Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
laura1986 schreef:Waarom zou je hoger willen springen dan 80 cm? Het gaat er toch ook omdat het leuk is (voor beide partijen neem ik aan)? Doe je ook wel eens wat anders dan springen met hem, lekker buitenritje ofzo?
Als hij niet hoger wil springen dan lijkt de boodschap wel duidelijk..?
Mona2000 schreef:Chernique schreef:In-uitjes is ook wel een goed idee!
Weet alleen niet de exacte afmeting tussen een in-uitje voor een pony
De afmetingen voor in-outs bij een pony ijn 2.60 m- 3.60 m.

Mona2000 schreef:Chernique schreef:In-uitjes is ook wel een goed idee!
Weet alleen niet de exacte afmeting tussen een in-uitje voor een pony
De afmetingen voor in-outs bij een pony ijn 2.60 m- 3.60 m.
Chernique schreef:De afmetingen voor in-outs bij een pony ijn 2.60 m- 3.60 m.

[/quote]
Chernique schreef:nl_t: Dankjewel, ik ga dit zeker proberen
In-uitjes van 70 cm, dit kan wel?
Dacht altijd dat die wat lager waren ;p
Niet 5 cm per keer, maar 1 gaatje per keer?
1 gaatje = 5 cm verschil
En gelukkig heb ik altijd iemand mee die mn hindernissen veranderd ^^

nl_t schreef:Chernique schreef:Nee okee
Nouja, bedankt, ik ga het zeker proberen!
maar zelf op het hoogste niveau zie je nog paarden weigeren hoorwas ff naar finalekwalificatie jumping amsterdam geweest nmlk

maaikedewit schreef:weet je zeker dat jij niet anders gaat rijden als het hoger wordt?
Dat gebeurt ook vaak, dan gaat je paard ook veranderen omdat jij ook opeens veranderd
Dan kan je de hindernis wat hoger zetten tot 75cm. Spring dan tussendoor een andere hindernis van bijv. 50cm. Als hij 75cm gewoon goed springt zet je hem weer een gaatje hoger. Het heeft veel geduld nodig, maar dat heb je wel! Je hebt al zoveel bereikt met Paromé, dat dit echt wel goed gaat komen! Jullie springen straks de sterren van de hemel.
x_Ladylover schreef:& Chernique heeft weer een topic gestart!
Haha, die kwam ik even tegen toen ik aan het rondsnuffelen was bij praktijkproblemen!![]()
Ik zou denk ik zelf gewoon lekker onder de 70cm springen, gewoon lekker vaak zodat Paromé veel vertrouwen krijgt en als hij niet meer weigert of erlangsgaat dan denkt hij op een gegeven moment wel van: Weer een hindernis, makkieee!!Dan kan je de hindernis wat hoger zetten tot 75cm. Spring dan tussendoor een andere hindernis van bijv. 50cm. Als hij 75cm gewoon goed springt zet je hem weer een gaatje hoger. Het heeft veel geduld nodig, maar dat heb je wel! Je hebt al zoveel bereikt met Paromé, dat dit echt wel goed gaat komen! Jullie springen straks de sterren van de hemel.

Tussendoor spring ik altijd wat lagere hindernissen 
reslicun schreef:misschien eens kijken met instructie? Zodat de instructrice kan beoordelen waarom hij niet springt ofzo

ismy schreef:hoe vaak spring je eigenlijk ?
het kan ook wezen dat je te vaak springt ?
denk het eigenlijk niet..
maar kun je die hindernis niet tegen de rand aanzetten,
en die andere kant een balk er naast zo dat ie er niet langs kan ?
en misschien helpen kleine sporen inplaats van zweep omdat ie erover is geslagen ?

Chernique schreef:maaikedewit schreef:weet je zeker dat jij niet anders gaat rijden als het hoger wordt?
Dat gebeurt ook vaak, dan gaat je paard ook veranderen omdat jij ook opeens veranderd
Ja dat denk ik ook,
ik krijg een soort van spanning door me lichaam, die zich af vraagt of hij nu wél of niet springt..
Ik heb dus al het voorgevoel dat hij zou kunnen weigeren, en dat voelt hij denk ik
ilovehorsee schreef:ben je dan zelf ook gespannen, dat lijkt me het logist.
en misschien kun je eerst aan de longeer lijn oefenen als hij wat hoger word!
en dan als hij rustig is en goed gewend.. dan kun je er zelf op zitten.!!