Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nadias schreef:Er zijn idd nog genoeg leuke dingen die je met je paard kan doen buiten het rijden om.Grondwerken, Natural Horsemanship etc.
Ik denk trouwens dat er meer is... Ik ging een keer met haar wandelen langs de dijk, het ging heel hard regenen en ik ging dus maar een klein stukje draven aan de hand. Toen opeens galopeerde ze bokkend en bokkensprongen makend de dijk op naar boven, ze kwam bijna op de autoweg. Ik had haar dan gelukkig nog vast, ik wil er niet aandenken wat er anders had kunnen gebeuren ...
Mss is het een idee om de pony eens na te laten kijken door een osteopaat? Want mss zit er iets vast in de rug van je verzorgpony. Daardoor kan het ook komen dat ze niet nageeflijk wordt.
Ook als ik ernaast loop zonder zadel of wat dan ook. In stap, draf en extreem in galop bokt ze dan. nadias schreef:Ja, ik zal het allemaal de eigenaresse voor leggen.Slofteugel komt er alleen als ik ook longeerles erbij neem![]()
Wat ik me nou wel afvraag, waarom bokt ze in godsnaam zo op het gras?Ook als ik ernaast loop zonder zadel of wat dan ook. In stap, draf en extreem in galop bokt ze dan.
Ze heeft een vlakke rug en een brede schoft dus dat zal even goed zoeken zijn astridelise schreef:Je kan ook zelf kijken of Penny gevoelig is op de rug.
Je pakt de schoft tussen duim en wijsvinger en dan met 1 beweging ga je zo langs haar rug naar de staart.Je geeft dan een klein beetje druk langs haar wervelkolom. Je merkt vanzelf wel aan haar als zij dat niet prettig vindt.

astridelise schreef:Je kan ook zelf kijken of Penny gevoelig is op de rug.
Je pakt de schoft tussen duim en wijsvinger en dan met 1 beweging ga je zo langs haar rug naar de staart.Je geeft dan een klein beetje druk langs haar wervelkolom. Je merkt vanzelf wel aan haar als zij dat niet prettig vindt.
Zit ze ook op bokt