Pluk haflinger @ work, gaat steeds beter..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: Pluk haflinger @ work, gaat steeds beter..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:39

hej amber ziet er goed uit jullie gaan echt super voorruit lekker zo doorgaan en dan komt het helemaal goed. hij wordt ook steeds voorruit waartser en gaat heerlijk lopen en de puntjes die zijn al genoemd dus daar ga ik niks over zeggen ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:59

Eindelijk weer eens een topic op haw wat ik echt fijn vind om naar te kijken! :D
Ik vind dat je goed bezig bent, hier en daar nog wat foutjes in je houding, maar rijtechnisch ben je goed bezig.

Je zit heel netjes, alleen in de galop ga je op je muts zitten (ik doe het zelf ook :+) Probeer om daar op de volte eens goed op te letten. Paard lekker rondjes laten galoperen, en zelf gaan voelen wanneer je goed zit. Ik moet voor mijn gevoel m'n benen helemaal bij de singel doen, dan pas zit ik goed.

Ook zag ik een foto waarop jij blij bent dat hij wat zakt, maar de pony valt eigenlijk op de voorhand. Probeer hem actief te houden, maar zoek nog wel contact met de mond. Hij moet in feite wat korter worden, niet alleen omlaag gaan. Dus voorwaarst rijden, en dat dan ook weer opvangen.

Veel sucses en plezier met je knappe haf nog!!!

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:41

Whoow! Wat een supergavekoelemooie haflinger! Je mag best wat arroganter op hem zitten als je zo'n paard onder je kont hebt. ;)

JuullovesAsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:54

Wat een mooie pony!!
Probeer iets meer rechter op te gaan zitten en wat meer op je kont.
Ook moet je je handen een beetje dichter bij elkaar doen.
Succes

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:59

Mooi paardje hoor,

het ziet er leuk uit, alleen het lijkt wel of hij af en toe zijn hoofd een klein beetje kanteld ;)

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:06

Als eerste, wat een pracht haflinger!

Als tweede, wat super hoe je met hem aan het rijden bent! Tenminste eens iemand die het naar beneden lopen niet op 1 stelt, maar de basis.

Super hoor!

(en omdat het HAW is, af en toe lijkt het inderdaad of hij kanteld. Maar dat komt vast wel goed)

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:52

Ik vind dat je opzich een nette zit hebt en dat je benen zeker niet vaak te ver naar achter liggen. Hielen-billen-rug moet 1 lijn zijn. Verder vind ik het er redelijk ontspannen uitzien. Het is jammer dat hij niet alleen door jou gereden word want ik denk dat je dan snel vooruitgang boekt... verder val ik in herhaling maar handen hoger en dichterbij elkaar en vooruit kijken. Probeer ook je bekken wat te kantelen zodat je wat rechter en "trotser" gaat zitten, wat zeker mag met zon gave haf onder je billen! Verder gewoon ontspannen blijven rijden het ronder rijden komt vanzelf wel! heel veel plezier met hem verder!

Ambertjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 18:03

Allemaal bedankt voor de leuke reacties, en allemaal goede tips, laatste keren toen ik heb gereden heb ik er ook goed opgelet :D
Ik heb er ook het vertrouwen in dat het goed komt! want hij doet super z'n best :D
En het is zeker echt heel erg jammer dat hij niet van mij is, als het aan mij ligt zou ik hem zo kopen, en me ouders zouden hem ook echt wel voor mij willen kopen, maarja, het is zo duur..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:07

Ziet er leuk uit hoor! Let erop dat je bij het wijken je buitenbeen er ook goed bijhoudt, die steek je nu af. Als je em erbij hebt, voorkom je dat de achterhand uit kan zwaaien en het is ook het tempo-onderhoudend been.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 00:24

Moderatoropmerking:
Ik heb net heel wat reacties verwijderd. Let er op dat je rijtechnische commentaar dient te geven zonder daarbij telkens in herhaling te vallen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 00:27

aller eerst wat heb jij een mooie zit soms heb je je benen wat te ver na achteren daar zou ik even opletten en je handen niet te breed zetten,
zeer zeer mooie haf.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 00:29

Oh, helemaal vergeten dat je niet alleen mag zeggen dat je iemand top vind rijden. Je moet natuurlijk wel commentaar hebben :roll:.
Bij deze: Probeer bij het wijken recht te blijven zitten en je been niet te ver naar voren te steken.
En je schouders iets naar achter.
Verder Top! +:)+

defny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 00:42

Hey, ziet er goed uit hoor.
Ik krijg het idee dat je voornamelijk je linkerhand steeds ''opzij'' doet, komt dit niet door die manen?? Als ik de manen van mijn paardje niet invlecht heb ik er namelijk ook last van (met 1 hand!:P)
Voor de rest lekker zo ontspannen doorgaan en misschien toch wat minder naar het knappe koppie kijken???:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:40

Supergave haflinger, echt wel! :oo

Probeer misschien afentoe iets minder met je handen te rijden, maar meer met je benen.. Voor wat ik vanaf de foto's kan zien. Maar blijf vooral zo doorgaan, je hebt een goeie instelling en jullie zijn een leuk stel! :D

Ambertjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 17:38

defny schreef:
Hey, ziet er goed uit hoor.
Ik krijg het idee dat je voornamelijk je linkerhand steeds ''opzij'' doet, komt dit niet door die manen?? Als ik de manen van mijn paardje niet invlecht heb ik er namelijk ook last van (met 1 hand!:P)
Voor de rest lekker zo ontspannen doorgaan en misschien toch wat minder naar het knappe koppie kijken???:P

Nee het komt niet door de manen, maar het klopt wel dat ik meer met me linkerhand ''opzij'' ga, dat heb ik met me rechterhand niet

bedankt voor de leuke reacties en tips! :D

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:37

Als eerste leuke haflinger,

Het is handig om te beginnen met veel stappen en veel 8-tjes te rijden daardoor krijg je pony lekker soepel, ook in de draf.
Want op veel foto's ziet het erna uit dat hij wilt nageven ;)

Ga zo door ;)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:54

Jeetje wat een prachtig beest zeg!
Die manen! Ik zou echt niet zeggen dat het een manegepony zou zijn, moest het even 2x lezen haha.
Maar ik vind je er heel netjes opzitten, dat zeker!
Zoals je zelf al zegt over je handen, je zou deze iets meer mogen dragen en bij elkaar mogen houden. Je hebt best wel de neiging om ze breed te zetten, dit werkt sterk in en kan hem tegenwerken in het naar beneden komen.
Verder met wijken, je hand niet te ver naar buiten doen, houdt hem mooi op zijn plek, werk veel in met je benen. Met de galop ook je binnenbeen goed op zijn plek houden, deze lijdt soms zijn eigen leven :P

Ik wens je heel veel succes! :D

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:33

Moderatoropmerking:
En opnieuw heel wat reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW

Gekkie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:49

Sjieke haf zag!
Ik zou echt niet zeggen dat het een manegepony zou zijn.
ik zou zelf ook lekker veel figuren rijden.
verder heb ik geen commentaar!
ziet er netjes uit en ga zo door!