Oeeh, vooral op die wazige foto's zie ik een bakstuk dat heel ver van de neusriem zeg maar vandaan is, je bent dus veelste veel met je handen bezig en veelste weinig met je been. Laat die mond voor wat die is, met je benen rijden
@ CaroLawson, hij loopt iets achter de loodlijn, staat in de vorige pagina wel iets over, maar hij loopt niet achter de teugel. (ik heb gewoon contact)
Amaryllis
Geplaatst: 11-01-10 11:53
Foto's geven, ondanks dat ze soms wazig zijn, een duidelijk beeld. Een tip die ik je mee wil geven tegen het opkrullen/te diep gaan is je hand wat verder naar voren steken. Je draagt je handen prima, maar wanneer je te wat verder naar voren plaatst (schoft ipv boven zadel) en goed contact houdt zul je misschien merken dat het pard domweg minder ver kan zakken. In het begin ging mijn paard toen hangen, maar door actief verder te rijden en ook je hand daar te laten staan (niet doorvragen maar aanbieden) zoekt hij de verbinding van zelf weer op.
Moeilijk uitleggen zo. Hoop dat je er iets mee kunt
rimini
Geplaatst: 15-01-10 09:10
Paard loopt erg verkropt vind ik. Geef hem idd meer ruimte, zodat hij op een natuurlijke manier kan nageven als jij hem los door zijn lijf laat lopen. Vraag hem niet, het komt vanzelf..
Bedankt voor jullie reactie en voor de tips! Het lijkt misschien of hij vaststaat in deze houding, maar dat is niet zo. Tussendoor laat ik hem variëren in zijn halshouding. We rijden sowieso lang/laag in en uit.
Dit is een wat oudere foto, maar op deze manier rijden we in en uit