Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hestejente schreef:Ja, ik heb dat ook. Gelukkig wordt het al steeds minder, ik heb namelijk de ideale remedie gevonden: mijn paardZodra je tegen hem niet eerlijk bent heb je een kwaaie aan 'm. Ik heb echt mijn geduld zo goed getraind de afgelopen maanden, en soms raak ik het nog wel eens kwijt maar het lukt me nu meestal wel om gewoon even een paar rondjes te stappen aan een lang teugeltje, of iets te gaan doen wat wel goed gaat en wat we allebei leuk vinden. Bedenk ook dat het niet meteen goed MOET gaan, als het niet goed gaat kun je er ook een boel aan hebben om erover na te denken hoe je het de volgende keer anders gaat aanpakken. Uiteindelijk ben je voor jezelf bezig, en was je gaan paardrijden omdat dat LEUK is, of niet dan?
Lotje02 schreef:Ik heb er ook wel eens last van. Paard doet niet wat ik wil (meestal door mijn eigen schuld) en ik wordt boos. Zodra ik de neiging krijg om te gaan schoppen of in haar mond te trekken dan ga ik stappen met een lange teugel. We blijven wel gewoon figuren rijden en als ik dan ben afgekoeld dan draaf ik weer aan en ga door waar ik mee bezig was.
lailapri schreef:ts hoe gaat het nu? Verwacht geen grote veranderingen hoor, maar ben benieuwd of er iets veranderd is.
mychamp schreef:ohja en nog een tip, back to basic, gaat iets niet, doet hij lastig of lukt het echt niet, doe net of je een debiel bent en je op een paard zit waar nog nooit iemand opgezeten heeft, probeer de oefening een paar keer super simpel te rijden, dat wil ook nog wel eens helpen.
FromNorway schreef:Ik heb het ook wel eens, maar wordt steeds minder... Waarom? LIEDJES ZINGEN! Keihard, keidom en kei schijt-hebben-aan-alles! Lucht echt op, en als je gewoon gekke dingen zingt dan lost de frustratie vanzelf op
Gewoon even terug naar stap en zingen maar
Tatort schreef:Dit is zo ontzettend herkenbaar! Een paar jaar geleden had ik dit bericht kunnen schrijven! Het gaat dagen goed en dan inneens wil het niet. Het gaat allemaal mis. Jij boos, paard boos en de week erna gaat het prut omdat zowel jij als het paard nog de uitbarsting in je lijf hebben. Mijn paard is wat dat betreft hetzelfde. Als ik hem naar zijn idee onrechtvaardig behandel wordt hij boos en gaat hij helemaal los. Wat ik geleerd heb is de boosheid naar mijn tenen (voor mijn gevoel) te duwen. Dan rijd ik hem een paar minuten lang en laag en stap ik uit. Daarna stap ik er gelijk af. Binnen 5 minuten nadat ik voel dat het escaleert stap ik af. Ik haal al het tuig eraf en zet hem in de paddock. Dan doe ik wat grond werk met hem zodat het toch nog een goed einde van training heeft en dan gaat hij lekker terug naar de stal/wei. Het lijkt alsof je toegeeft aan je paard, maar eigenlijk bespaar je jullie allebei een hoop boosheid en frustratie.