probleem paard(steigeren,rennen,bokken enz.)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zigranta

Re: probleem paard(steigeren,rennen,bokken enz.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 22:18

Maar word de rug dan ook nagekeken?(heb zelf al lang geen paard laten keuren dus weet niet of dit er standaard bij zit)Heb paarden hele rare dingen zien doen omdat ze last van de rug hebben.Daarom zou ik zelf iemand erbij halen om problemen uit de rug uit te sluiten.Zou me er niet prettig bij voelen om mijn paard zo aan te pakken waarna later blijkt dat er wel een oorzaak is.

zafina1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 22:45

Ja, de rug is ook nagekeken. heb ik juist naar gevraagd en ik weet echt zeker dat dat het niet is.

LostInHeaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 23:49

mijn verzorgpaard deed vroegr net hetzelfde en straffen hielp bij hem juist niet
daar werd hij enkel maar lastiger van tot dat je paard het op een dag spuugzat is en je er goed afgooit !!
je vader is helemaal fout bezig ! als je denkt dat je paard hierdoor meer respect voor je gaat krijgen vergeet het dan maar!
ik zou als ik jou was eens zien WAAROM hij zo doet, heeft hij pijn? is hij bang ?
meestal komt steigeren en bokken en rennen voort uit angst voor iets .. dus het kan ook goed zijn dat hij dat doet omdat je vader hem zo afslaagt !
longeer hem eerst voor je gaat rijden, goed aan je hulp houden, veel overgangen rijden, veel oefeningen rijden, niet direkt te moeilijke dingen vragen, kortom BEZIG ZIJN met je paard!
Hij moet met zijn gedachten bij jou zijn en niet bij alles errond!
en je vader ... sorry maar dat is dierenmishandeling ..
je slaat geen paarden NOOIT

verder wens ik je veel succes met rijden en hoop ik dat je het probleem ook zonder slaan kan oplossen :)

Bijoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 09:54

Aan de reacties die jij geeft in andere topics , heb ik t idee dat je t antwoord al weet!
Sporen erin en de zweep eroverheen! Blijkbaar is dat bij jullie heel normaal! Gezellige famillie!
Mijn Advies: Sluip je vaders kamer in als hij leg te slapen, pak een kussen en hou die net zolang op z'n hoofd totdat tie stopt met ademen! Zoek dan andere instructie en laat je paard in z'n waarde!

zafina1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 13:29

@bijoe
ik weet niet hoor maar jij zegt dus dat ik me vader moet vermoorden!
achterlijke

zafina1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 13:29

lekkere reacties van sommige

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:32

Ik zou zeggen: ga de confrontatie aan met je vader (wie betaalt het dier eigenlijk?) en als hij dreigt met de verkoop: DOEN!

Dier is zo te lezen veel beter af bij mensen die wellicht wél weten waar ze mee bezig zijn.

Jouw vader is er duidelijk nog een van de oude stempel.

@Bijou, ik heb op jouw reaktie getemt, wat jij daar zegt kan natuurlijk echt niet.

snoezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:48

Zafina1, als je echt van je paardje houdt, en je hebt het beste met haar voor, dan laat je haar verkopen door je vader,
geen enkel paard verdient zo'n wrede behandeling!

esmee00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:49

Door het paard te slaan kun je misschien wel beter rijden maar je raakt ook het vertrouwen kwijt. Uit een boek heb ik iets gelezen dat heeft temaken met longeren: longeer zelf je paard laat haar alleen maar galoperen op alle twee de handen, als ze haar hoofd naar beneden doet, begint te kauwen en haar binnenste oor naar binnen wijst DAN draai je je schouder van haar weg. Ze kan dan zelf terug naar stap gaan en naar jou in het midden lopen ze mag dan zelf kiezen doet ze dit niet ga je weer op nieuw. Komt ze wel naar je toe geef haar dan een klopje en loop dan weg als ze achter je aanloopt heb je haar vertrouwen! Loopt ze niet achter je aan ga je ook opnieuw. Als het goed gaat doe het dan vaker en misschien kan je het een keer zonder touw proberen :o

Proberen kan altijd!
p.s. pb me ffe als je dit heb gelezen!
Laatst bijgewerkt door esmee00 op 01-01-10 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:50

zafina1 schreef:
lekkere reacties van sommige

Vind jou een stuk dommer overkomen

wat wil je nou met dit topic bereiken? we kunnen je toch niet helpen zolang jij het goed vind dat je vader je paard de hele bak door mept...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:53

esmee00 schreef:
Door het paard te slaan kun je misschien wel beter rijden maar je raakt ook het vertrouwen kwijt. Uit een boek heb ik iets gelezen dat heeft temaken met longeren: longeer zelf je paard laat haar alleen maar galoperen op alle twee de handen, als ze haar hoofd naar beneden doet, begint te kauwen en haar binnenste oor naar binnen wijst DAN draai je je schouder van haar weg. Ze kan dan zelf terug naar stap gaan en naar jou in het midden lopen ze mag dan zelf kiezen doet ze dit niet ga je weer op nieuw. Komt ze wel naar je toe geef haar dan een klopje en loop dan weg als ze achter je aanloopt heb je haar vertrouwen! Loopt ze niet achter je aan ga je ook opnieuw. Als het goed gaat doe het dan vaker en misschien kan je het een keer zonder touw proberen :o

Proberen kan altijd!
p.s. pb me ffe als je dit heb gelezen!

aha, dit is dus typisch een geval van wel klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt...

Jij hebt het over een join up en dat doe je niet aan een lijn, dat doe je los, in een afgezet stuk. En beter nog: doe dit helemaal niet.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:12

Moeilijke situatie.

Ik zou het dier iig even rust geven en er een osteopaat bij laten komen. Hangt van de uitkomst af én af wat je in die periode heb geleerd om het vervolg te kunnen invullen.

In die rustperiode lijkt het me verstandig om eens goed rond te kijken op andere stallen. Ik denk namelijk dat ook jij wat manieren van je vader heb overgenomen (na het lezen van andere reacties) en wat ook harstikke logisch is.(jouw voorbeeld) Echter is het wel belangrijk om eens open te staan voor andere manieren en dat lijk je nu ook te willen ivm dit topic.

Vraag aan je vader of hij jullie beide wat tijd wil geven, omdat jij het graag wilt oplossen en jij de huidige manier niet prettig vind. Vraag hem letterlijk om wat vertrouwen en tijd voor jou om te leren van anderen. Je wordt volwassen en ook jij moet zien wat anderen goed en niet goed doen en daardoor je eigen manier vinden.

hopelijk heb je er wat aan.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:57

Vergeet ook niet dat een keer vastliggen in de stal grote gevolgen kan hebben,dus dat de rug wel gekeurd is wil niet zeggen dat ze er nu geen last van heeft.

Veerle93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:10

Ik vind dat als je een paard slaat schopt en keihard aan het bit gaat trekken, je totaal geen ervaring hebt :( . Misschien zou het beter zijn als juliie je meer zouden verdiepen in het paard zelf? Eerst zou ik hem natuurlijk laten nakijken, als daar niks mee aan de hand is, zou je je kunnen afvragen waarom hij dat doet. Misschien is er wel eens iets gebeurd toen je wou opstijgen of heeft hij gewoon in de gaten dat hij er zo vanaf komt en is het wss beetje bij beetje erger geworden?
Van schoppen en slaan krijgen julie echt geen betere band met elkaar.
in ieder geval veel succes ermee en hopen dat het goed komt met jou en je paardje. :D

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:46

Bijoe schreef:
Mijn Advies: Sluip je vaders kamer in als hij leg te slapen, pak een kussen en hou die net zolang op z'n hoofd totdat tie stopt met ademen! Zoek dan andere instructie en laat je paard in z'n waarde!

....er zijn natuurlijk ook dingen die je gewoonweg NIET zegt!! 8)7 :x

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:41

Lijkt me niet een hele normale situatie TS... Ik zou eerst maar eens flink met je vader praten over het reilen en zeilen van jullie paard. Op deze manier kan Zafina geen paardwaardig bestaan leiden vrees ik...

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:45

De manier van je vader gaat je paard naar de knoppen doen :n
In het begin kan het lijken te werken, maar denk je dat jij mensen vertrouwt die je constant zitten te slaan? No way..
Je creëert alleen maar wantrouwen en vertrouwen is dé basis voor het rijden, zonder kom je nergens..
Ik zou maar eens goed met je vader gaan praten of je evt niet mag lessen bij iemand anders,
klinkt heel heftig dat je vader zijn zin wil doordrijven, maar gewoon praten, desnoods met traantjes, zo kan het echt niet verder :n

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:47

Ik snap de reacties van sommige mensen hier niet hoor.
Is toch doodnormaal je paard in elkaar slaan ? Dat doe je ook met lastige kinderen en andere huisdieren. Waarom dan niet met je paard? En als het paard pijn heeft moet het niet zo zeuren. Gewoon tanden op mekaar en door rijden .

TS. Waar ben je in godsnaam mee bezig ? Laat liever je paard verkopen zodat je paard een GOED en FIJN tehuis krijgt waar NORMAAL omgegaan kan worden met de problemen die je paard verkoopt .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:00

Even een (tijdelijk) slotje.