Cliffert (manegepaard) @ work!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:30

Ik zie een paard dat niet fijn over de rug loopt. Je bent imo te veel bezig met het "aan de teugel rijden" Die krul kun je er intrekken, maar beter is om je paard eerlijk te rijden, netjes over de rug en benen. Dan komt de hoofd/halshouding vanzelf goed.

Met een manege paard helemaal geen makkelijke opgave, maar het kan wel. En ik ben het eens met de mensen die je net iets te groot vinden voor het zadel. Nu kun jij geen zadel aanschaffen voor dit paard, maar je kunt je wel afvragen of het eerlijk is om op deze manier te rijden...

Suuskipje

Re: Cliffert (manegepaard) @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 16:09

Judith94, Sammy en Photosmash, bedankt voor de berichtjes!

Nog even over vervolgfoto's. Cliffert is niet een paard waar ik vaak op rijd, ze rijd voornamelijk in de ochtenduren en ik rijd om 4 uur smiddags en als ik dan een dagje vrij ben ga ik vrijrijden zoals hierboven ;)

Ik doe zeker al wat met de tips overigens, ik draag mijn zweep nu naar beneden en druk mijn handen niet meer naar beneden. De hakken blijven een moeilijk punt, zeker omdat mijn beugelgaten nu standaard langer zitten vind ik het lastig ze uit te drukken, dus daar gaat nog wel even wat tijd overheen voor dat goed gaat komen :P

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:55

Je zei dat je graag tips wilde voor o.a. je hakken uitdrukken. Daarnaast zei je dat je de beugels wel eens verliest als je ze langer maakt. Misschien dat je toch onbewust nog wat klemt? Het kan helpen om echt vanuit je knie uit te drukken en meer gewicht op de beugels te 'zetten' (dit heeft mij in ieder geval geholpen!). Het hakken uitdrukken volgt dan vanzelf. Hiervoor is het wel nodig om de beugels wat langer te maken, zodat je je benen ook wat meer kan strekken en je hakken onder je lichaam komen, dat maakt het makkelijker om het gewicht op je beugels te plaatsen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 20:38

Marizzz schreef:
Je zei dat je graag tips wilde voor o.a. je hakken uitdrukken. Daarnaast zei je dat je de beugels wel eens verliest als je ze langer maakt. Misschien dat je toch onbewust nog wat klemt? Het kan helpen om echt vanuit je knie uit te drukken en meer gewicht op de beugels te 'zetten' (dit heeft mij in ieder geval geholpen!). Het hakken uitdrukken volgt dan vanzelf. Hiervoor is het wel nodig om de beugels wat langer te maken, zodat je je benen ook wat meer kan strekken en je hakken onder je lichaam komen, dat maakt het makkelijker om het gewicht op je beugels te plaatsen.

ik klem inderdaad wel, vooral in galop als ik op een paard zit wat wat moeilijker uit te zitten is. moet aleen even iets vinden waardoor ik het knopje van 'ik ga eraf vallen als ik me niet stevig vasthoud' uit kan zetten :D

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:08

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW. Letten jullie er op dat het de bedoeling is om rijtechnsiche commentaar te geven zonder daarbij in herhaling te vallen?

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 02:30

Inderdaad je beugeld langer en tussen de oren van je paard naar voren kijken, is beter voor je houding.
Succes!

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:35

Probeer je rug wat holler te maken ipv bol. Je zit een beetje "ingezakt". Zoals mijn instructrice erin geramt heeft : Tieten naar voor, kin omhoog! En je zit erg kort, maar dat is al vaker gezegd. Om niet te gaan klemmen kun je bijvoorbeeld een keertje zonder je beugels rijden. Dan ga je gelijk mooi lang zitten ipv zo kort. :)

Gewoon lekker rijden, dat nageeflijk rijden komt vanzelf wel. Het is niet prioriteit nummer 1. ;)

Heukelom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:30

probeer je hakken meer uitdrukken en je tenen naar binnen.
en meer rechtop zitten :)

Komt verder helemaal goed met jullie :D