"onze" hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 17:19

Steef schreef:
Het zijn niet echt foto's waar hij heel gunstig opstaat maar wat ik kan zien is het niet veel soeps.
En Prisca, Niet elke tuiger heeft een enorme onderhals, er zijn er ook bij met echt een mooie hals.

Klopt maar hou ongetrainder hoe erger kijk maar een goed naar tuigers. Vooral de oudere types hebben er veel last van die zijn wat rechthoekiger van model.

Ik heb die hackney bij ons op stal binnen 3 weken erg zien veranderen door goede training en voeding. Dit beest is duidelijk ergens vandaan getrokken waar die het niet best had hij ziet er idd niet echt toppie uit.

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 17:28

Nee ook niet mijn 'type' pony... kleurtje is wel leuk trouwens Haha!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 17:38

volgens mij mag je op ITp alleen maar positief reageren
en sonja lees mijn stukje nog maar eens misschien begrijp je dan wat ik bedoel.
hoe kunnen wij het recht hebben om paarden te keuren op hun uiterlijk, sorry ik vind dat echt respectloos
ik dacht dat paarden hun eigenaars zelf uitkozen en niet andersom, das bij mij tebnminste wel zo.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:41

Kinglover, sorry, maar daar geloof ik niet zo in. Het moet wel klikken, maar ik ga niet naar een of andere kudde toe, zo van: jongens, kies me maar uit !! Nee, dat is niks voor mij. Ikvind ook wel degelijk dat een paard lelijk kan zijn ja. Kan ie nog wel superlief zijn ofzo, maar ik blijf erbij dat er behalve lelijke mensen er ook lelijke paarden zijn!
En volgens mij mag je op itp gewoon je mening geven, positief of negatief.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 19:18

Idd, het is maar goed dat we niet allemaal op hetzelfde paard vallen. Anders zouden er alleen maar bruine wpnners of fjorden of haffies of weet ik veel rondlopen.

Prisca, denk je dat ie 100% hackney is? Het welsh had ik gedacht vanwege dat niet zoveel knieactie heeft als een 100% hackney, en denk dat ie er ook wat te klein voor is (kleine maat zit toch rond de 130cm? Deze is gok ik 125 ofzo)

wat ik hier nou mooi aan vind:
A: Zijn kleur, een mooie bruine glanzende vacht met 4 witte voetjes en een bles
B: Zij koppie, echt een geweldige uitstraling (brutaal idd zoals sonja opmerkte)
C: Zie je niet op de foto, maar hij kan ontzettend leuk lopen.

Hij was in 1e instantie te leen, en komt bij een handelaar vandaan (vraag me niet welke) hij is dus 4, en weet niks (jah, aan een halster mee lopen, en dekken Haha!)
Maar longeren ofzo weet ie allemaal niet, er is nooit mee getraind.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:02

stef schreef:
Prisca, denk je dat ie 100% hackney is? Het welsh had ik gedacht vanwege dat niet zoveel knieactie heeft als een 100% hackney, en denk dat ie er ook wat te klein voor is (kleine maat zit toch rond de 130cm? Deze is gok ik 125 ofzo)

B: Zij koppie, echt een geweldige uitstraling (brutaal idd zoals sonja opmerkte)

Hij was in 1e instantie te leen, en komt bij een handelaar vandaan (vraag me niet welke) hij is dus 4, en weet niks (jah, aan een halster mee lopen, en dekken Haha!)
Maar longeren ofzo weet ie allemaal niet, er is nooit mee getraind.

Dat is echt onzin een paard wat nooit goed getraind is op de knieaktie zal die ook nooit zo erg hebben ze hebben wel wat maar dat verfijnde wat we zien in de sport is echt getraind. De hackney die ik groom is de laatste weken erg vooruit gegaan in de knieaktie omdat hij er nu naar getraind wordt. Ook staat er een tuiger die tot zijn 12de voor de kar heeft gelopen en nu al 4 jaar dressuur loopt als je zijn knieaktie ziet denk je dat hij zijn hele leven al in de dressuur loopt. De knieaktie moet je trainen net zoals de achterhand.

Het kan namelijk net zo goed een hackney x new forest of wat dan ook zijn. De maat zegt ook niet sommige hengsten fokken nu eenmaal klein misschien ook de reden waarom hijniet aangehouden is (ik weet niet hoe hoog die hengst op stal is ga ik navragen). Als ik hem vergelijk met de 2 hackney's bij ons op stal lijkt hij toch meer op de volle hackney dan de halve. Maar zolang hij niet getraind is kan je er gewoon weinig van zeggen.

Hackney's kleine maat zijn niet de makkelijkste in de omgaan vroeger had ik er 2 verzorgt ze zijn nog erger als kwpners vooral de hengsten moet je goed in de gaten houden. Die klein die ik groom is ook een boef voordat je het weet zit hij in je nek. Brutaal zijn ze zeker en je moet ze zeker de baas blijven. Hackney's hebben een sterk achterbeen net als de tuigers vandaar dat je ook vaak combi's ziet met idd een Welsh (ik ben daar absoluut tegenstander van dit domme gefok).

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:30

Sonja schreef:
*leeg*
Sluit me aan bij Steef, die drukte het wat tactischer uit.... Haha!

Sluit me hier ook bij aan...zal het tactisch houden Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:35

Ik snap niet goed waarom je deze hengst manegepony's laat dekken, als de veulens dezelfde halzen krijgen krijg je arme menegekindjes die op een stuiterende sterrenkijker zitten, daar wordt toch niemand gelukkig van en zo kunnen ze toch nooit een normale/nageeflijke verbinding met de mond leren ontwikkelen!

Ik zou eerder new-foorest bloed oid gebruiken, beestjes met makkelijke gangen en ronde halzen!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:55

Vraagje, vinden de kenners (van Hackney e.d.) dit nou wel een mooi paard? Ik op zijn zachtst gezegd niet en snap niet waarom hier mee gedekt wordt.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 08:56

Samsam schreef:
Ik snap niet goed waarom je deze hengst manegepony's laat dekken, als de veulens dezelfde halzen krijgen krijg je arme menegekindjes die op een stuiterende sterrenkijker zitten, daar wordt toch niemand gelukkig van en zo kunnen ze toch nooit een normale/nageeflijke verbinding met de mond leren ontwikkelen!

Ik zou eerder new-foorest bloed oid gebruiken, beestjes met makkelijke gangen en ronde halzen!

Hier sluit ik me volledig bij aan. Het lijkt me idd niet handig om hiermee te fokken voor de manege. Ik hou toch al niet van dit soort fokken je fokt alleen maar troep en er loopt al genoeg troep.

Xono: Hij is erg schraal en helemaal geen spieren en op foto is het moeilijk oordelen. Hij ziet er wel stoer uit iets wat een hackney wel heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:00

kinglover schreef:
ik dacht dat paarden hun eigenaars zelf uitkozen en niet andersom, das bij mij tebnminste wel zo.

ECHT WAAR????????????
Dus jij legt een paar duizend euro neer voor een paard dat jij niet leuk vindt, maar hij jou wel Verward Ik zal niet zeggen dat je gek bent want zo heeft m'n moeder me niet opgevoed, maar eh..... *LOL*

Maar vooruit, als je alles maar mooi moet vinden, komt hierbij nu mijn enige officiële reactie (vorige vergeten dan maar, verwijderen heeft geen zin want ze zijn al gequoted):
Oooooooooooooooooooooooooohhhhhhhh!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:12

Houden we het wel een beetje gezellig...

Zoals Stef zelf al zegt, is het maar goed dat we niet allemaal op hetzelfde type paard vallen. Dan zou er alleen maar één type rond lopen.

Op ITP mag je inderdaad ook zeggen dat je iets niet mooi vind. Maar let er dan wel een beetje op hoe je het opschrijft. En formuleer het zo dat een ander het kan lezen zoals het bedoeld is. En niet dat het met een bepaalde toon gelezen moet/kan worden.

En reacties als
Citaat:
:x geen mening Lips are sealed
Snap niet wat jullie hier mooi aan vinden??

of
Citaat:
*leeg*

Kun je net zo goed achterwege laten. IPV te zeggen dat je het niet snapt kun je ook vragen wat de topicstarter juist zo mooi vind aan aan de pony. (Misschien kun je daar ook eens aan denken Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:51

OK, zal me gedragen.

Stef, wat vind je zo mooi aan deze pony? Ik zie namelijk alleen een arm bespierd paardje met een hals waar ik persoonlijk niet blij mee zou zijn en niet mee zou fokken. Maar wat zie jij erin dan?
Haha!

DunnitsMystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:56

Ik vind hem een leuk koppie hebben. Maar kwa bouw spreekt ie mij eerlijk gezegd niet aan.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 10:00

Sonja
Op jouw vraag heeft Stef al antwoord gegeven in dit topic:
stef schreef:

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 10:11

Ben benieuwd wat de reden voor de eigenaar is om ermee te fokken hackney´s zijn veel te heet en absoluut ongeschrikt als kinder en manegepony ze zijn veel te heet en snel. Als ik haar was zou ik eens gaan informeren bij de Hackney vereniging.

bibla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 15:21

ze doen het nie bij mij Verdrietig
jammer zeg...ik hou wel van hengsten Knipoog Tong uitsteken Cool
hihi
geef um een knuffel van meh
ciaoo

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 16:08

klopt, had upload ruimte nodig, en aangezien dit topic toch al een tijdje stil lag heb ik de foto's verwijdert