Opstappen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:26

phormicola schreef:
Donna89 schreef:
over het aansingel probleem; er zijn aansingel plankjes te koop. zo kun ja aansingelen zonder zelf veel kracht te zetten. en buik uitzetten helpt dan lekker niet meer! zet het paard desnoods met het hoofd tegen de bakrand als hij niet wil stil staan
dit zijn oplossingen voor als er geen hulp in de buurt is!
en anders vraag ff iemand die wil vasthouden om stress te voorkomen

Wat moet ik me daar bij voorstellen? }:0

uhh ja hoe leg je dat uit... :P het is een plankje, daar kun je de singelstoot tussen doen, en dan het handvat van het plankje omhoog. je zet bijna geen kracht maar je singel zat nog nooit zo strak! is voor luie mensen :D ;) zo krijg ik bij mijn paard de singel net aan beide kanten op het 1e gaatje... en met het plankje een beide kanten op het 4e gat! ideaal 8-)

kirstenzilpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:39

krukje is goede oplossing!

sassiee17

Re: Opstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:42

mijn paard loopt ook meestal weg dat ik opstap, maar vanaf dat ik zit moet hij weer op stil (moet wel oppassen, hij durft me er soms ineens afgooien)

GStornado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:49

Veelal zijn die manegepaarden weglopers omdat iedereen maar neerploft in het zadel. Zou je zelf ook niet fijn vinden als iemand zo op jouw rug valt....

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 07:31

Wij leren ook met een krukje op te stijgen.
Maar voordat we dat doen, eerst een rondje of zo naast het paard lopen. Daardoor ontspant hij z'n buik en kan je voor het opstijgen vaak nog een gaatje meer aansingelen.
Bij het opstijgen zegt onze instrukteur dat we de rechterteugel strakker moeten zetten, zodat hij naar rechts kijkt (van je af), daardoor komt z'n middenlijf (buik) meer naar je toe. Mocht hij weg willen lopen, komt hij toch meer naar je toe.

floorhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:29

singel erg goed aan zodat het zadel haast niet meer beweegt,
houd de teugel erg strak!!!
als die dan nog steeds de hele tijd wegloopt, vraag dan of iemand hem even vast wilt zetten
en over dat ploffen : zet gewoon rustig af vanaf het krukje of vanaf de grond en houd
je handen op de boom, blijf even stil staan en zwaai rustig je voet over het zadel heen!
zo doe ik het altijd! (:
succes !

MyOwnDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:47

Mijn jonge pony is ook nogal ongeduldig als ik opstap, en ik ben soms best nog wel een hark. Meestal loop ik eerst een stukje met hem zodat 'ie wat bewogen heeft, en dat stap ik snel op, werkt meestal wel.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:54

Donna89 schreef:
uhh ja hoe leg je dat uit... :P het is een plankje, daar kun je de singelstoot tussen doen, en dan het handvat van het plankje omhoog. je zet bijna geen kracht maar je singel zat nog nooit zo strak! is voor luie mensen :D ;) zo krijg ik bij mijn paard de singel net aan beide kanten op het 1e gaatje... en met het plankje een beide kanten op het 4e gat! ideaal 8-)

Waar zijn die te koop? Hoe heet het officieel? Ben niet lui :Z maar mijn Fries blaast zich vreselijk op. (Echt net als je aan wil singelen als je naast hem staat houdt ie zijn adem in (ook als je net gelopen hebt met hem) soms zelfs zo dat je echt "Uh" hoort omdat ie dus zijn adem vasthoudt. :+ ) En door een schouderblessure kan ik soms niet goed genoeg aansingelen. Dus heb hier interesse in!!!

Zie nu dat het singelspanner heet, maar hoe het nou moet werken...

meer4b

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:40

vraag iemand om hulp, die kan je paard vasthouden en je misschien zeggen dat je ruustigg moet gaan zitten. Zo bedenk je je weer dat je daar extra op moet letten.