Ik heb deze oefeningen geprobeerd. Alleen hij wordt steeds voorwaartser en probeert eronder uit te lopen. Dit vind ik best moeilijk want dan moet je terugrijden en weer stelling vragen en hij gaat steeds harder lopen.
Laat hij zo zien dat hij pijn heeft of is het om onder het werk uit te komen?
Door te beginnen met masseren. En daarna je oefeningen te rijden.
KellyDV
Geplaatst: 09-02-10 19:15
Van links naar rechts stelling nemen. byv de ene hoefslag buitenstelling en de andere binnenstelling.
CindyK88
Geplaatst: 10-02-10 09:27
Als hij steeds voorwaartser wordt, terugpakken en opnieuw. Is dit in de draf? Terug naar de stap en opnieuw in je EIGEN tempo naar de draf gaan en opnieuw inwerken, links rechts, maar niet vasthouden, vragen. En veel bochten rijden wil ook wel werken, slangevoltes etc. Als hij weer voorwaartser begint te lopen, opnieuw terug zetten in stap of halthouden, langzamer gaan lopen. Probeer het paard niet onder je weg te laten lopen. Dat het paard jouw tempo loopt is heel belangrijk. Mijn paard houdt zijn nek ook erg stijf altijd. Mijn vorige instructrice zei altijd dat het net lijkt alsof hij een bezem in heeft geslikt.
Ja mijn paard wil er elke keer tussenuit knijpen en het is in de draf. Dus ik ben opnieuw begonnen met tempowisselingen. Stap, stilstaan. Totdat dit goed gaat en dan draf stap en net zolang totdat hij reageert zoals ik wil. Dit gaf mijn instructrice ook als tip. Hoe zou het komen dat ze eronder uit willen wegrennen? Tenminste ik vraag me het af. Heeft dat te maken omdat hij pijn heeft of gewoon ongehoorzaamheid?
ik herken dit heel erg in mijn paard. Ineens rent hij weg, of springt hij aan de kant alsof hij schrikt. Het wegrennen kan zijn omdat dat zijn manier is om eronder uit proberen te komen. Paarden kunnen best inventief zijn wat dat betreft,, maar ik weet niet zeker of dit bij jouw paard ook de rede is van het wegrennen. Ik las dat je je paard door een sportmasseur hebt laten masseren? Heeft hij/zij nog iets gezegd over de oorzaak van de stijfheid? Want als een paard erg vasthoud aan één of twee kanten kan het ook zijn dat de ruiter zelf ook erg aan die kanten vasthoudt en dat het zo'n tweestrijd wordt.
Hoi Cindy, Bedankt voor je antwoord. Nee mijn sportmasseur heeft hier niks over gezegd alleen over z'n 1e halswervel aan de linkerkant. Het gaat nu steeds beter moet alleen erg consequent blijven en dat valt niet altijd mee hahaha.
Mich: Mijn paard is meestal na 20 minuten losgewerkt en dan doe ik meestal meer rek en strek werk. Ik ga je tip zeker opvolgen!!!!