Balou 3,5 jaar (Oscar x Legaat)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lindake

Re: Balou 3,5 jaar (Oscar x Legaat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:22

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels verwijderd.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:33

Ziet er goed uit. Misschien als je met een krukje opstapt dat het zadel dan wel recht ligt?? Misschien komt het daardoor heb ik ook wel eens met opstijgen.

Probeer wat rustiger te rijden, vooral in je houding en zit. Niet vooruit drijven met je zit je bent wat overenthousiast haha. Voorwaarts is ie wel. Begin maar vast eens met schakelen. Bv einde lange zijde wat opvangen en in de hoek aantrekken. Ook een beetje vaker schakelen in de houding is meestal wel een oké afwisseling voor een paard, dus wel elke zijde een andere houding. Kan even moeilijk zijn voor haar maar daarmee worden ze wel beter in balans. Misschien heb je er wat aan!

Einde jaar B moet zeker goed komen :D

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:37

leuk paardje zeg, en ook heel netjes gereden aangezien die nog niet zo lang onder het zadel is..
Je kunt na mijn mening van het zomer al best een b wedstrijdje rijden hoor. Hij doet het hartstikke goed!!

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:42

Echt onwijs leuk dier :D !
Ziet er qua ontspanning wel fijn uit, alleen wat al gezegd is, denk er wel om dat je haar niet over haar tempo rijdt. Voorwaarts is natuurlijk prima, maar dit is net te vluchtig. Denk inderdaad ook om je benen.
Volgens mij gaat het helemaal goed komen met jullie!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:39

Leuk paard hoor! Een versnelling lager is inderdaad geen slecht idee, en dan been stil he ;) misschien kan je nog proberen om wat te wisselen in tempo? Gewoon een beetje terug en weer naar voren ect, met je zit natuurlijk.

Reflectionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:40

Peelie schreef:
je zit helemaal scheef op je paard... zadel licht aan een kant...
daar met je echt op gaan lettennn, want het is gewoon zonde van zo'n leuk paardje...

ik vind wel dar je hem goed de ruimte van voren geeft en dar hij lekker door loopt! super :)

Dat viel mij ook op. Verder vind ik het een leuk paard, het lijkt alsof hij onwijs zijn best doet. Mooie combinatie. :)

mijnluxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 13:37

leuk beest!, als je je handen stiller houd, zal zijn hoofd ook stiller zijn. en niet continu aandrijven, en niet zo gehaast rijden.
maar verder ziet het er heel goed uit!

heinxromy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:20

leuk paardje..
alleen in het begin van het filpje plofte je steeds kei hard in het zadel en volgens mijn vind je paard dat ook niet zo fijn voor zijn rug en benen stiller..leuke combinatie..
succes

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:14

Wat een leuk paardje, en jullie lijken goed bij elkaar te passen.

Rijd je nu met zweep? Waarom? Hij is toch al voorwaarts genoeg.. en probeer op je voeten te letten, je bent de hele tijd aan het drijven/porren.. dit gaat hem zo vervelen en straks reageerd ie helemaal niet meer:)

Lizzy1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 22:53

Ja ik rijd met zweep, maar dit is alleen om te corrigeren en om duidelijk tegen haar te zijn. Ik spoor haar hier niet mee aan en gebruik hem eigenlijk nooit, maar ze wil nog wel eens brutaal zijn en gewoon stil gaan staan, dan gebruik ik hem om haar duidelijk te maken dat ze niet ineens kan stoppen.
Ik let trouwens tegenwoordig heel goed op mijn benen, kijk ook meer in de spiegels en hou mijn beenligging goed in de gaten. Ik rijd haar nu nog meer neerwaarts, ze gaat steeds ontspannener lopen en gaat dan vanzelf een tempo terug. Het tempo wat ze dan aanneemt vind ik een mooi tempo, alles gaat dan ook veel gecontroleerder. Ik laat haar meer zelf lopen en corrigeer haar alleen met mijn been als ze bijvoorbeeld uitzwaait of juist naar binnen valt. Ik vond mijn benen zelf ook afschuwelijk namelijk en let er nu echt super goed op.
Mijn zadel schoof eerst tijdens het galoperen altijd, dus ik denk dat dit stukje van net na de galop is. Nu singel ik gewoon een gaatje beter aan en merk al verschil haha.
Ik zal snel een nieuw filmpje maken, ook voor mijzelf is dat fijn.
Bedankt voor al de reacties, ik werk er echt hard aan!

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:14

Ik rijd zelf ook op een jong paard en heb daarmee geleerd dat je moet zorgen dat het paard leert om op zijn eigen benen te lopen, dus niet teveel drijven alleen als het écht nodig is, dat is handiger voor later
ook zie ik dat jij je handen mee beweegt als je gaat staan, probeer ze op een plek te houden en onafhankelijk van derest van je lichaam te bewegen
verder zeggen er veel dat het tempo niet goed is, nou mij word geleerd dat je een jong paard beter iets over tempo kan laten lopen dan precies goed, dat leert hij later nog wel het is beter om hem eerst te leren goed over de rug en zijn achterbenen te gebruiken daarna kan je tempo gaan vragen

ik vind het er wel echt super uit zien voor derest!!! complimenten :D

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:37

Moderatoropmerking:
En opnieuw enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:14

Wat een knap paard! Ze is lekker voorwaarts dat zou ik juist nog even houden zo, en later gaan werken aan tempo wisselingen en dan jou tempo gaan rijden maar laat haar nu lekker op eigen benen lopen, stoppen met de hele tijd drijven, en als ze terug valt in de bocht 1 keer aansporen niet reageren is harder aansporen of tikje met de zweep.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:11

Om haar in tempo terug te rijden zou je eens moeten proberen om rustiger te gaan lichtrijden om te kijken of zij dan ook wat in tempo terugkomt. Ik vind dat je -ondanks dat zij ook te rennerig loopt- zelf wat vluchtig bent in je lichtrijden.
Dus; letten op je benen EN je lichtrijd-tempo.
Aangezien je zegt dat ze niet op je been reageert moet je wel blijven controleren of ze dat straks wel doet. Een eigen tempo laten lopen is goed als dat tempo juist is, maar er moet wel reactie blijven op je been. Een snel paard is wat anders dan een voorwaarts paard, dus tempo zegt daar inderdaad niets over.
Probeer om dat te bereiken regelmatig te schakelen en overgangen te rijden, waarbij je erg consequent bent in je eisen en hulpen.

Succes, jullie zijn een leuke combi en je rijdt haar erg vriendelijk :)

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:21

Mijn tips:
*- Niet te veel drijven
*- Let op dat je paard niet té diep gaat lopen
*- Let op dat je paard niet té snel gaat lopen

Al met al, is het een jonge pony.
Het ziet er verder netjes uit.

:D Sucses nog

foreveryou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:06

wat ik zie is al in het eerste stukje dat jij je handen erg beweegd tijdens het lichtrijden,
probeer ze wat rustiger te houden door ze misschien wat meer te dragen boven het zadel.

Maar hij loopt wel erg goed voor zo`n jong paard

Bobbie456

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 10:33

Leuk paard.
tips( die warschijnlijk al gezegt zijn )
*probeer minder te drijven
*handen dichter bij elkaar houden
*ben het eens met foreveryou, je handen boven het zadel dragen

Kim_mie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:26

Wat een leuk paard..
Loopt al lekker voor zo een jong dier..

Probeer inderdaad aan het tempo en je benen te werken.
Verder loopt ze lekker ontspannen.

Sharay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:39

als allar eerste, wat een leuk paardje heb je !
vind iederdaad wel dat die te haastig loopt.. maar goed dat is hier boven ook al aangegeven.
wat heeft je andere paardje waar je nichtje op rijd? volgens mij schuurplek van deken.. misschien iets grotere deken op?:)

succes en de B komt wel goed !

hanskel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:04

Je drijft erg veel. Probeer dit een heel eind te minderen. En met je kuiten aan te drukken.

Je pony is nu nog erg jong. Als je nu zo drijft, zal hij straks ook alleen hierop gaan lopen. Probeer het echt vlug te minderen. Anders krijg je een pony die erg ongevoelig in de flanken is ;)

Lizzy1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 17:52

@Sharay: Ja inderdaad schuurplekken van de deken. Hij heeft een gevoelige vacht en zit best kort in z'n haren. We hebben nu zo'n borstbeschermer tegen de schuurwondjes en dat helpt wel.

indybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:54

Peelie schreef:
je zit helemaal scheef op je paard... zadel licht aan een kant...
daar met je echt op gaan lettennn, want het is gewoon zonde van zo'n leuk paardje...

ik vind wel dar je hem goed de ruimte van voren geeft en dar hij lekker door loopt! super :)

Dat vind ik ook, vandaar dat hij ook tijdens de bochten en wendingen uitzwaait en zijn/ haar rug weg draaid. als je je paard recht krijgt, wordt het uitzwaaien ook minder.

DaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:51

mooi dier!

Sharay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:23

Lizzy1991 schreef:
@Sharay: Ja inderdaad schuurplekken van de deken. Hij heeft een gevoelige vacht en zit best kort in z'n haren. We hebben nu zo'n borstbeschermer tegen de schuurwondjes en dat helpt wel.

jaa ik zat al te kijken of dat het nou was..
zijn altijd rot plekjes.

succes!

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:51

mooi dier, mooie lijn erin.
je drijfstijl noem ik altijd manege stijl. Het overvragen van je paard. Drijf alleen als hij niet reageert en niet blijven drijven.
Ze is nog jong en moet zich nog ontwikkelen, is achter ook nog iet helemaal sterk. Neem de tijd en ga niet te snel. Kilometers doen meer wonderen dan strakke training en overvragen.