Dressuur oefeningen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Re: Dressuur oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:16

Idd, wat Apple zegt. :) Bij ons is privéles ook heel duur, daarom ga ik, als Marene weer goed loopt, 1x in de 2 weken privéles nemen. Het is, na mijn ervaringen, beter dan elke week groepsles. :j

Je kunt ook oefenen met de draf verruimen. :) Let hierbij erop dat je niet 'sneller' gaat, maar de draf verruimd. Dit kun je oefenen oefenen oefenen en oefenen. ;) Ik heb dit veel met mijn vp gedaan, en uiteindelijk had hij een superdraf met een super uitgestrekte draf. Je kan natuurlijk ook verzameling oefenen, stelling, voltes, slangevoltes (erg belangrijk!), wijken (zig-zag wijken!).

Ik zag ook dat je wilde beginnen met schouderbinnenwaarts? Begin dan eerst met stelling. Laat je paard iets naar binnen kijken. Werk dit verder door totdat je schoudervoor krijgt. Vanuit hier kun je schouderbinnenwaards oefenen. Maar ik zou dit wel met les gaan bespreken en niet op je eigen houtje alles gaan oefenen.

Succes! :D

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:25

Er zijn ook goede boeken waarin veel dressuuroefeningen en basisvoorwaarden goed worden uitgelegd met foto's en tekeningen erbij. Kijk maar eens in de bibliotheek of boekhandel. Altijd handig om te hebben.
Als je merkt dat je bij het uitvoeren tegen problemen aanloopt, kan je aan je instructeur vragen of hij/zij die bepaalde oefening in ieder geval een paar keer met je kan doornemen.
Of inderdaad daarvoor toch af en toe een privéles.