Tinker Lady en haar bakkunsten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Re: Tinker Lady en haar bakkunsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:21

Wat een leukerd!

Wat me opvalt is dat je vooral in de galop erg gespannen gaat zitten. Laat alles eens los, in de galop even diep ademhalen en de spanning weglaten vloeien. Laat alles maar wapperen, benen alle kanten op. Je zla merken dat je een stuk rustiger gaat zitten :) Probeer ook je handen wat meer te dragen. Nu je handen zo dicht bij de schoft komt te liggen, ligt jouw zwaartepunt ook meer naar voren. Houd een knik van 90* in je ellebogen.

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:21

Je paard loopt totaal niet met z'n achterhand eronder. Hij draagt niet, hij stuuwt meer als het ware. Iets 80% zit achter 'm, alleen dat kleine beetje dat over is plaatst hij onder. Dat moet een soort 50/50 worden. Ik zou het allemaal wat rustiger houden, niet zo overhaast, niet zo veel strekken. Lijkt me ook beter voor het balans houden enzo. Verder veel overgangen rijden, plaatst ze ook beter onder.
Verder over je houding: Tenen naar binnen, rechtop zitten en handen niet naar beneden knikken, maar dragen.
Succes

JuullovesAsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:30

Jullie zijn een leuke plaatje samen.
Probeer je handen alleen nog wat meer te dragen.
Heel veel succes!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:31

Bedankt voor jullie reacties, ondanks dat het topic al wat ouder is. En de foto's nog een stukje ouder! Galop is inmiddels qua zit helemaal okee, behalve dat ik nog iets meer rechtop moet gaan zitten. De knop ging om doordat ik van iemand hoorde meer op mn zitknobbels te gaan zitten ipv van op mn heupen. Dat heeft een stuk geholpen, al heb ik nu een lichte stoelzit in de galop, maar daar wordt aan gewerkt :). En handen dragen is ook een stuk verbetert kan ik zeggen. Ik werd al snel zwaar in de mond voor het paardje, en ik moet zorgen dat ik de aanleuning ligt hou, zodat zij niet gaat hangen en op den duur dus mooi rond gaat lopen. Die achterhand moet idd stukken beter, ik voel zelfs dat die zwak is wanneer ik erop zit. Maar dat is een kwestie van trainen. En laat ik dat nou juist niet meer doen. Iemand anders rijdt het paard momenteel in de bak dressuurmatig en ik doe buiten de conditietraining om het maar ff zo te zeggen (meer dat ik ff kan rijden en mn hoofd leeg kan maken maar okee :P )

Antalyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:39

Leuke tinker zeg!

Ik vind het vooral leuk om die foto's te bekijken, ik kan niet altijd heel goed commentaar geven, maar wat me wel opvalt zijn de tenen die hebben een nieuw rol gekregen namelijk: kapstok :P
Maar dat werdt al eerder in het topic gezegt ;)

Voor de rest ziet het er heel leuk uit ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:41

Ach, die tenen... Ik plak ze wel een keer goed...Voor de rest heb ik de hoop opgegeven.. Ga nu maar met de rest aan het werk, wie weet komt het ooit nog goed....

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:21

Leuk ziet er goed uit!! +:)+

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:27

let op je houding ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:48

Wat Dapperdier en Suus17 noemen viel mij ook gelijk op.
Jouw streven is om voorwaarts te rijden en goed actief en dat is natuurlijk ook belangrijk, maar op deze foto's ben je hem zo over tempo aan het jagen dat hij uit elkaar valt en zichzelf nog niet zou kunnen dragen al zou hij het zelf kunnen. Dat lang worden op de foto is ook echt omdat hij die hals nu nodig heeft om in balans te blijven omdat zijn gewicht voorbij zijn achterbeen is voor hij zichzelf kan dragen, je jaagt hem juist van het achterbeen af nu. Het doel van je voorwaarts rijden is een sterke en actieve achterhand maar nu ga je dus je doel voorbij, want om die achterhand aan het werk te zetten moet hij wel in zijn basistempo lopen, dat hij bij elkaar blijft en de achterhand kan gaan gebruiken om te dragen ipv zijn gewicht voor zich uit weg te duwen (het stuwen wat al benoemd werd).
Ik zou met dit paard heel veel kort schakelwerk gaan doen, paard veel meer rond zijn eigen basistempo gaan rijden en heel veel buigingswerk gaan doen zodat hij zich om je binnenbeen gaat plooien ipv er doorheen te walsen.
Als hij sterker wordt achterin hoeft hij ook niet meer zo te duwen in jouw hand, te lang te worden en uit elkaar te vallen, want dan heeft hij de kracht om zelf tot dragen te komen en kun je een eventueel duwen in de hand vrij simpel begrenzen met een weerstandbiedende hand. Maar eerst dus sterker en soepeler worden door schakelwerk in zijn basistempo en veel buigingsoefeningen. Dat idee van willen strekken enzo is goed hoor, maar blijf in dezelfde takt. Hij mag niet harder, niet gaan rennen, niet uit elkaar vallen. In hetzelfde basistempo moeten zijn passen gecontroleerd langer worden.

heinxromy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:37

tenen naar binen doen en hakken uitdrukken kijken naar voren..
succes

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:26

Denk inderdaag aan je tenen en probeer niet al te ver voorover te gaan zitten ;)

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:46

Leuk paardje:P

Wat mij verstandig lijkt is om les te nemen. Ook nu er iemand meer dressurmatig op in de bak rijd is het verstandig om les te nemen(misschien kan die gene je helpen?) ook omdat die andere persoon anders het paard soepel rijd, en jij m als je n keertje in de bak rijd(weet natuurlijk niet hoe je buiten rijd) het over z'n tempo heen rijd. Dan doe je die dressurtraining misschien een beetje te niet:S *niet stom bedoelt hoor* 1x in de 2 weken les zou misschien al helpen, dat jullie het paardje allebei op ongeveer dezelfde manier rijden(als je snapt wat ik bedoel, lastig het zo uitleggen:S:P)