Minco met zijn nieuwe hoefschoenen.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:59

en hoelang gaan ze nu mee? Is het niet glad op gras? Loopt je paard er niet anders door (lijkt mij toch wel een beetje vreemd lopen, het is breder dan een hoef alleen). Verlies je ze niet bij natte drassige 'zuig'stukken?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 21:15

minkieboy schreef:
Als ik me goed heb laten informeren zijn de Easy Boots ook echt niet om mee te rijden.

En toch zijn er paarden die er probleemloos lange afstanden (lees: ritten van >100 km) op afleggen. Ze zijn zelfs uitgevonden door iemand die lange afstanden reed.

Uit dat artikel dat ik heb samengesteld, bleek ook dat het per paard verschilt welke 'boots' het beste zijn. IMO net als dat de ene mens prima lange wandeltochten kan maken op Teva-sandalen en de ander dat alleen maar kan op hoge wandelschoenen.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 21:57

he wat handig zeg van die schoenen?
maar slijt de onderkant niet snel? daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
ze klinken als ideale dingen Haha!

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 05:16

Carolien007 schreef:
zo mooie schoenen zeg, nou moet ie denk ik niet op je voeten gaan staan Haha! . Hoe groot is hij eigenlijk?

Nou ik denk dat ie beter met deze schoenen op mijn voeten kan gaan staan dan waneer ie hoefijzers onder heeft Verward Haha!
Minco is trouwens 1.51 m behoorlijk hoog voor een haflinger.

Ene Pellie dat wennen aan die schoenen viel echt reuze mee,de eerste paar stappen trok ie zijn achterbenen een beetje overdreven omhoog maar voordat we het erf af waren liep ie al weer normaal Haha!

machteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 11:18

heej,

mijn fjord loopt ook op schoenen maar dan van dallmar. door dat ijzers een grote ellende was heb ik ook voor hem naar schoenen gekeken. de scjoenen die ik heb zijn alleen aan de onderkant open en er zit een echt soort ijzesr effect onder van kuntstof. ook kan je daar egwoon kalkoenen indraaien. Deze schoenen zien er ook er goed uit. ik ben over de mijne erg tevrenden heb erzelf mee op het strand mee gereden ( ook in het water ) en ze bleven goed zitten. alleen is de achterkant bijmij gesloten waardoor als het nat word of zanderig in het bos dat vochtig of tussen de schoenen daar gaat zitten. heb jij daar geen last van ?

Groetjes,
machteld

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 11:29

Ja, Old Macs Lovers . Ik heb ze nu een paar maanden, en ze zijn echt perfect. Ik heb ze omdat mijn merrie drachtig was (en nu een veulen heeft) en ze daardoor geen ijzers onder kan. Ze loopt prima op blote voeten, maar loopt als ze pas bekapt is heel gevoelig op steentjes (en die liggen bij ons over het hele terrein Scheve mond ). Met de Old Macs geen centje pijn!

siesti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 11:42

Handig zeg, ze staan ook cool hoor
Ik heb er ook wel eens over nagedacht om zulke schoenen te kopen, maar heb er nooit meer naar gekeken. Deze lijken ook heel erg goed.

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 19:20

SharirBobby schreef:
he wat handig zeg van die schoenen?
maar slijt de onderkant niet snel? daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
ze klinken als ideale dingen Haha!

Ik heb ze nu een keer of drie aangehad,nou ja Minco had ze aan Haha! en ben expres veel over de weg gereden,maar je ziet amper dat ie er al op gelopen heeft Knipoog
Ik ben ook niet van plan om ze bij elke rit die ik maak aan te doen hoor,alleen maar bij lange ritten.
Dus dat scheelt natuurlijk ook weer.
Ze gaan altijd langer mee dan ijzers,en dan ben je een stuk goedkoper uit Schijnheilig +dat het een stuk beter is voor je paard
Normaal gesproken laat ik Minco zo'n 4x per jaar op ijzers zetten dat kost me dan 350 euro per jaar.
De schoenen hebben me 286 gekost en daar kan ik een stuk langer mee Knipoog

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 21:08

Staat hem stoer zeg!
Ik wil ze zondag ook wel ff IRL bewonderen die schoenen. Ik dub er ook al een tijdje over, maar hoor zowel positieve als negatieve verhalen. Ik weet het dus ff niet meer Haha!

nutiagek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 21:11

Leuk hoor die schoenen schattig en helpt het?

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 05:17

Buitenzorg schreef:
Staat hem stoer zeg!
Ik wil ze zondag ook wel ff IRL bewonderen die schoenen. Ik dub er ook al een tijdje over, maar hoor zowel positieve als negatieve verhalen. Ik weet het dus ff niet meer Haha!

Ze bevallen mij heel goed,geen gekreupel meer over steentjes enzo Knipoog
Alleen zijn zijn voorhoeven iets te kort bekapt want het schoentje begint om de voorste hoeven wat naar buiten te draaien,zit ook redelijk ruimte tussen Verward
De achterste blijven echt super zitten,en Minco loopt er verder ook super op Haha!
Dus moet ik nog even gedult hebben,en dat is nu net wat ik niet heb Lips are sealed Haha!

Voice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 11:56

Hoi,

Ik heb voor Voice ook Old Mac's en de maat lijkt echt goed te zijn, maar na verloop van tijd draaien ze vooral voor dus ook naar binnen of naar buiten. Dat leek me toch niet goed, maar volgens mij heeft hij er zelf geen last van. Ik heb er in ieder geval de oplossing nog niet voor gevonden.

Groeten,
Judith

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 20:55

Voice schreef:
Hoi,

Ik heb voor Voice ook Old Mac's en de maat lijkt echt goed te zijn, maar na verloop van tijd draaien ze vooral voor dus ook naar binnen of naar buiten. Dat leek me toch niet goed, maar volgens mij heeft hij er zelf geen last van. Ik heb er in ieder geval de oplossing nog niet voor gevonden.

Groeten,
Judith

Ik wacht nog even af hoe het straks gaat als zijn hoefjes straks wat zijn bij gegroeid,kijk ik dan wel weer even of ze goed blijven zitten.
En anders toch maar even weer rondsurfen op de oldmacs site voor een eventuele oplossing. Knipoog Maar inderdaad hij stoort em er verder niet aan dat ze wat scheef gaan zitten,hij loopt lekker door.

bibla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 14:10

hey!
hijs kik!
*haflingerrules* Cool
ik heb zelf geen haflinger maar vin ze wel tof.. *LOL*
zeker in westernstyle
geef um een knuffekl van mij! Gaaaap
ciaoo

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:50

Zijn deze schoenen ook geschikt om bijvoorbeeld mee te mennen? Ik ga nl. mennen maar mijn paardje heeft nu zo'n mooie hoefjes dat het zonde is om te beslaan zegt mijn hoefsmid. Maar ik ben bang als ik dalijk veel op de weg ga mennen dat zijn hoefjes te snel gaan slijten. Hoe denken jullie daar over?

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 14:58

deedee19 schreef:
Zijn deze schoenen ook geschikt om bijvoorbeeld mee te mennen? Ik ga nl. mennen maar mijn paardje heeft nu zo'n mooie hoefjes dat het zonde is om te beslaan zegt mijn hoefsmid. Maar ik ben bang als ik dalijk veel op de weg ga mennen dat zijn hoefjes te snel gaan slijten. Hoe denken jullie daar over?

Voor zover ik heb begrepen kun je er ook prima mee mennen.
Kijk anders even op www.oldmacs.com daar staat alle info die je maar weten wilt Knipoog

Predator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:32

hehe cool! een paard met schoenen! Maar ze zijn wel mooi!

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 14:00

Predator schreef:
hehe cool! een paard met schoenen! Maar ze zijn wel mooi!

en ze bevallen ook nog super,beter dan ijzers Haha!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:58

helemaal slijtvast zijn ze niet. Lois heeft ze al weer kapot gekregen. Die vond het leuk om met z'n voorvoeten tegen elkaar te gaan lopen sleffen omdat dat zo'n leuk geluid geeft. Bandje dus helemaal versleten. Ik heb hem bij de schoenmaker laten vervangen door een leren bandje. Die man zag me al aankomen met paardenschoenen. Maar het ziet er nu weer goed uit Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:41

Ik had vandaag Easyboots gekocht maar helaas kreeg karin gelijk. Raak's hoeven zijn te ovaal. Dus die gaan terug en dan gaan we over op Old Macs. Die zitten ook van achter veel hoger dan de Easyboots. Als het goed bevalt zetten we Rekje er ook op. NIet dat die problemen heeft maar het idee dat je gewoon iets om kan doen als je gaat rijden en ze vrijheid geeft op de andere momenten is iets wat ons bijzonder aanspreket. Ok, ze kosten wat maar als het goed is heb je ook wat. ..... hoopt ze dapper Haha!

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 23:34

Hahaha Natascha dat paard van jou heeft gewoon humor Haha!
Maare de rest van de schoen is toch nog niet kapot? Verward

Ene Fasel ik denk dat de schoenen je prima zullen bevallen Knipoog
Mij in elk geval wel,alleen draaien de voorste schoenen wel wat naar buiten toe Verward dat vindt ik wel sjit maar ondanks dat loopt ie er perfect op,beter dan op ijzertjes,nou dat zegt wel genoeg dacht ik zo. [/b]

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 07:28

Ik zal echt blij zijn als ik definitief kan zeggen dat ijzers niet meer hoeven.

Old Macs heeft ook inleggers. Mochten ze echt erg beginnen te draaien dan bestelik die er nog wel bij of fabriceer zelf nog wat Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 07:50

Ik heb ze overigens in Australie besteld. Ben erg benieuwd hoe lang het duurt eer ik ze heb.

Voice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:23

Hoi,

Ik had ze dus ook in Australie besteld en werd toen onaangenaam verrast, omdat er nog ongeveer 100 euro bij kwam aan invoerkosten en btw e.d. Ik kwam er op die site van het Duitse verzendhuis niet aan, dus ik dacht ik doe het zo, maar dat doe ik dus niet nog een keer, want ze waren al duur, maar nu zijn ze dus nog duurder geworden

Judith

Voice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:25

Hoi,

Bij mij werden ze via DHL verstuurd en kon je via die site in de gaten houden waar ze waren. Het nummer kreeg ik van die luitjes uit Australie. Best grappig om dat even in de gaten te houden.

Judith