Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nonalover schreef:Ik denk dat hij te weinig beweging krijgt.Ik weet niet of het klopt maar als jij er al enige opdurft dan rij jij hem denk ik ook al enigste in de week.En dat is mischien te weinig voor hem.
geerke schreef:probeer eens gewoon zonder zadel te rijden?
Je schreef eerder dat ze het niet doet aan de longe...
Ik denk dat het gewoon aan het zadel ligt,of een ruiter die steeds zit te klemmen met z'n benen?
Daar worden sommige paarden ook gek van...
Fira schreef:Voor de zekerheid inderdaad de DA naar haar/hem laten kijken.
Wel een schatje trouwens, die foto!
@zafina1; met slaan los je niks op.
marielleee_ schreef:Ik heb ook een hele poos op en pony gereden die ongeveer dezelfde problemen had als hier beschreven worden..
Die mensen hadden de pony 'zomaar' gekocht en een zadel laten maken.. later bleek dat ze zwanger was en heeft een veulen gekregen (het zadel is dus tijdens de zwangerschap op maat gemaakt, maar dat werd achteraf pas achterhaald). Toen ze 1 jaar bij het veulen heeft gestaan werd ze afgespeend, maar omdat ze daar geen ruimte hadden, hebben ze haar een periode op de manege neergezet. Ze had dus veel te lang bij het veulen gestaan (normaal worden ze afgespeend na een half jaar) en ze was dus al best gestresst. Met het rijden was ze ook altijd heel snel en bokkerig (ook hevig), maar elke keer als ze bokte schoof het zadel naar voren toe, waardoor ze nog erger begon te bokken. Ik heb toen een staartriem aangeraden, maar de eigenaar zei dat ze dat ooit een keer geprobeerd hadden en dat ze toen alleen maar nog meer ging bokken.. Toen heb ik de manege-eigenaar gevraagd om een zadel dat haar misschien wel zou passen en hebben we er een ander zadel opgelegd, en toen: voila, een keurige pony die geen stap verkeerd zette!
Als ik jou was zou ik dus eerst gaan kijken of er iets is met het zadel, of met de rug.. als dat niet zo blijkt te zijn kun je er beter voor zorgen dat degene die erop rijden er ook goed mee om gaan (bij een manege is dat altijd moeilijk).
Doet ze trouwens zonder zadel ook niks? als je er op rijd dan?
Op de pony waar ik het over had kon de eigenaar wel zonder zadel rijden (omdat de manege-eigenaar het niet goedkeurde omdat de pony zo hyper deed, heb ik dat nooit gedaan)
maar zo zou je wel kunnen zien of het misschien aan het zadel ligt..