Manegepaarden @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Manegepaarden @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:52

Ik vind het er op zich netjes uit zien. Tja je zit in een veelzijdigheidszadel, dus beugels zou ik zo laten. Anders heb je geen steun aan de wrong meer.

Ik ga mee in het commentaar van superwomen. Probeer het paard nagevelijk te krijgen door te zorgen dat het goed aan de hulpen staat, voorwaarts is, en maak het los in het lichaam door goed te buigen, dit dan om je binnenbeen. Eventueel wat opvangen met je handen, en je zult merken dat je paard makkelijker nagevelijk word, en lichter in de mond.
Handen dan dus ook wat hoger en dichter bij elkaar. Je moet 1 lijn kunnen trekken van je elleboog, langs je hand en teugel naar het bit. Anders kun je je hand vastzetten en word het een wedstrijdje touwtrekken tussen jou en het paard, daar word niemand beter van.

Sucses verder!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:36

MevrouwtJ schreef:
Bedankt voor de reacties :).

Ik heb inderdaad mijn beugels altijd kort zitten. Dat rijd voor mijn gevoel veel beter. Het ziet er raar uit maar als ik lange beugels doe verlies ik ze steeds en t zit verschrikkelijk. Dan voel ik me net een wiebelend worstje op dat paard :P. Voor mijn gevoel zit ik dan nog belabberder op het paard, maar ik heb al eerder gehoord dat ik dan vanzelf al een stuk rechterop ga zitten. Maar het voelt zo vervelend.. Wennen denk ik?

Dat is echt een kwestie van oefenen en wennen indd.
Ik had er zelf ook heel erg last van en reed het liefst zo kort mogelijk.
Ik kreeg een nieuwe instructrice en heeft mij verplicht met lange beugels laten rijden,
de eerste paar keer verloor ik ze en had geen goede balans,
maar na lang oefenen gaat het veel beter. Ik kon mijn hakken beter uitdrukken
en het paard reageerd veel beter op me.
Succes met oefenen, de eerste paar keer word het wennen en beugels verliezen, maar goed je
tenen in de beugels zetten, hakken goed uitdrukken en knieeën in het zadel.

lancwilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:18

Leuk paard,
probeer met springen alleen iets dieper te gaan zitten en je handen meer naar voren.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 13:43

hee inge! ziet er leuk uit hoor!
Ik vind ook dat je op truus erg kort zit, maar naar mijn mening heb je dat alleen op truus, op witje bijvoorbeeld niet! misschien komt het omdat je denkt dat als die dan schrikt dat je meer grip hebt ofzo?

Maar ik vind het er super uit zien!
topper!

heinxromy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:06

leuk paardje
dresuur:
recht op te gaan zitten en je handen te dragen benen naar binnen doen.
springen:
meer naar voren te gaan zitten probeer je handen mee te geven
sucses

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 17:19

Bedankt allemaal voor de reacties :) ik ga mijn best doen.

De een zegt dat het niet anders kan in een veelzijdigheidszadel en de ander zegt gewoon doen. Wat kan ik nou het beste doen?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:33

In een veelzijdigheidszadel worden bij ons indien dat beter zit voor het springen de beugels 1 of 2 gaatjes korter gedaan dan je gewend bent. Dat kan gewoon prima.

En in de dressuurlessen zit je dan gewoon zoals je gewend bent. Ik zit zelf liever aan de lange kant van "goed" en er zit ook een meisje in mijn les die graag korter zit.

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:54

Heel leuk paardje!
Probeer je knieën wat meer tegen het zadel te leggen/klemmen en je been lang maken dan druk je je hakken automatisch ook uit!

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 01:48

Wat een leuk paard!!

Over het springen hier een tip. De ellebogen/handen blijven netjes langs/richting de schoft, en je handen schuiven meer naar voren richting de oren tijdens de sprong, alsof je een boodschappenwagen voortduwt langs de top van de hals (teugels blijven op maat). Tegelijkertijd met het naar voren duwen van je winkelwagentje tijdens de sprong, breng je je achterste naar achteren (zodat je achterste niet te ver omhoog brengt uit het zadel tijdens het springen).
Hoop dat je wat aan mijn tips hebt.

Veel succes met het rijden.