Er is hoop Sandra: ik kan nu (5 jaar nadat ik met Parelli ben begonnen) overal heen met Morrie, het vertrouwen en respect zijn er!
Ik heb ooit zeker 2 jaar NIET gereden tot ik het respect issue opgelost had, ben toen weer begonnen met wandelen (ernaast) en uiteindelijk met rijden. Ik heb HEEL VEEL undemanding time doorgebracht met Morrie en het is de investering meer dan waard!
Laat je niet gek maken met "hij heeft gewonnen"het is geen kwestie van "winnen", het is een kwestie van respect
One rein stop heb ik Morrie niet kunnen leren, daarvoor ben ik niet sterk genoeg, dat heeft iemand anders voor me gedaan, evenals de doorbraak met grondwerk.
Behalve een zwaar, sterk paard, is het ook nog es een Noriker, maar als je het eenmaal voor elkaar hebt, gaat hij ook 100% voor je en kan je je een fijnere paarden-partner niet indenken!
(ik ken Boriz van veulen af aan, ik werkte op de stal waar hij als veulen uit Oostenrijk kwam en heb hem verzorgd tot hij verkocht werd)
Een quick-fix is er niet, dit gaat heel veel tijd, geduld en emotional fitness kosten! Succes!