tenen mooi naar binnen zou draaien de voorbenen van de pony er tegen aan komen.
DUS is TS te lang, al helemaal omdat de beugels nog wel wat langer mogen.
Qua gewicht zou het nog makkelijk kunnen.... maarja het is alleen maar een mening.
Vind het een beetje jammer dat TS totaal niet reageerd op mijn posts, terwijl ze dat wel bij andere doet....

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 14:55

Lies21 schreef:
@ Bizzybijtje

het heeft er niets mee te maken dat paarden niet van SUIKER zijn.
Echter KAN je gewoon op de foto's zien dat als TS d'r tenen mooi naar binnen zou draaien de voorbenen van de pony er tegen aan komen.
DUS is TS te lang, al helemaal omdat de beugels nog wel wat langer mogen.
Qua gewicht zou het nog makkelijk kunnen.... maarja het is alleen maar een mening.
Vind het een beetje jammer dat TS totaal niet reageerd op mijn posts, terwijl ze dat wel bij andere doet....

Sorry dat ik er niet op reageerde, maar er was iemand die het ook over te groot had en daar had ik op gereageerd. Maar ja ik weet ik ben wat aan de grote kant, maar is het heel erg?
Ik dacht zelf dat het net nog wel kon...

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:08

Ik vind je te groot voor de pony, de pony loopt erg op de voorhand wat niet komt door je rijden, maar door je lengte.

Je zou veel mooier staan op een paard. :j Je beugels zitten nu veel te kort, waardoor je last kan krijgen van je knieën.. Doorgaan met rijden op deze pony kan ervoor zorgen dat je problemen krijgt met het zitten op paarden/grote pony's, omdat je daar met veel langere beugels mee moet rijden.. :) Door het kort zitten "verleer" je je beenhouding en ben je sneller geneigd voorover te vallen, waardoor de pony dat ook doet. Het is erg moeilijk rechtop te blijven zitten met zulke korte beugels! Langer doen geeft echter het gevaar dat je benen tegen de benen van de pony aan tikken en je bent je kuit "kwijt". Dit zijn tekenen dat je te groot wordt, niet leuk maar bijna iedereen krijgt ermee te maken... :)

Waarom zit de martingaal rond de pony, die heb je toch helemaal niet nodig? De martingaal geeft een beetje een hefboomeffect, waardoor als jij je handen hoog plaatst, de pony naar beneden wordt getrokken. Hierdoor gaat je pony zo diep lopen en achter de loodlijn.. (tenminste, zo lijkt het)

Verder veeel minder contact houden met de mond van de pony, het lijkt alsof je er nu echt druk op hebt staan terwijl de verbinding moet aanvoelen alsof je een veertje in je hand hebt. Steek je hand wat naar voren en rij de pony naar beneden, zonder druk.

Door het naar beneden rijden met druk ontstaat namelijk een hele "lelijke" krul, die zorgt voor rugpijn ipv. dat het de rug goed zou doen. Goed voorwaarts blijven rijden (niet snel, maar ruim) zodat het nageven van achteren uit komt en dan heel zachtjes contact blijven houden met de mond om je paard uit te blijven nodigen om te zakken met het hoofd. Dit gaat niet in een keer goed, maar houd het eens een weekje vol en je zult zeker verschil merken :).

Een goed ruiter kan zijn paard met de neus over de grond rijden aan een lang teugeltje! :) Werk vanuit ontspanning, spanning zorgt alleen voor meer spanning, zowel bij jezelf als het paard.

Ik vind het wel een hele leuke pony! Lekker wollig :D !

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:45

Leuke pony!
Aangezien ik rijtechnisch commentaar moet geven.. Het is al eens gezegd, maar lekker naar voren rijden, zodra je pony naar beneden duikt, meteen weer naar voren rijden.. Succes ermee..!

Ik vind je wel wat lang, en ik denk dat je over een jaar er niet meer op past.. Maar voorlopig kan het nog prima hoor! :j

Alleen je laarzen.. Ik heb die ook, ze zijn super warm! Maar, niet geschikt om mee te rijden. Ik heb er zelf ook mee gereden, paard gaf een bok, mijn voet schoot in de beugel en moest mijn voet er met mijn handen weer uit halen, hij zat dus vast.. Ik had dus ook geluk dat ik bleef zitten.. Kan je beter lekkere dikke sokken aan doen en gewone rijlaarzen of chaps met gewone rijschoenen eronder.. :)

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 09:31

Mooie pony en leuke combinatie.
Wat ik zie is een pony in erge onbelans en die zeker niet rechtgericht is. Ik zou persoonlijk veel minder gaan rijden en meer longeren, werken aan de hand (vooral veel werken aan de hand) en als het kan longeren met dubbele lijnen.
Veel overgangen maken en bij werken aan de hand veel naar het ondertreden gaan werken, lengtebuiging en vanuit daar schouder binnenwaarts etc.
Als dat goed is dan doorgaan onder het zadel.

Als ze in die zaken je hand volgend en buigzamer wordt en meer na geeft dan pas meer gaan rijden.
Je krijgt nu alleen maar situaties als: wegspringen, rug weg drukken, in contrastelling lopen en op de voorhand duiken.
Dit kan je allemaal goed krijgen door de pony recht te richten.

Er staat heel veel over dit verhaal op de site van marijke de jong.
ook kan je veel op bokt hier vinden over rechtrichten en werken aan de hand.

Ik vind je overigens niet te groot voor je pony hoor!

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 11:03

Enamorado schreef:
Mooie pony en leuke combinatie.
Wat ik zie is een pony in erge onbelans en die zeker niet rechtgericht is. Ik zou persoonlijk veel minder gaan rijden en meer longeren, werken aan de hand (vooral veel werken aan de hand) en als het kan longeren met dubbele lijnen.
Veel overgangen maken en bij werken aan de hand veel naar het ondertreden gaan werken, lengtebuiging en vanuit daar schouder binnenwaarts etc.
Als dat goed is dan doorgaan onder het zadel.

Als ze in die zaken je hand volgend en buigzamer wordt en meer na geeft dan pas meer gaan rijden.
Je krijgt nu alleen maar situaties als: wegspringen, rug weg drukken, in contrastelling lopen en op de voorhand duiken.
Dit kan je allemaal goed krijgen door de pony recht te richten.

Er staat heel veel over dit verhaal op de site van marijke de jong.
ook kan je veel op bokt hier vinden over rechtrichten en werken aan de hand.

Ik vind je overigens niet te groot voor je pony hoor!

Het is niet mijn eigenpony, ik rijd er ook maar 1x in de week op.
De eigenaar zelf longeert wel.
Ik heb zelf ook niet echt veel verstand van het longeren met dubbele lijnen :P

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:05

Onthoud dat er bij paarden meer komt kijken dan alleen rijden.
Verdiep je eens in zulke dingen, je zult merken dat het een stuk leuker wordt. Voor jou, maar vooral voor je paardje aangezien die de afwisseling zo nodig hebben.

JuullovesAsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:38

Leuk paardjee.
Probeer je handen te dragen op de eerste paar foto's lijkt het ook dat je je beugels wat te kort hebt ook moet je je tenen iets meer naar binnen doen. Je moet eerst meer naar voren kijken en voorin het zadel gaan zitten.
Zit er wel goed uit hoor..
Succes

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:24

Bedankt voor al jullie reacties ik heb er echt veel aan :D

foreveryou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:15

leuk paard
alleen probeer in de wendingen en de bochten stelling te vragen ik zie ook dat zijn neusje er op dat moment eruit gaat.
en probeer je handen meer te dragen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:34

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels verwijderd.

Nikita66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:00

Wat een leuke combi, er zitten ook wel leuke ontspannen plaatsje bij, wat betreft jezelf, maar het is al vaak gezegd
draai je tenen naar binnen en steek je benen wat minder naar voren.

Verder ...... groei niet te snel , zo'n pony wil je toch niet moeten missen :-p . Maar voor nu je past prima hoor,
Ga zo door

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:49

Je geeft je paardje veel te weinig ruimte naar voren. Hij zakt waarschijnlijk zo diep, omdat jij hem tegenhoudt en hij niet op een goed tempo loopt. Verder valt mij op dat hij op geen een foto in een goede lengtebuiging zit, hij valt heel erg op zijn binnenschouder. Hij heeft zijn buikspieren niet aangespannen en zijn binnenachterbeen zet hij niet onder de massa.

Met goede instructie kun je heel ver komen ;-)

succes beide!

meer4b

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:22

De beugels mogen inderdaad een gaatje langer zoals de meeste zeggen, probeer hem inderdaad niet zo diep te laten lopen.
Succes:)

Kim_mie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:16

Leuke pony...
Hij mag van mij alleen wel op dieet want hij ziet er wat zwaar uit :o

succes met rijden!!

veerlee65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 07:02

beugelsss langer en je tenen naar binnen want dat vind ik erg echt storend uitzien, misschien een paar lessen gaan volgen want dit is niet de manier om een paard nageeflijk te rijden.

myro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:20

Hee,
leuk paardje, ik zou je beugels wat langer doen en af en toe loopt ie iets te diep, maar voor de rest GEEN commentaar :)

SpeedyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:30

Je moet je handen meer dragen. Je beugels mogen wel gaatje langer, en je tenen naar binnen.
Waarom loopt die af en toe zo diep?

Leuke dier!