liesje1986 schreef:Frannik schreef:Wat ik heb geleerd is enkel op mijn binnenbeen aanspringen, af en toe mag het buitenbeen wel helpen, je buitenbeen zorgt er echter wel voor dat je paard blijft galopperen, doe je dit met je binnenbeen, kom je uiteindelijk in de problemen wanneer je wissels gaat springen, want dit moet dan natuurlijk met je binnenbeen. Vandaar dat het buitenbeen het been is dat de galop stimuleert.
Echter, het buitenbeen wordt enkel gebruikt wanneer het paard naar voren moet, of zelf terugkomt wat niet gevraagd wordt, iedere pas een hulp geven is finest. Daar worden ze ontzettend traag van.
Edit: van je buitenbeen achter de singel leggen de achterhand naar binnen drukken daar zit nog een verschil in, de achterhand naar binnen drukken, voor bv een appuyement of een pirouette, ligt net iets verder naar achter dan de hulp om het paard in galop te houden. In de galop is het belangrijk dat je altijd een beetje schoudervoor rijd, om het paard recht te houden.
Ik leer mijn paarden juist wisselen op de hulp van mijn buitenbeen. Daarom leer ik de paarden ook aanspringen op het buitenbeen. Na de hulp leg ik mijn been weer iets naar voren. Als het paard scheef gaat in galop, corrigeer ik dit met mijn teugels (beide iets naar binnen).
Mijn paarden wisselen ook op het buitenbeen.
Op het moment dat ik aangalopeer gebeurt dit door mijn gehele buiten been (dus vanaf de heup) iets terug te leggen en druk te geven met binnenbeen. Vervolgens blijft mijn buitenbeen iets terug liggen en gaat de druk van mijn binnenkuit af tenzij ik iets wil corrigeren.
Zou ik mijn buitenbeen weer op zn plek terug leggen heb ik een probleem in de wissels, dan zou ik ineens met het nieuwe buitenbeen komen terwijl mijn oude buitenbeen de juiste galop aangeeft.

lange been staat ook een stuk moooier met rijden