Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lielle schreef:ik snap die redenering wel, maar ik zou zelf eerder kiezen voor een ervaren instructeur die het vanaf de grond kan begeleiden. dat lijkt me minder riskant dan zelf met vrijspringen gaan aanrommelen.
Lielle schreef:op zich is dat niet zo anders dan wat er verder al is voor gesteld, al zal ik niet snel met een tunnel werken. Wel een lijntje met drafbalkjes, en evt op een sprongetje wat aanleuning. Maar eigenlijk vind ik dat als je dat nog echt als ruiter nodig hebt, je niet een jong paard moet opleiden met springen.
bulck schreef:Lielle schreef:op zich is dat niet zo anders dan wat er verder al is voor gesteld, al zal ik niet snel met een tunnel werken. Wel een lijntje met drafbalkjes, en evt op een sprongetje wat aanleuning. Maar eigenlijk vind ik dat als je dat nog echt als ruiter nodig hebt, je niet een jong paard moet opleiden met springen.
Die mening deel ik mbt jong paard vs jonge ruiter. Maar bon vind de opleiding van jonge dieren zowieso niet voor onervaren mensen.